Takavalojen tummennus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
norikazu
OCF Member 2019

Takavalojen tummennus

Viesti Kirjoittaja norikazu »

Elikäs mikä olis paras konsti tummentaa takavalot? Ihan sprayllako vaan? Jos spraylla, niin minkäs sävysellä mustalla? Pitäisi saada homma hoidettua vielä niinkin, että katsastuksessa ei tule sanomista ;)
jk80
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jk80 »

käyt ostamassa sävylakkaa sillä tulee hyvät ite ainaki käyttäny dupli-colorin lakkaa ja hyvät on tullu ja vieläpä on menny katsastuksestaki läpi :lollis:
-JMV-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja -JMV- »

Menet maali kauppaan ja ostat mustaa ja lakkaa...Sekoitat maalin sekaan lakkaa ja ruiskutat ohuita kerroksia, niin kauan kuin tummuus aste on riittävä, tällä tapaa itse olen tehnyt ja hyvä tullut...

Ps. Ei kannata sitten hirveesti laittaa sitä maalia, muuten menee jo ekalla liian tummiksi, eli todella laihaa seosta ja monta kerrosta vedät, niin hyvä tulee.
Opel Omega B2 2,5 V6
Ex:Opel Omega Stw MV6
norikazu
OCF Member 2019

-JMV- kirjoitti:Menet maali kauppaan ja ostat mustaa ja lakkaa...Sekoitat maalin sekaan lakkaa ja ruiskutat ohuita kerroksia, niin kauan kuin tummuus aste on riittävä, tällä tapaa itse olen tehnyt ja hyvä tullut...

Ps. Ei kannata sitten hirveesti laittaa sitä maalia, muuten menee jo ekalla liian tummiksi, eli todella laihaa seosta ja monta kerrosta vedät, niin hyvä tulee.
Valitettavasti en omista ruiskua....... :(
Jay_S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jay_S »

Itse käytin motipin tuning line sarjan valmista valojen sävytykseen tarkoitettua lakkaa.
Tuota saa useissa väreissä ja on helppo maalata. Hintakaan ei ole paha kun maksoin muistaakseni 6 euroa purkista. Projektiosiossa voi käydä katsomassa millaista jälkeä tuolla saa aikaan, kuvia siis minun projektitopickissa.
Tässä vielä linkki pdf tiedostoon jossa tietoa tuotteesta:
http://www.fixus.fi/www/fixuswww.nsf/sp ... koismaalit
Toxic
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Toxic »

Eikä kenelläkään ole ollut ongelmia katsastuksen kanssa?
A Vectra 2.0 16v X20XEV
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
Jay_S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jay_S »

Toxic kirjoitti:Eikä kenelläkään ole ollut ongelmia katsastuksen kanssa?
Itse ainakin otan varman päälle ja vaihdan vakiot takaisin paikalleen katsastukseen.
Ja tuo katsastuskin vähän riippuu että maalaatko valot ihan mustaksi vai sävytätkö vain hitusen.
Ja jos asiallisesti tekee niin eiköhän ne mene läpi ;)
jepajee
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jepajee »

Edellisessä autossa oli kyllä itse sprayllä tummennetut, takavilkkuja myöten punaiset lasit, vilkutki näytti vilkuttaessa punaisilta, eikä konttorilla sanottu mitään. Mustien kans en oo kokeillu, mutta oranssilta vilkku ainaki mustan läpi näyttää, mitä nyt vähä himmeämmältä. Kannattaa varoa valumia.
Ei niin pientä asiaa, etteikö se viduiks menis.

Kuva
jk80
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jk80 »

kolmessa autossa ollu tummennukset valoissa ja kaikki on menny läpi. kannattaahan siinä järkeä käyttää kun tummentaa ettei liian mustaks niitä maalaa.
patrick
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja patrick »

Maltilla kun tummentaa, ei luulisi olevan ongelmia. Tosin jos inssi on oikeen virkaintoinen, niin saattaa jäädä leima saamatta.

Itsellä on Irmscherin tummat takalamput ja niitä on vielä aavistuksen tummennettu (ruiskulla) lakalla johon sekoitettu mustaa pigmenttiä. BTW, vedin samalla kokeilumielessä roskiin menossa olleet harmaaksi hiekkapaperilla hiotut etuvilkut tummiksi ja niistä tuli kuin uudet. Ei muuten narahtanu katsastuksessa niistäkään :o
Kuva
Vectra 2000
star´a
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja star´a »

kaveri tummensi kalvolla osan takavaloista, eikä katsastuksessa tullu sanomisia. :lollis:
-jarkko-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja -jarkko- »

Nykyään myydään oikein valomaalia eli läpikuultavaa spreitä jota saa monia värejä esim pun, sin vihr ainakin.
Pasi87
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Pasi87 »

Millaisia ohjeita antaisitte tummenukseen?
Itse ajattelin tummentaa tuolla tummennuspraylla, jota myydään esim. Motonetissä.
Volvo V70 2006 D5244T4+M66
|Niksu|
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja |Niksu| »

Eli aluksi valot poies ja sitten huolellinen puhdistus vaikka aluksi tinnerillä paskat poies ja ennen maalausta rasvanpoistajalla rasvat poies ja sitten vain ohuita kerroksia niin useita kunnes alkaa olemaan oikein sävyiset ja kuivatus ja paikalleen
norikazu
OCF Member 2019

Nyt tuli ostettua tuota motonetissä myytävää motipin tuning line valojen tummennus/sävytys maalia....
Sitten vain odotellaan, että valot tulis postissa ja pääsis tummentelemaan :D

Ps. voin sitten kertoa, et miten kävi ;)
Vastaa Viestiin