B omegan huurtuminen

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
toneee
'Kadett'
'Kadett'

B omegan huurtuminen

Viesti Kirjoittaja toneee »

Eli mulla on tollanen -96vm omega ja ikkunat menee todella helposti huuruun eikä meinaa millään aueta vaikka olisi täysi puhallus tuulilasille.. autossa on automaatti ilmastointi. Mikä neuvoksi?
juhape
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja juhape »

Käytä hakua ! Siellä on luultavasti sisäkierto jääny päälle.
Corsa 1.6 GSi -95
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
toneee
'Kadett'
'Kadett'

raikkarin irrotus näyttää vaikuttavan.. ei enää ikkunat huurtunut ollenkaan
Kepekto
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kepekto »

mulla vauhdettiin raitisilmasuodatin niin huurtuminen loppu. Johtuu näyttävästi siitä, että raitisilmasuodatin on kastunut. Myöh huomasin että jos käyttää ECOa niin silloin huurtuu helposti takalasit.
toneee
'Kadett'
'Kadett'

kuinkahan paljon tuo automaatti ilmastointi kuluttaa bensaa, kun olen ite pitänyt econ koko ajan päällä ettei muka kuluttais niin paljon?
:roll:
Johnny Rageous
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Johnny Rageous »

Mä en ole ainakaan koskaan mokomaa eco-nappulaa painanut. (Paitsi kerran parkkipaikalla, ja silloinkin auto sammus siihen paikkaan..) Kyllä se kaiken syö minkä sinne tankkiin kaataa. Pysyypä ikkunat auki paremmin. Varsinkin eteläsuomessa kun on nämä kelit kohdallaan taas..
Omega Y22XEV ´00, Lisäksi romuja..
Kuva
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

toneee kirjoitti:kuinkahan paljon tuo automaatti ilmastointi kuluttaa bensaa, kun olen ite pitänyt econ koko ajan päällä ettei muka kuluttais niin paljon?
:roll:
Eikös se ilmastoinnin käyttö vie noin litran enempi sataselle.
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: B omegan huurtuminen

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

toneee kirjoitti:Eli mulla on tollanen -96vm omega ja ikkunat menee todella helposti huuruun eikä meinaa millään aueta vaikka olisi täysi puhallus tuulilasille.. autossa on automaatti ilmastointi. Mikä neuvoksi?
Oletko avannut tuon veden poistoputken ja tyhjentänyt kaukakon roskista (= jos et niin 100% varmuudella ilmanottokaukalossa lilluu vesi joten ei ihme että huurtuu) - putken pää on oikean takarenkaan takana.
toneee
'Kadett'
'Kadett'

olen putsannut ja ei lillu vettä
Omega 2,5 CD '96
jt84
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jt84 »

Lainaan tätä vähän..
Elikkäs samaa ongelmaa omegassa, huurtuu niin perkeleesti.
Tänä aamuna meinas hermo mennä ku täys puhallus ja tuulilasi ei vaan aukea. Ilmastointi on automaattinen, raitisilmasuodin vaihdettu ja kaukalo imuroitu lehdistä/havuista puhtaaksi..
Tämän lisäksi tuntuu vettä tulevan sisään jostain.. molemmilta puolilta matot märät edessä. Mikä nyt on tukossa tms, hermot menee ja "talviki" tulee??

Edit: Autona siis b-omega vm.99 automaatti-ilmastoinnilla
Kaikkia nappeja on paineltu päälle ja pois... sisäkierto ei tuntus olevan päällä, sillä kun sitä painaa niin puhaltimessa muuttuu selvästi ääni.
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Se on tuon automatiikan kirouksia.. puhallusta on enämpi jaloille kuin ylös jolloin lattialla oleva vesi höyrystyy laseille..
Helpoin on pitää ilmastointi päällä ja/tai puhallus suuntaus manuaalisena eli puhallus ylös jolloin se kosteus ei nouse sieltä lattialta..
Tais kulutus illa lähempänä 0.5l /100 ilmastointi päällä.. uudemmat kuluttaa vielä vähempi kun ne osaa säädellä tehoa tarpeen mukaan
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
jt84
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jt84 »

Ei pysy ikkunat auki vaikka olis ilmastointiki päällä ja vaikka puhaltas minne. Aamulla sain pysymään huurteenpoistolla just sellasen postikortin kokosen alueen kirkkaana että näki jotain.
Ei tää mikään ominaisuus enää voi olla..
Kovasti kiinnostais mistä tuo vesi puskee sisään... Mistä porukalla on tullu vettä sisään näissä omegoissa (tuskin ensimmäinen olen)
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Taitaa lämppärin kenno vuotaa.
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Oireet kyllä tosiaan viittaisivat kennon vuotamiseen. Kokeiles onko millaista pyyhkiä tuo huuru pois lasista. Jos ei meinaa lähteä niin se on jäähdytysnestettä.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

juhape kirjoitti:Käytä hakua ! Siellä on luultavasti sisäkierto jääny päälle.
Tää kyllä mahollinen.kennon vuoto kyllä tuksahtais.ainakin perinteinen jäähdytysnesteen hajun lämpöhöyrynä erottaa hyvin.
mulla melkeen joka autossa,kun lähtee,ikkunat sulat mut kilsan pari ajaa ni jostain lunta tai vettä valahtaa kennolle ja sehän on niinku kiukaalle vettä heittäs.joskus pakko pysähtyä oottaan 5min et alkaa näkemään.myös se sisäkiertoon liittyen,että jostain takaa se ilma pitää poiskin päästävä.eli poistopuoli ilmalle oltava myös tukkeeton.on niin monella tapaa toteutettu,jostain luukun välistä jossain ym.
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Vastaa Viestiin