4x4 2000 vectraan turbo calibran tekniikka
"Sillä pohjalevyllä ei ole mitään merkitystä. Etuveto ja neliveto kuuluvat ERI
mallisarjaan,niitä EI voi verrata keskenään!"
Suomen Autokatsastuksen Porin aseman päällikön suusta tullut kommentti,uskoisin että hän tietää...Itse tein kyseisen homman eikä mulla ollut mitään ongelmia tuon asian suhteen!
mallisarjaan,niitä EI voi verrata keskenään!"
Suomen Autokatsastuksen Porin aseman päällikön suusta tullut kommentti,uskoisin että hän tietää...Itse tein kyseisen homman eikä mulla ollut mitään ongelmia tuon asian suhteen!
Keskiverto katsastusmies ei tiedä muutoskatsastussäännöistä juuri enempää kuin keskiverto autoilija 
Se että joku katsastusmies on jotain sanonut tai jopa leimannut kyseisen laitteen ei tarkoita sitä että asia oikeasti olisi niin...
Se että joku katsastusmies on jotain sanonut tai jopa leimannut kyseisen laitteen ei tarkoita sitä että asia oikeasti olisi niin...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Noista jutuistasi puuttuu se tieto että puhutko vinoheiluri- vai yhdystukiakselisesta mallista? Ne ovat kyllä keskenään eri mallisarjaa ja turbon tekeminen pitäisikin onnistua käyttämällä vertailumallina V6:tta.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
Nii-in, tämä on tätä.On 2003-05-02 23:06, Tuomas wrote:Ei voi käyttää V6:tta vertailumallina ainakaan A-X -pohjalevylle tehdyssä mallissa. Jos siihen autoon pistää turbon tekniikan niin vertailumalli on aina turbo.On 2003-05-01 17:05, vectraTBO wrote:
Vertailumallina voi käyttää v6:sta tai turboa,eli auton saa laillisesti myös etuvedoksi.
Kyllä tuolla konttorilla missä mä käyn autoni katsastamassa, ne ei kyllä tajua yhtään mitään mistään vinoheiluri- ja yhdystukiakselin tai A-X ja tavallisen pohjan eroista. Jotta siellä varmaan onnistuis tuollasen etuveto 2000sen leimaaminen turbolle etuvetoisena.
Mutta mitä siitä vois mulle seurata pahimmassa tapauksessa, jos katsastussetä on tehnyt tuollasen virheen?
Edelleen sillä pohjalevyllä ei ole mitään merkitystä! Etuveto on etuveto. Katsastuskonttorilla katselimme etuveto vectra mallisarjaa heidän tietokoneelta,siinä oli lista kaikista siihen kuuluvista,samaan sarjaan kuului myös 2000:nen jossa on se a-x pohjalevy. Sieltä otimme vertailuautoksi v6:sen. Heidän mukaan turboa käytetään vertailuautona vain jos kanta-auto on neliveto tai se halutaan muuttaa nelivedoksi.
Logiikka hoi jälleen kerran siis...
(siis jos jakaa A-Vectran mallisarjat vetotavan eikä pohjalevyn mukaan.) Vectra A on Vectra A, Vectra A-X on Vectra A-X, ja etuvetoiseenkin voi lätkäistä nelivedon hilppeet alle. Sama Calibrassa jossa on aina X-pohja. Todellisuudessahan esimerkiksi Vectra A-X 2000 etuveto ja Vectra A-X 2000 neliveto ovat muutamaa osaa lukuunottamatta identtiset. Ja taas Vectra A ja Vectra A-X etuovetomallit ovat keskenään lähes täysin eri autoja jo korin pohjalevystä lähtien... Ja sitten laitetaan soppaan mukaan vielä Vectra A-CC, mutta se vastaa teknisesti Vectra A:ta. No herrat tietävät sitten, teknisistä syistä viis.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70