Elikkäs mistä porukka on tilaillu noita ebereitä/webastoja? Valinta siis kohdistuu saksaan huimien hintaerojen takia esim. n.950e webasto suomessa plus toimitukset, kun saksassa sama kaukosäädön kanssa 690e plus toimitukset. Mitä suosittelette ja missä on edullisimmat hinnat? Ja onko mahdollisesti porukkaa kiinnostuineita lähtemään tilaamaan kimpassa jos sen turvin saadaan hintaa poljettua? Tunnustaako kukaan foorumilainen olevansa lisälämmittimen asentaja, jolla on kahan valtuuttama takuuleima?
Onko muita hankkimassa Eberiä/Webastoa?
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
Onko muita hankkimassa Eberiä/Webastoa?
Dodiin, pääs nyt ensimmäistä kertaa skrapaamaan ikkunoita ja johan rupes vituttamaan, kun viime talvi oli webastollinen auto ja nyt ei. Elikkäs vakavaan harkintaan menee lisälämmitin lohkolämppärin rinnalle sillä, tolppapaikkaa ei oo kämpän yhteydessä, työpaikalla on. Lähtöajat on luultavasti suhteellisen epäsäännöllisiä, joten kaukosäädin tulee siis kysymykseen ja kello myös, kun ei nyt maksa kuin noin 80e.
Elikkäs mistä porukka on tilaillu noita ebereitä/webastoja? Valinta siis kohdistuu saksaan huimien hintaerojen takia esim. n.950e webasto suomessa plus toimitukset, kun saksassa sama kaukosäädön kanssa 690e plus toimitukset. Mitä suosittelette ja missä on edullisimmat hinnat? Ja onko mahdollisesti porukkaa kiinnostuineita lähtemään tilaamaan kimpassa jos sen turvin saadaan hintaa poljettua? Tunnustaako kukaan foorumilainen olevansa lisälämmittimen asentaja, jolla on kahan valtuuttama takuuleima?
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
Mun pitäis webasto ostaa kun ei ole tolppapaikkaa, Thermo Top E olis vissiin se mun malli, bensäkäyttöisenä corsaan. Kaukosäädintä en tarvitse kunhan vain pystyy ajastamaan niin että arkipäivinä auto on lähtövalmis klo 7 ja 16. Ikinä en ole webastoa asentanut tai tutustunut kovin paljoa muutenkaan, ei se varmaan mikään järisyttävän iso operaatio ole? Mitenköhän se sopeutuu nykyisten autojen can-väylä sähköihin jos siinä tarttee puhaltimen moottoria pyörittää sisätilan lämmittämiseksi tms.? Corsan kun sammuttaa niin hetken päästä kuuluu kojelaudan sisältä sähkömoottoreiden surinaa, ilmeisesti sulkee ilmaläpät?
Helposti, jos autosi malli on kahan listalla eli ovat tehneet ohjeet ja koe asennuksen samaiseen automalliin he toimittavat tarvittavan IPCU:n tai valmiiksi ohjelmoidun pulssimodulaatio releen autoosi joka pyörittää puhallinta. Oletetaan että autossasi ohjainlaite ohjaa puhallinmoottoria. Eli nuo asennustarvikkeet tulevat autokohtaiset riippuu siitä vaaditaanko ilmastoinninohjainlaitteen herättämistä puhaltimen käynnistämiseksi ja ilmaläppien ohjaamiseksi.Jarzki kirjoitti:Mitenköhän se sopeutuu nykyisten autojen can-väylä sähköihin jos siinä tarttee puhaltimen moottoria pyörittää sisätilan lämmittämiseksi tms.? Corsan kun sammuttaa niin hetken päästä kuuluu kojelaudan sisältä sähkömoottoreiden surinaa, ilmeisesti sulkee ilmaläpät?
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
Paljonkos mahdollisesti herra mahtaa veloittaa asennuksestatimppa1 kirjoitti:Mä teen työkseni webaston asennuksia.
Kuulemma kannattaa Esim. Eberin kohdalla ottaa suoraan 5kw mielummin, kuin 4kw. Isompi malli lämmittää vissiin täydellä teholla, mutta tuo pienempi pudottaa kuulemma tehonsa 3,3kw
Mulle sattu silmiin tämmönen http://www.ultimatevw.com/tori/?cmd=ilmoitus&id=1342
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
Eikös se nimen omaan kannata ottaa se isompi suoraan, ettei tarvi sitten polttaa täydellä teholla aina, jolloin reservissä on vielä tehoja jäljellä jos joku nyt ymmärti mitä tarkoitanWannabecalibra kirjoitti:Paljonkos mahdollisesti herra mahtaa veloittaa asennuksestatimppa1 kirjoitti:Mä teen työkseni webaston asennuksia.![]()
Kuulemma kannattaa Esim. Eberin kohdalla ottaa suoraan 5kw mielummin, kuin 4kw. Isompi malli lämmittää vissiin täydellä teholla, mutta tuo pienempi pudottaa kuulemma tehonsa 3,3kw![]()
Mulle sattu silmiin tämmönen http://www.ultimatevw.com/tori/?cmd=ilmoitus&id=1342
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
On, jos terveellä järjellä ajattelee, niin 5kw mallilla on paljon pienempi lämmitysaika, kuin 4kw mallilla joka lämmittäessä putoaa 3,3 kilowattiin. Hinnassa ei kuitenkaan ole kauheasti eroa, joten miksei. Mulla oli viimeks 5,2kw malli ja sillä pärjäs mukavasti noin 20min lämmityksellä jolloin lasit oli sulanu ja sisällä mielyttävän lämmin.veikka81 kirjoitti:Eikös se nimen omaan kannata ottaa se isompi suoraan, ettei tarvi sitten polttaa täydellä teholla aina, jolloin reservissä on vielä tehoja jäljellä jos joku nyt ymmärti mitä tarkoitanWannabecalibra kirjoitti:Paljonkos mahdollisesti herra mahtaa veloittaa asennuksestatimppa1 kirjoitti:Mä teen työkseni webaston asennuksia.![]()
Kuulemma kannattaa Esim. Eberin kohdalla ottaa suoraan 5kw mielummin, kuin 4kw. Isompi malli lämmittää vissiin täydellä teholla, mutta tuo pienempi pudottaa kuulemma tehonsa 3,3kw![]()
Eli onko nyt kiinnostuneita tilaamaan kunnon lämmittimen? Unohtakaa lohkolämmitin, se on köyhille
eBayssa noita on välillä aika edullisestikin, esim. http://cgi.ebay.de/Standheizung-Eberspa ... 0173021470Jarzki kirjoitti:On kiinnostuneita! Mistä noita saksan hintoja voi katella?On se siltikin enemmän kuin lohko + sisätila lämppäri?Wannabecalibra kirjoitti:Isompi malli lämmittää vissiin täydellä teholla, mutta tuo pienempi pudottaa kuulemma tehonsa 3,3kw
Lohkolämmittimen teho on kai yleensä n. 600W, joten melko iso sisätilanlämmitin saa olla että päästään tuon 3,3kW tehoon.
Mulla on tällä hetkellä omegassa 3.2 kw eberi ja se on sillä vammasella syteemillä että lähtee päälle kun kone on kylmä ja on pikkuisen pakkasta. Mutta vittu sillä mitään teen, ihan paska lämmitys teholtaan. Talvella laittaa auton käyntiin niin aika pitkä aika menee ennen kuin rupeaa tulemaan lämppäreistä lämmintä ilmaa 
veikka81 kirjoitti:Mulla on tällä hetkellä omegassa 3.2 kw eberi ja se on sillä vammasella syteemillä että lähtee päälle kun kone on kylmä ja on pikkuisen pakkasta. Mutta vittu sillä mitään teen, ihan paska lämmitys teholtaan. Talvella laittaa auton käyntiin niin aika pitkä aika menee ennen kuin rupeaa tulemaan lämppäreistä lämmintä ilmaa
Hommaa siihen lisäsarja ni saat kellon/kaukosäätimen.