vaalean harmaa töhnä Astran moottoriölyn joukossa???
vaalean harmaa töhnä Astran moottoriölyn joukossa???
Elikkä mitähän lie ja mistähän tullut, ensimmäisen kerran törmäsin harmaaseen töhnään öljyn vaihdon yhteydessä, öljykorkki oli siis ihan harmaassa massassa ja nyt sitten öljyjä tarkistaessa öljytikussakin oli samaa töhnää. Aikaisemmin öljyt on vaihdettu merkkiliikkeessä, eikä milloinkaan ainakaan huomautettu asiasta, Astra on vuosimallia -02 ja ajettu 80 000.
Korkissa tuo ei niinkään ihmeellistä tuo kylmälima, mut kyl tikussa pistäs jo vähän huolestuttamaan moinen mähmä. Ja eihän tuo ihan 'pätkäajoakaan' tuollaset 25km enää ole. Kannattaa ainakin vilkaista näkyykö paisarissa vähäistäkään kuplintaa.
Opel Astra Caravan Diesel Automatic -01, Muu merkki auf Deutschland, Opel Vectra 1,8 CDX -95, Opel Astra Caravan 1,6 16V -97, Opel Kadett 1,6 Automatic -90, Opel Vectra CD 2,0 -93
Mulle on kans sanottu samaa että jos tikun päässäki on selvästi niin voi epäillä jotain..bumper kirjoitti:Korkissa tuo ei niinkään ihmeellistä tuo kylmälima, mut kyl tikussa pistäs jo vähän huolestuttamaan moinen mähmä. Ja eihän tuo ihan 'pätkäajoakaan' tuollaset 25km enää ole. Kannattaa ainakin vilkaista näkyykö paisarissa vähäistäkään kuplintaa.
sitä samaa töhnää voi alkaa kertymään säiliön seinämiin. tai nesteen pinnalle voi tulla öljykalvo.and1 kirjoitti: Muuttuuko nesteen ulkonäkö?
samoin jäähdytys järjestelmään keräytyvä ilma voi aiheuttaa lorisevaa ääntä kun auton laittaa käyntiin.
tuohon öljytikkuun voi kertyä sitä töhnää kun huohotin tai huohottimen putket ja letkut menee täyteen töhnää.
koneeseen kertyvä paine työntää öljytikkua ylös ja se putki muuttuu huohottimeksi.
(seuraavaksi pullahtaa venttiilikopan tiivisteen pois paikoiltaan < näin siis käy vanhemmissa 8v koneissa.)
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Tarkista että huohotinkanavat on auki ja lainaa sitä emännän vehjettä vaikkapa viikoksi ja anna sille jalkaa.
Tahtoo naisten tyylillä vaihteen vaihto tapahtua 3000rpm.
Meillä muija narisi kun pirssi tuntuu laiskalta, no kävin sitä polkasemassa ja jotakin tavaraa putkistosta lähti kun äänetkin muuttui pirteemmiksi.
Tahtoo naisten tyylillä vaihteen vaihto tapahtua 3000rpm.
Meillä muija narisi kun pirssi tuntuu laiskalta, no kävin sitä polkasemassa ja jotakin tavaraa putkistosta lähti kun äänetkin muuttui pirteemmiksi.
Ihanko viikoksi pitää laintata...
Noh tulee itse vaihdettua usein jopa 2500 rpm kohdalla kun ei tarvii enempiä kierrättää. Joskus tulee sit ihan tarkoituksella varmistettua että kanavat on auki 6000+ kierroksella.
Itse kyllä ihmettelen jos Opelia tarvii normiolosuhteissa kierrättää enemmän kuin 3000 rpm...[/u]
Noh tulee itse vaihdettua usein jopa 2500 rpm kohdalla kun ei tarvii enempiä kierrättää. Joskus tulee sit ihan tarkoituksella varmistettua että kanavat on auki 6000+ kierroksella.
Itse kyllä ihmettelen jos Opelia tarvii normiolosuhteissa kierrättää enemmän kuin 3000 rpm...[/u]
Ei siellä mitään vikaa noilla kilometreillä ole. Ehkä sitten jos mittarissa olisi 300tkm enemmän..
Täysin normaalia kylmälimaa. MV6 Omega keräsi samaa mössöä öljyntäyttöputkeen jopa puolen sentin kerroksen, eikä 150km yhtäjaksoinen ajorupeama kadottanut limaa mihinkään. Ja kannet eivät takuulla ole halki, eivätkä kansipahvit vuoda.
Täysin normaalia kylmälimaa. MV6 Omega keräsi samaa mössöä öljyntäyttöputkeen jopa puolen sentin kerroksen, eikä 150km yhtäjaksoinen ajorupeama kadottanut limaa mihinkään. Ja kannet eivät takuulla ole halki, eivätkä kansipahvit vuoda.