a vecun kytkin.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

a vecun kytkin.

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Eli ois tiedosa kytkin remppaa -95 1.8 8v a veccuun.Onko tossa jotain ihmeellistä?irtooko laatikko nätisti ilman että konetta täytyy notkauttaa johonkin suuntaan?
Noihin ku sais selvyyden ni hyvä ois,nii ja tietty jos joku on vaihtanu kykän tollaseen ni kaikki vinkit on tervetulleita.
Kiitos etukäteen jo.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

eikö onnistu tuossa vuosimallissa enää vaihtaa kytkin huoltoluukun kautta, sillonhan vaihteistoa ei tartte ollenkaan irrottaa.
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Mulle tais joku sanoa että tuossa ei olis sitä luukkua.Auto ei ole vielä mulla ja äsken selvisi että painelakeri sieltä on mennyt joten laatikon irrotus edessä vissiinkin.
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

on siinä luukku, mutta noilla vuosimallin tienoilla se vauhtipyörä muuttui erilaiseksi.
eli kytkinastelma on ikäänkuin upotettu vauhtipyörään. vauhtipyörässä on sellainen leveä huullos ulkoreunassa joka tukkii huoltokotelon.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

niin arvelin. missä vuosimallissa se vaihtuu noin hankalaksi vaihtaa. muistan kuulleeni että 92:ssa.
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

lmb-58 kirjoitti: muistan kuulleeni että 92:ssa.
nyt kun pääsin töistä niin kotona kirja vahvistaa -92 alkaen vaihtui vauhtipyörä.

mutta tarvitseeko laatikkoa silti päästtä kokonaan pois? jos vaan löysäisi pultit ja kampeaisi kaatikon irti moottorista. saiskohan riittävästi tilaa??
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

voipi hyvinki onnistua kun revit sen laatikon n. 10-15cm ulospäin. ei kyl oo kokemusta mutta järki sanos näin. ainakin minä kokeilisisin tätä ensin. mutta olisko näin että joka on joskus vaihtanut tämmöseen autoon kytkimen varmaan tietää paremmin kun minä. mulla on muuten pojat ennätys 25 minuuttia d-mallin kadetin kytkinvaihto, kokeilkaapa vaihtaa samaan aikaan. ja jos näin yrität niin se kuskinpuoleinen vetoakseli taitaa irrota ja sylkästä öljyt ulos.
Vastaa Viestiin