Ostin vasta katsastetun 270 000 ajetun Astran. Auto tuntuu olevan hyvässä kunnossa tekniikaltaan. On ajettavuudeltaankin melkoisen hyvä kokoisekseen ja ikäisekseen. Kolhuja ja lommoja on, mutta eihän ne ajoa haittaa
Pieniä ongelmiakin oli ja osa on edelleenkin. Aluksi ihmettelin kun auto huurtui aivan älyttömästi kostealla ilmalla. Sisäilmakiertokaan ei ollut päällä. Se probleema hoitui raitisilmasuodattimen vaihdolla. Vanha oli aivan tukossa, joten esti ulkoilman sisään tulon melkein kokonaan. Nyt ei enään huurru.
Nopeusmittari valehtelee aivan älyttömästi. Kesäkumeilla(70/175 R13), oli todellinen nopeus 83 km/h kun mittari näytti tasan 100 km/h! Nyt on alla talvirenkaat ja heitto varmaankin pienenee kun rattaat ovat 80/165 R13. En ole vielä ajanut tienvarrella olevien nopeudennäyttötutkien ohi. No tämän ongelman kanssa kyllä pärjää.
Akuutein vika on termostaatin jumiutuminen auki. Eli ajossa mittari nousee juuri sinisen yläosaan. Puhaltaa kyllä ihmeen lämmintä. Parkissa sitten mittari nousee sinne 90 tienoille kun kaasuttelee ja lyö sitten flektinkin päälle. Suunnittelin jo termarin vaihtoa, mutta huhut kertoivat, että Astraan sen vaihto on hankalaa. Mulla on siis 91-Astra ja 1,6i koneella(se laiska 75 heppainen). Onko totta, että pitää löysäillä jakopäänhihnaa ja jotain muutakin, että pääsee vaihtamaan termostaatin? Silloin jää mulla kyllä tekemättä. Osaatteko neuvoa missä sen vaihdattaminen olisi edullista täällä Oulussa? Opintotuki on niin pieni, että sillä on ikävä maksella 150 euron hintaa termostaatin vaihdosta. Tämän arvion esitti merkkikorjaamo. Parisen tuntia kuulema menisi vaihdossa. Pieniä lapsiakin on, joten pakko se on vaihtaa.
Sitten vielä kysymys, että mikä Astra tämä minun sitten on. G ja F Astroista puhutaan. Onko mulla jompi kumpi noista vai noin vanhana joku A?