Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Sattuskos joltakulta löytymään Kadetin 20 SEH koneen (-87) kiristysmomentit? Jos löytyy, niin vois laittaa vaikka sähköpostilla nea_k@hotmail.com tai jotenkin muuten tietoa tännepäin?
voi paska,itsellä on kyllä 1.6 ohc kiristysmomentit tuossa paperilla mutta 2.0 ohc kristysmomentit olen hukannut jonnekin, enkä enää löydä niitä/sitä paperia.Vai onko 1.6:ssa ja 2.0:ssa samat kiristysmomentit,tietääkö joku? kun itse en enää muista onko ne samat.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jani Mukkala on 2003-05-14 18:21 ]</font>
Joo,eli 1.6,1.8 ja 2.0 ohc koneisiin on samat kiristysmomentit ainakin kannen osalta.
1:25nm
2:60 astetta kylmänä
3:60 astetta kylmänä
4:60 astetta kylmänä
5:30 astetta lämpösenä
Ja luultavasti myös sitten muittenkin kuin kannen osalta ovat momentit samat noissa koneissa.
Tuota juuh, lisäks tarvis vielä kiertokankien alapään pulttien sekä imu- ja pakosarjan pulttien momentit. Kiitos jo tähänastisista tiedoista ja myös mahdollisista tulevista!
Tässä on 1.6 ohc:n momentit eli
kierokanget,alapää 50nm
imusarja 22nm
Ja luultavammin nuo samat momentit käyvät myös 1.8 ja 2.0.
Kertokaas joku joka tietää että löytyykö netistä mistään nuo ohc/dohc koneitten kiristysmomentit ja jos löytyy niin mistä että voisi tulostaa ne itselleen.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jani Mukkala on 2003-05-14 20:51 ]</font>
Siis mikä siinä on _oikeesti_ mukkala, että et voi olla hiljaa, jos et asioihin tiedä varmoja vastauksia. Noista sun yli 900 viestistä varmaan 99,99% on täyttä sontaa. Jos kuvittelet, että noilla viesteilläsi saat jotain erityistä respectiä aikaiseksi, niin olet täysin väärässä.
Sen mä voin sanoa 100% että nuo kannenpulttien momentit ovat oikein/varmoja vastauksia ja varmaa tietoa.Ja ylscoce:a taitaa vaan ottaa päähän/vituttaa kun tiedän asioista enmpi kuin itse sattuu tietämään.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jani Mukkala on 2003-05-14 21:16 ]</font>
On 2003-05-14 21:15, Jani Mukkala wrote:
Sen mä voin sanoa 100% että nuo kannenpulttien momentit ovat oikein/varmoja vastauksia ja varmaa tietoa.Ja ylscoce:a taitaa vaan ottaa päähän/vituttaa kun tiedän asioista enmpi kuin itse sattuu tietämään.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jani Mukkala on 2003-05-14 21:16 ]</font>
Haha... Sä taidat tietää kaikesta kaiken kun aina neuvomassa?