A-omegan saranatapin vaihto

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

A-omegan saranatapin vaihto

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

Eli mitenkäs olette noita suorittaneet oikeaoppisesti...
Jarnok
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jarnok »

Oikeaoppisesta ei tietoa mutta itse vaihdoin siten että oven alle vaikka tunkki tukemaan ovea, sitten koputtelin saranatappia niin kauan ylöspäin kun meni jonka jälkeen siirtoleukapihdeillä (papukaijapihdit) kiinni tapista ja naputtelin sen irti.. jotkut ovat lyöneet sen reiästä läpi myös pultin kanssa mutta itse sain helpoiten noilla pihdeillä + vararalla..
gremlin
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

Hyvillä pihdeillä kiinni saranatappiin ja hakkaa vasaralla pihteihin. Noin olen 3 omegasta saanu kaikki saranatapit irti.
Omega a 3.0 24v CD, omega 3000 24v projekti, baijerilainen takaveto käyttis.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

gremlin kirjoitti:Hyvillä pihdeillä kiinni saranatappiin ja hakkaa vasaralla pihteihin. Noin olen 3 omegasta saanu kaikki saranatapit irti.

Eri sissejä ootta. Tohon on ihan oikeat työkalutkin. Piti tehä kun ei piheillä ja vasaralla irronnu...
Kuva
Kuva
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Jarnok
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jarnok »

Tosiaan se tunkki auttaa siinä että saa jännityksen siltä saranatapilta pois -> pitäisi lähteä kivasti pihdeillä ja vasaralla 8)
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Kyllä itelläki on pihdeillä irronnu saranatapit. Tai mitä nyt kerran naputellut yhden omegan kaikki ovet irti. Yksi tappi kyllä meni poikki (olipahan paska nakki), mutta kuitenkin lukkopihdeillä ja vasaralla irtosivat..
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Itse tukenut tunkilla oven ja vasaralla ja ruuvimeisselillä naputellut siitä saranatapin kauluksesta tapin irti.
Yksi katkesi itselläkin,mutta se oikeastaan vain helpotti hommaa,kun pystyi uudella tapilla lyömään vanhan jämän pihalle.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

TJT kirjoitti:Itse tukenut tunkilla oven ja vasaralla ja ruuvimeisselillä naputellut siitä saranatapin kauluksesta tapin irti.
Yksi katkesi itselläkin,mutta se oikeastaan vain helpotti hommaa,kun pystyi uudella tapilla lyömään vanhan jämän pihalle.
Mulla ei lähtenyt katkennut pätkä muuten pois kuin halkaisemalla itse sarana. Yritin takoa ja porata ja murjoa, mutta ei. Ainoa apu oli sitten rälläkkä, toki hitsasin sitten saranan takaisin kiinni kun jämä oli otettu pois.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
Sportive
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Sportive »

Kannattaa parina edellisenä päivänä ennen irrotusta suihkutella CRC:tä saranatappiin.
Vectra GTS 2.8T -06
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
Vastaa Viestiin