Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eli auto rupesi nykimään kesken ajon ja kun avasin tulpat olivat täynnä öljyä. Mikä tiiviste vuotaa vai onko jossain muualla vika?? kiitos vastauksista. Autohan on omega -95 v6 automaatti.
Roriboy kirjoitti:Eli auto rupesi nykimään kesken ajon ja kun avasin tulpat olivat täynnä öljyä. Mikä tiiviste vuotaa vai onko jossain muualla vika?? kiitos vastauksista. Autohan on omega -95 v6 automaatti.
Venakopan tiiviste siellä vuotaa. Helppo vaihtaa itsekin.
Mä omaan koneeseeni vaihdon taempaan kanteen tuon tiivisteen, kun tulppien vaihdon yhteydes huomasin, et tulpat ui öljyssä... Pistin samalla uudet piuhat.
Vanhaa tiivistettä oli muuten paikkailtu jollain tiivistemömmöllä...
En oo vielä viittiny tarkistaa, et onko se uus tiiviste pitäny... Ei jaksa sen takia irrottaa imusarjaa...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
En tiä....voi olla mutua, mut mulla hävis öljyn tihuutus tulppapesään kun aloin pitään huohotinsysteemiä puhtaana.....en oo muuta remppaa tämän asian eteen tarvinnut tehdä.
Oletan siis et syy yhteys on, mutta....?
PetskuR kirjoitti:En tiä....voi olla mutua, mut mulla hävis öljyn tihuutus tulppapesään kun aloin pitään huohotinsysteemiä puhtaana.....en oo muuta remppaa tämän asian eteen tarvinnut tehdä.
Oletan siis et syy yhteys on, mutta....?
Tottahan toki tuo huohotinsysteemin tukkoisuus on ainakin osasyy noihin venttiilikoppien vuotoihin! Jostain kauttahan niitten ohivirtauskaasujen on päästävä ulos koneesta.... ja jos ei huohotinjärjestelmä toimi, (=tukossa) niin silloin heikoin paikka pettää! Ja yleensä heikoin "lenkki" on just venakopan tiiviste. Tai jos venakopan tiivisteet on tilkitty jonkun liiman kanssa, niin seuraavat vuotokohdat on kampuran stefat. Öljytikun ampuu pois paikaltaan jos nuo em. paikat ei anna periksi...