kadett bertone katon suojaus talvella
kadett bertone katon suojaus talvella
terve! eli siis kaipaisin hieman tietoa miten minun
tulisi suojata/huoltaa avokadetin kattoa talvella,
sillä auto on minulla ajossa myös talvella.. tallipaikkaa
minulla ei ole. kannattaako esimerkiksi pitää jonkinlaista
pressua katon suojana kun ei ole sillä liikenteessä?
kiitos jo etukäteen neuvoista!
tulisi suojata/huoltaa avokadetin kattoa talvella,
sillä auto on minulla ajossa myös talvella.. tallipaikkaa
minulla ei ole. kannattaako esimerkiksi pitää jonkinlaista
pressua katon suojana kun ei ole sillä liikenteessä?
kiitos jo etukäteen neuvoista!
No Autoglymiltä löytyy ainakin juurikin avoautojen kattojen hoitoon soveltuva "huoltopakkaus".
Pakkauksessa on kaksi purkkia ja sieni. Toisessa purkissa on pesuaine, jolla katto pestään ja sen jälkeen päälle hangataan suojaava ja kyllästävä aine.
Näin katolle saadaan vettä hylkivä pinta (kuten auton vahauksessa). Itse olen omalle katolle tehnyt moisen toimenpiteen keväisin ja syksyisin.
Pari talvea aikoinaan avolla ajelleena itse ainakin käytin tuollaista bilteman hengittävää (kangas hengitti läpi ja kosteus ei jäänyt peitteen sisälle) autopeitettä auton päällä.
Kattoa ei ainakaan talvella kannata hirveästi availla tai painella jäätyneenä, ainakin vanha osittain hapertunut katto saattaa halkeilla ikävästi.
Pakkauksessa on kaksi purkkia ja sieni. Toisessa purkissa on pesuaine, jolla katto pestään ja sen jälkeen päälle hangataan suojaava ja kyllästävä aine.
Näin katolle saadaan vettä hylkivä pinta (kuten auton vahauksessa). Itse olen omalle katolle tehnyt moisen toimenpiteen keväisin ja syksyisin.
Pari talvea aikoinaan avolla ajelleena itse ainakin käytin tuollaista bilteman hengittävää (kangas hengitti läpi ja kosteus ei jäänyt peitteen sisälle) autopeitettä auton päällä.
Kattoa ei ainakaan talvella kannata hirveästi availla tai painella jäätyneenä, ainakin vanha osittain hapertunut katto saattaa halkeilla ikävästi.
tarkoitiltko tuotakadettgsi kirjoitti:No Autoglymiltä löytyy ainakin juurikin avoautojen kattojen hoitoon soveltuva "huoltopakkaus".
Cabriolet Fabric Hood - Kangaskatteiden hoitoaine
Suunniteltu erityisesti kangaskattojen puhdistukseen, tiivistämiseen ja ehostamiseen. Paketti koostuu kahdesta tuotteesta ja levityssienestä.
1) Bioaktiivinen puhdistusaine, lian, orgaanisten tahrojen ja ilmansaasteiden poistoon luonnonkuitu- ja synteettisistä kankaista.
2) Suoja-aine tiivistämiseen, ehostamiseen ja suojaamaan kangaskatteita veden imeytymiseltä ja likaantumiselta. Huomaa: Vinyylikatteisiin myös Autoglym Car Interior Shampoo pesemiseen ja Bumper Care tai Bumper Black suojaamaan.
itse olen laittanut teollisuus silikoniöljyä. siis ei mitään koelautaan tarkoitettua silikonia vaan jäykempää tavaraa.
tuota laitoin viimmeiksi. sitä vaan ei taida saada mistään normaali kaupasta.
http://www.cc-company.fi/files/447_cc-silikoni.pdf
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Taitaa olla juurikin tuota. Kattoja paljon vaihtanut/tehnyt verhoilija tuota suositteli.ipa kirjoitti:tarkoitiltko tuotakadettgsi kirjoitti:No Autoglymiltä löytyy ainakin juurikin avoautojen kattojen hoitoon soveltuva "huoltopakkaus".
Cabriolet Fabric Hood - Kangaskatteiden hoitoaine
Suunniteltu erityisesti kangaskattojen puhdistukseen, tiivistämiseen ja ehostamiseen. Paketti koostuu kahdesta tuotteesta ja levityssienestä.
1) Bioaktiivinen puhdistusaine, lian, orgaanisten tahrojen ja ilmansaasteiden poistoon luonnonkuitu- ja synteettisistä kankaista.
2) Suoja-aine tiivistämiseen, ehostamiseen ja suojaamaan kangaskatteita veden imeytymiseltä ja likaantumiselta. Huomaa: Vinyylikatteisiin myös Autoglym Car Interior Shampoo pesemiseen ja Bumper Care tai Bumper Black suojaamaan.
Ja ainakin itse olen ollut ihan tyytyväinen.
Tuosta paketista riittää 2-3 kertaan riippuu tietenkin katon kunnosta ja määrästä minkä sinne lutraa.
Tuo silikoni leviää kyllä ajan kanssa joka paikkaan ja viimeistään automaalari kiittelee asiasta,ipa kirjoitti:[
itse olen laittanut teollisuus silikoniöljyä. siis ei mitään koelautaan tarkoitettua silikonia vaan jäykempää tavaraa.
tuota laitoin viimmeiksi. sitä vaan ei taida saada mistään normaali kaupasta.
http://www.cc-company.fi/files/447_cc-silikoni.pdf
Venepuolella sprayhoodin ja katosten suojauksiin löytyy ihan hyviä tuotteita (Esim. Hempeliltä). Myös Clasulta saa pariakin eri ihan hyvää tököttiä pressun/kankaan suojaamiseen (se valkoinen" erikeepperin" näköinen aine käy hyvin myös (lasten)ulkovaatteille).
Ensi pitää kangas saada puhtaaksi (+ kuivaksi) jonka jälkeen imeytetää suoja-aine ja annetaan kuivua.
Kokeillaan kuivumisen jälkeen miten pari tippaa vettä kankaan päällä käyttäytyy. Jos vesi jättää jäljen (=imeytyy) niin uusitaan käsittely. Homman tekeminen siis vaatii lämpöisen ja kuivan paikan (ja tuuletuksen jos käytetään liuotinpohjaista ainetta)
kiitos erittäin paljon vastauksista! mistähän noita autoglymin pakkauksia on mahdollista ostaa? ja entäs jos pesen autoa muualta, niin kannattaako jättää kattoon koskematta "normaaleilla" pesuaineilla ja vahoilla? ja oliko tuo "hengittävä" peite sellainen mikä peittää ainoastaan lasit ja katon vai koko auton peittävä?
o-ou!
ei siis kannata koskea millä tahansa litkuilla kattoon
löytyi muuten tuollane sivu -> http://www.polarautovaruste.com/shop/pr ... =30&page=2 melko kallis tuommone yks pakkaus..
jos joku tietää jonkun halvemman paikan niin saa kertoa.
Pesuun voi suositella ihan tavallista vettä, ellei sitten käytä esim. tota autoglymin ainetta.
Ei kai tuo 36 euroa nyt niin mahdoton hinta ole kun purkista riittää kuitenkin kolmeen kertaan eli 12 euroa kerta, auton pesukin huoltamolla on kallimpaa tai juo kaksi tuoppia vähemmän baarissa puolen vuoden aikana.....
Peite oli ihan sellainen kokonaan auton yli menevä (sininen väriltään), muistaakseni vielä kokoa suuri taisi olla farkku Omegaan suunniteltu.
Ei kai tuo 36 euroa nyt niin mahdoton hinta ole kun purkista riittää kuitenkin kolmeen kertaan eli 12 euroa kerta, auton pesukin huoltamolla on kallimpaa tai juo kaksi tuoppia vähemmän baarissa puolen vuoden aikana.....
Peite oli ihan sellainen kokonaan auton yli menevä (sininen väriltään), muistaakseni vielä kokoa suuri taisi olla farkku Omegaan suunniteltu.