Estäisikö lakkaus ruostumista?
-91 Kadetin omistajana olen huomannut, että jos esim. lokasuojan kaarista hion patapadalla ruosteet pois, ne ilmestyvät sinne takaisin kahdessa viikossa.
Muistelen, että ruosteen kemiallisessa synnyssä ovat ilman ainesosat mukana. Ajattelin seuraavaksi, että jos ruosteen hiomisen jälkeen lakkaan ruostuneen kohdan kirkaalla lakalla, jolloin happea ei siihen enää pääse, niin estääkö tai hidastaako se uudeleen ruostumista? Onko kokemuksia?
Sisältä päin tulevaan ruostumiseen se ei tietenkään auta, onko siihen konsteja?
Muistelen, että ruosteen kemiallisessa synnyssä ovat ilman ainesosat mukana. Ajattelin seuraavaksi, että jos ruosteen hiomisen jälkeen lakkaan ruostuneen kohdan kirkaalla lakalla, jolloin happea ei siihen enää pääse, niin estääkö tai hidastaako se uudeleen ruostumista? Onko kokemuksia?
Sisältä päin tulevaan ruostumiseen se ei tietenkään auta, onko siihen konsteja?
"Ooppelilla pääsee pitkälle!"
-
Corsa Hullu
- 'Admiral'

Jos se kaari on mätä, niin laita/laitata uusi ja ne kunnon kotelosuojaan/massaan sisäpuolelta ja sit maaliin niin ei tarvi patapatojen kanssa pelleillä.
Jos taas joku naarmu, kiveniskemä tms, ja on pintaruostetta, niin hioo sen pois ja laittaa ihan maalia siihen vaan niin avot. Sen lakan kanssa voi sitten pelleillä kunhan on ensin laittanu sitä maalia siihen, jos jaksaa.
Jos taas joku naarmu, kiveniskemä tms, ja on pintaruostetta, niin hioo sen pois ja laittaa ihan maalia siihen vaan niin avot. Sen lakan kanssa voi sitten pelleillä kunhan on ensin laittanu sitä maalia siihen, jos jaksaa.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
Joo siis kaari kannattaa vaihtaa, jos siinä alkaa olemaan enemmänkin kukkaa. Jos siinä on vaan joku pieni naarmu, niin kannattaa se maalata ennemmin kuin vain lakata. Lakkahan on yhtä hyvä suoja kuin maalikin, mutta jos laitat alle maalin ja päälle lakan, niin tulee kestävämpi.
Kaarien sisäpuolista ruostumista ei voi helposti ja varmasti pysäyttää, koska siellä on niin ahtaat tilat, ettet pääse hiomaan ruostetta pois. Ainoa vaihtoehto on kaarien vaihto ja kunnon kotelosuojaus.
Jos ajat paljon hiekkateillä, niin kannattaa pyyhkäistä siihen kaaren "huuleen" päällemaalattavaa kiveniskusuojaa. Sillä pysyy enimmät kolhut poissa. En tiedä miten paremmin selittäisin tuon "huulen", mutta katso itse sellaiset paikat, mihin renkaasta voisi lentää kivi.
Kaarien sisäpuolista ruostumista ei voi helposti ja varmasti pysäyttää, koska siellä on niin ahtaat tilat, ettet pääse hiomaan ruostetta pois. Ainoa vaihtoehto on kaarien vaihto ja kunnon kotelosuojaus.
Jos ajat paljon hiekkateillä, niin kannattaa pyyhkäistä siihen kaaren "huuleen" päällemaalattavaa kiveniskusuojaa. Sillä pysyy enimmät kolhut poissa. En tiedä miten paremmin selittäisin tuon "huulen", mutta katso itse sellaiset paikat, mihin renkaasta voisi lentää kivi.