Kannattaako Omegan automaattivaihteiston suodattimen vaihtoa
- WernerOrre
- 'Kapitän'

Kannattaako Omegan automaattivaihteiston suodattimen vaihtoa
Omega farmarin (vm –97 / ajettu 203 tkm) vaihteidenohjain stefa (automaatti /AR25) vuotaa ja sen vaihto tehdään Opel-liikkeessä. Tietysti se tarkoittaa että myös muut tiivisteet ja öljyt vaihdetaan. Yhteishinta on minusta kohdallaan (150€), mutta heidän mukaan ei kannata vaihtaa automaattivaihteiston suodatinta (Opelin alkuperäinen maksaa 115€). Mitä mieltä te olette?
- WernerOrre
- 'Kapitän'

- WernerOrre
- 'Kapitän'

Omegan automaattivaihteiston suodattimen vaihtoa
Kiitos jamata! Sinua reilumpaa kundia tuskin löytyy! Sain suodattimen tänään ja jäi vähän mietiskelemään. Motonetin osanumeron mukaan (19-0264) se sopii vm-97 eteenpäin. Oma autoni on vm-97 mikä tarkoittaa että se on rakennettu –96. 1996 ja sitä aikaisempiin malleihin on toinen varaosanumero (19-0227). Itse en ole löytänyt mistään että vaihdelaatikko olisi muuttunut 96/97. Tietääkö kukaan jos näin on?
Tässä kuva saamastani suodattimesta; http://www.transmissionpartsusa.com/Pho ... D000081921
Tässä kuva saamastani suodattimesta; http://www.transmissionpartsusa.com/Pho ... D000081921
Voi paska empäs ottanu tota huomioon
ku itellä oli -99.Nyt tarvittais sit gurua kertomaan miten asia on sittenhän se on myöhästä ku loota on jo auki.Tuolla motonetin listallahan mainittiin et vanhemmassa lootassa öljypohjassa olis 16 pulttia voisithan käydä laskemassa omasta montako sieltä löytyy.
Skoda Octavia -08
- WernerOrre
- 'Kapitän'

Onhan siellä 16 pulttia isommassa öljypohjassa (löytyy myös pienempi). Laatikko näyttää olevan sama kun Haynesin korjausoppaassa ”Omega 1994 to 1999” (4 vaihdetta eteenpäin). Korjausoppaassa löytyy myös kuvan suodattimesta ja se on samannäköinen kun sen mikä sain sinulta. Eli kysymys on edelleen ovatko suodattimet samanlaiset? 
-
Gsi tuning
- 'Admiral'

- WernerOrre
- 'Kapitän'

Poikkesin tänään Opel-liikkeeseen (ei sama kun tavallisesti käytän). Heidän tietokoneiden mukaan on olemassa ainoastaan yksi suodattimen Omega b malleihin… Sen hinta heillä oli ”vain” 91€…Gsi tuning kirjoitti:Minulle sanottiin liikkeessä, että suodatin on vaihtunut joskus -98, ja ero on suodattimen imuputken korkeudessa...eli kannattaa tarkistaa.
Nyt pääni on tavallisempaa sekavampi.
Saamani suodattimen imuputken (ovaali) korkeus on edessä 18 mm. ja takana 17 mm. (imuputken mitat 56 mm. X 48 mm.). Onko kellään vanha (vm 94-96) suodatin josta saisi mitat?
- WernerOrre
- 'Kapitän'

Noniin, nyt on vaihdettu. Vaikka öljypohjassa oli 16 pulttia, Motonetin vm. –97 eteenpäin suodatin oli se oikea. Motonetin ”öljypohjassa 16 pulttia” on ohuempi ja imuputken mitat noin puolet alkuperäisestä.
Vaihteidenohjain stefa oli jumissa/hankalassa paikassa ja sen, muun tivisteiden, suodatin ja öljynvaihto kesti useita tuntia. Loppuhinta oli minusta ihan hyvä. Olin itse hankkinut tiivisteet (paitsi stefa) ja suodatin sain jamatalta . Opel-liikkeen loppuhinta (stefa, öljy, työ) oli 120€.
KIITOS AVUSTA!

Vaihteidenohjain stefa oli jumissa/hankalassa paikassa ja sen, muun tivisteiden, suodatin ja öljynvaihto kesti useita tuntia. Loppuhinta oli minusta ihan hyvä. Olin itse hankkinut tiivisteet (paitsi stefa) ja suodatin sain jamatalta . Opel-liikkeen loppuhinta (stefa, öljy, työ) oli 120€.
KIITOS AVUSTA!
Itselleni laitoin motonetistä sen vanhemman mallisen, joka oli pari senttiä ohkasempi kuin minkä otin laatikostani.
vm.´91 AR35 siis. Eli ilmeisesti käyvät ristiin, mutta uudempaan ei ehkä suositella tuota ohkasempaa mallia 
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio