Omega B (X25XE) - Koneesta kuuluu kylmänä TSIRP TSIRP..?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
V-Power
'Senator'
'Senator'

Omega B (X25XE) - Koneesta kuuluu kylmänä TSIRP TSIRP..?

Viesti Kirjoittaja V-Power »

Joo, eli kiinitin huomion että kun auton käynnistää kylmänä, kuuluu koneesta TSIRP TSIRP ääni..? :o

Ääni kuuluu niin kauan kunnes kone lämpenee ja sen jälkeen ei kuulu mitään epämääräistä..
Ääni tulee jostain vänkärin puolelta ja aika edestä.
-JMV-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja -JMV- »

Sulla on linnunpesä siellä... :lollis: Avaappa pelti ja koita kuullostella mistä vois tulla, niin ehkä olisi vähän helpompi neuvoa...
Opel Omega B2 2,5 V6
Ex:Opel Omega Stw MV6
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

Tuota tirinää ei kai ole kukaan profeetta kyennyt paikantamaan.
X25XE koneinen Vectra piti itellä aikoinaan samaista siritystä/tirinää....(apparinpuolen jalkatilan suunnasta kuului) *vectrassa siis motti poikittain... (mutta voisko liittyä laturinseutuun tms..)

Sen kanssa on vaan opittava elämään :-?
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

moniurahihna pois päältä ja kokeilla käyntiin,sillä saa jo aika monta vikapaikkaa pois laskuista.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Nykänen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Nykänen »

Samaa siritystä pitää tuon oman katiskan X30XE:kin kun sen kylmänä käynnistää. äänen lähdettä en oo vielä keksiny mut eipähän tuo oo mitään kyllä haitannukkaan.
Vectra opc
ex. Omega MV6
ex. Civic Type R
ex. Vectra C 2.0t
erkki2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja erkki2 »

Moro.Mulla kuuluu myös tuo ääni.
Mulla sen aiheuttaa ilmastoinnin kompura.Eli Vaikka kompura ei ole päällä,niin hihnan pyöriessä siihen hipoo se "hihnapyörä"ja siitä lähtee tuommoinen ääni.
Kun käyttää kierroksia reilummin ääni lakkaa.Tämä on ainakin helppo tarkastaa kun kurkkaa konehuoneeseen,että kuuluuko ääni kompurasta.
Ps.C6 ootko vette miehiä?
V-Power
'Senator'
'Senator'

No hyvä kuulla et muillakin on kokemusta lintu efektistä ja ettei se mitään "vakavaa" ole.. Pitääpä viikonloppuna tarkemmin kurkkia että mistä se mahdollisesti tarkalleen kuuluu, ihmetyttää vain tuo kun se ainoastaa kylmänä ääntelee, ja ainakaan mulla kieroksia käyttämällä se ei tunnu katoavan minnekkään..
erkki2 kirjoitti: Ps.C6 ootko vette miehiä?
Vetteä en omista (ainakaan vielä), mutta uudesta sellaisesta kuumeisesti haaveilen :roll:
ozzysix
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ozzysix »

C6 kirjoitti:No hyvä kuulla et muillakin on kokemusta lintu efektistä ja ettei se mitään "vakavaa" ole.. Pitääpä viikonloppuna tarkemmin kurkkia että mistä se mahdollisesti tarkalleen kuuluu, ihmetyttää vain tuo kun se ainoastaa kylmänä ääntelee, ja ainakaan mulla kieroksia käyttämällä se ei tunnu katoavan minnekkään..
Vetteä en omista (ainakaan vielä), mutta uudesta sellaisesta kuumeisesti haaveilen :roll:
VAI SITIKASTA :lol:
V-Power
'Senator'
'Senator'

ozzysix kirjoitti:
C6 kirjoitti:No hyvä kuulla et muillakin on kokemusta lintu efektistä ja ettei se mitään "vakavaa" ole.. Pitääpä viikonloppuna tarkemmin kurkkia että mistä se mahdollisesti tarkalleen kuuluu, ihmetyttää vain tuo kun se ainoastaa kylmänä ääntelee, ja ainakaan mulla kieroksia käyttämällä se ei tunnu katoavan minnekkään..
VAI SITIKASTA :lol:
:no:
En ole oikein noihin patonkeihin tykästynyt..
o-o
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja o-o »

sama vika täälläkin. edestäpäin katsottuna vasemmalla alhaalla oleva rulla siellä tsirppaa. oisko laakeri paskanen??
Vastaa Viestiin