A-omegan saranatapin vaihto
A-omegan saranatapin vaihto
Eli mitenkäs olette noita suorittaneet oikeaoppisesti...
Oikeaoppisesta ei tietoa mutta itse vaihdoin siten että oven alle vaikka tunkki tukemaan ovea, sitten koputtelin saranatappia niin kauan ylöspäin kun meni jonka jälkeen siirtoleukapihdeillä (papukaijapihdit) kiinni tapista ja naputtelin sen irti.. jotkut ovat lyöneet sen reiästä läpi myös pultin kanssa mutta itse sain helpoiten noilla pihdeillä + vararalla..
gremlin kirjoitti:Hyvillä pihdeillä kiinni saranatappiin ja hakkaa vasaralla pihteihin. Noin olen 3 omegasta saanu kaikki saranatapit irti.
Eri sissejä ootta. Tohon on ihan oikeat työkalutkin. Piti tehä kun ei piheillä ja vasaralla irronnu...

Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Kyllä itelläki on pihdeillä irronnu saranatapit. Tai mitä nyt kerran naputellut yhden omegan kaikki ovet irti. Yksi tappi kyllä meni poikki (olipahan paska nakki), mutta kuitenkin lukkopihdeillä ja vasaralla irtosivat..
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Itse tukenut tunkilla oven ja vasaralla ja ruuvimeisselillä naputellut siitä saranatapin kauluksesta tapin irti.
Yksi katkesi itselläkin,mutta se oikeastaan vain helpotti hommaa,kun pystyi uudella tapilla lyömään vanhan jämän pihalle.
Yksi katkesi itselläkin,mutta se oikeastaan vain helpotti hommaa,kun pystyi uudella tapilla lyömään vanhan jämän pihalle.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Mulla ei lähtenyt katkennut pätkä muuten pois kuin halkaisemalla itse sarana. Yritin takoa ja porata ja murjoa, mutta ei. Ainoa apu oli sitten rälläkkä, toki hitsasin sitten saranan takaisin kiinni kun jämä oli otettu pois.TJT kirjoitti:Itse tukenut tunkilla oven ja vasaralla ja ruuvimeisselillä naputellut siitä saranatapin kauluksesta tapin irti.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi