Lisää tehoa
Moi kaikki tietävät.
Olen tuollainen vanha pappara, joka ei ymmärrä autoista muuta kuin ajamisen. Tietääkö kukaan kuinka ihan laillisesti saisin lisätehoa farkku - Vectraani vuosimalli 1999 ja moottori V6 / 125 kw. Poikani on puhunut jostain tietokonekortista ja sen vaihdosta, sekä paremman pakoputken hankkimisesta.
Olisin teoriassa tyytyväinen, kun saisi tehoa lisää noin. 20 - 30 heppaa. Nyt tuntuu välillä siltä, että jää jalkoin kaiken maailman ......
T. Sir Vili.
Olen tuollainen vanha pappara, joka ei ymmärrä autoista muuta kuin ajamisen. Tietääkö kukaan kuinka ihan laillisesti saisin lisätehoa farkku - Vectraani vuosimalli 1999 ja moottori V6 / 125 kw. Poikani on puhunut jostain tietokonekortista ja sen vaihdosta, sekä paremman pakoputken hankkimisesta.
Olisin teoriassa tyytyväinen, kun saisi tehoa lisää noin. 20 - 30 heppaa. Nyt tuntuu välillä siltä, että jää jalkoin kaiken maailman ......
T. Sir Vili.
Moi.
Moni on lukenut postin, mutta yhtään vastausta ei ole. Onko minun ymmärrettävä, että kenelläkään ei ole tietoa ???????
Erityisesti minua olisi kiinnostanut tuo tietokonekortti. Mistä saa uuden, jolla irtoaa lisää tehoa? Pitääkö mennä Saksaan ja ostaa ja asennuttaa siellä? Poikani mukaan hän joskus näki lehdissä, että Englannissa myytiin Vectroja, joissa oli 190 heppaa tuon Suomessa myytävän 170 hepan sijasta. Olisihan sekin jotain.
Eikä todellakaan kukaan tiedä, voiko Suomesta ostaa sellaisen kortin? Ihan olisin tyytyväinen, jos joku kertosi. Pliis.
Sir Vili.
Moni on lukenut postin, mutta yhtään vastausta ei ole. Onko minun ymmärrettävä, että kenelläkään ei ole tietoa ???????
Erityisesti minua olisi kiinnostanut tuo tietokonekortti. Mistä saa uuden, jolla irtoaa lisää tehoa? Pitääkö mennä Saksaan ja ostaa ja asennuttaa siellä? Poikani mukaan hän joskus näki lehdissä, että Englannissa myytiin Vectroja, joissa oli 190 heppaa tuon Suomessa myytävän 170 hepan sijasta. Olisihan sekin jotain.
Eikä todellakaan kukaan tiedä, voiko Suomesta ostaa sellaisen kortin? Ihan olisin tyytyväinen, jos joku kertosi. Pliis.
Sir Vili.
mitä hel.. http://www.Turbotec.com
"Tietokonekortti" tarkoittaa varmaan lastua, mutta siitä ei oikein ole vapaastihengittävässä hyötyä ilman moottorin muita muutoksia (pakosarja, putkisto, kansi, nokat ym) Eli ei minun mielestä kannata laittaa. Tuo 190 hv moottori on Irmscherin erikoismalli, ja siinä on muistaakseni ainakin eri ohjainboksi (lastu) ja luultavasti jotain muutakin. Sitä pakettia kyllä myydään suomessakin Opelin kautta.
-Mikko
-Mikko
Audi S4 Biturbo
Nokilla ja säädettävillä nokkapyörällä, race-katti, vapaavirtaus putkisto, vapaavirtaus-suodatin, niillä saa tehot päälle kahdensadan. Nokat maksaa jotain 1100€ ja niillä luvataan 26 hv lisää. Niin se erikoismalli on i500. Mantzelin sivuilta löytyy aika paljon palikkka Vectraan, esim 3.2 litrainen kone
http://www.mantzel.de
-Mikko
-Mikko
Audi S4 Biturbo
Kiitos Mikko vielä vastauksesta.
Alan jo ymmärtää pikku hiljaa vähän näitä juttuja ja kiinnostus herää. Kuitenkin aluksi pelkkä chip:n vaihto voisi olla iisein hommeli, mutta en tiedä saako niitä Suomesta mistään.
Tietäiskö joku jotain firmaa Suomessa, joka myisi ja asentaisi sellaisen.
En enään ihmettele, miksi minut kerran jätettiin liikennevaloissa edellisellä Vectralla 1.8 kuin nalli kalliolle. Se jättäjä oli nimittäin Lada. Se vaan hävisi perspektiiviin. Olenko ainoa, jota on valoissa "jymäytetty"?
Vili.
Alan jo ymmärtää pikku hiljaa vähän näitä juttuja ja kiinnostus herää. Kuitenkin aluksi pelkkä chip:n vaihto voisi olla iisein hommeli, mutta en tiedä saako niitä Suomesta mistään.
Tietäiskö joku jotain firmaa Suomessa, joka myisi ja asentaisi sellaisen.
En enään ihmettele, miksi minut kerran jätettiin liikennevaloissa edellisellä Vectralla 1.8 kuin nalli kalliolle. Se jättäjä oli nimittäin Lada. Se vaan hävisi perspektiiviin. Olenko ainoa, jota on valoissa "jymäytetty"?
Vili.
Kyllä lastuja saa Suomesta monestakin paikasta, mutta pelkän lastun vaihto tuo hyvin vähän lisätehoa. Parhaaseen tulokseen pääsee silloin, jos koneelle tehdään muitakin muutoksia ja sitten tehdään juuri siihen yksilöön sovitettu lastu. Vakiokoneen teho voi yleismallisella lastulla huonolla tuurilla jopa laskea.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B