Käyntihäiriöt C20XE -92

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

Eli:

1) lämpimänä tyhjäkäynti jää 0-1000 rpm väliin välillä sammahdellen -> askelmoottorin puhdistus / vaihto?

2) kylmänä "rytkyttää" / pätkii tosi pahasti, sammuu välittömästi nostettaessa kaasua mutta ei myöskään siedä kaasun lisäystä vaan pätkii reippaasti. Lämmetessä tämä oire katoaa -> ei saa riittävästi bensaa vai sytytyspuoli pielessä?

Ideoita?
opeltuning
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opeltuning »

omassa oli samansuuntaset oireet ja vika löytyi ilmamassa mitarista.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mulla oli samaa oireilua muutama kuukausi sitten ja epäilin tyhjäkäyntimoottoria. Mutta ONNEKSI vika oli kuitenkin ilmamäärämittarin ja SFI-kotelon välillä olevassa haitarikumissa joka oli muutamasta kohdasta halki. Uusi maksoi n.10€, ja samalla vaihdoin sitten ilamansuodattimenkin ja auto on toiminut moitteettomasti sen jälkeen. Ja kone siis -90 C20XE.

Janne
Jope
OCF Member 2016

Hmm... kuulostaa loogiselta sillä olen joutunut lähiaikoina ko. härvelit ottamaan irti, että olen päässyt laturiin käsiksi... tarkistetaan... kiitos.
Jope
OCF Member 2016

Ilmamäärämittarin liitin irti - kiinni, sekalaista letkujen heiluttelua yms. ja kas kummaa... käy kuin enkeli. Thänks!
Vastaa Viestiin