Kuinka suuri öljynkulutus voidaan laskea vielä normaaliksi?
Elikkäs mulla on tommonen C-Ascona 18E myllyllä ja ihmetyttää hiukan tuo öljynkulutus kun se on mielestäni aika reipasta n. 1L /2000km. Normaalia ??
(En ainakaan itse usko, että noin suuri kulutus olisi normaalia.)
Tällähetkellä koneessa on öljynä jotain tervaa, mutta viikonloppuna meinasin vaihtaa öljyt/suodattimen.
Voikos "vanhat" öljyt kuluttaa enemmän öljyä ??
Ja aina kun on tarvinnut lisäillä öljyä niin olen laittanut sinne Shell Helix Super 10W-40. (onko tuo öljy muuten synteettistä vai mineraalia? )
Venttiilin ohjurinkumit tuntuvat kylläkin olevan vähän ehtoopuolella, että voiko noin suuri kulutus johtua siitä ?
Kone ei kyllä muuten vuoda pahemmin öljyä.
Ja olisko esim. 10W-40 tai 5W-40 synteettiset hyvä valinta tolle 18E OHC-koneelle ?
Tällähetkellä koneessa on öljynä jotain tervaa, mutta viikonloppuna meinasin vaihtaa öljyt/suodattimen.
Voikos "vanhat" öljyt kuluttaa enemmän öljyä ??
Ja aina kun on tarvinnut lisäillä öljyä niin olen laittanut sinne Shell Helix Super 10W-40. (onko tuo öljy muuten synteettistä vai mineraalia? )
Venttiilin ohjurinkumit tuntuvat kylläkin olevan vähän ehtoopuolella, että voiko noin suuri kulutus johtua siitä ?
Kone ei kyllä muuten vuoda pahemmin öljyä.
Ja olisko esim. 10W-40 tai 5W-40 synteettiset hyvä valinta tolle 18E OHC-koneelle ?
Auto kuin auto kunhan se on saksalainen... 
Kyllähän se öljynvaihto vähän varmasti auttaa vuotamiseen/kulumiseen kun vanha öljy on niin notkistunutta. Ohjurikumien vaihto auttaa varmasti mutta samalla kannattaa vaihtaa kaikki muutkin tiivisteet ja stefat niin ei tarvitse heti alkaa pähkäilyä uudestaan. Tein juuri melko täydellisen konerempan, männänrenkaat,laakeriliuskat,venttiilien ja istukoiden koneistukset sekä kaikki mahdolliset tiivisteet. Myös nokka meni samalla uusiksi. On kuin eri auto eikä mene tippaakaan öljyä. Kun ennen meni semmoset 1.5 litraa viikossa (n 500km)
Mun kadetti vie jotain 1L per 1000 km
ja sekös ottaa nuppiin on niin pa%kassa kunnossa(auto)
etten viitti ruveta laittelee kuntoon
kun korjaus maksas enennän kuin minä autosta.
hyvin kulkee kun muistaa lisällä aina välillä
ja sekös ottaa nuppiin on niin pa%kassa kunnossa(auto)
etten viitti ruveta laittelee kuntoon
kun korjaus maksas enennän kuin minä autosta.
hyvin kulkee kun muistaa lisällä aina välillä
Hyvin menee mutta menkööt.
astra f 1,6i 16v 97 farmari.(vaihdettu pois)
Harjoittelevia lukihäiriöisiä. Kirjoitus virheet elkööt sumentako tekstin sisältöä.
astra f 1,6i 16v 97 farmari.(vaihdettu pois)
Harjoittelevia lukihäiriöisiä. Kirjoitus virheet elkööt sumentako tekstin sisältöä.
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Siis tuhannella kilometrillä menis 7,5dl! No huh huh.. tuo on varmaan se määrä mitä se saa viedä ennenkun tarvii välttämättä tehdä koneremonttia. CIH koneelle oli myös tehdas antanut jonkun vastaavan suuruisen arvon ja sekin oli nimetty yhtä typerästi.. todellisuudessa se on siis maksimi kulutus eikä mikään normaali uuden koneen.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Sama mylly koneessa, enkä ole tippaakaan lisänny ties milloin.. (Onkohan siel mitäänOn 2003-05-16 00:37, ascocd wrote:
Elikkäs mulla on tommonen C-Ascona 18E myllyllä ja ihmetyttää hiukan tuo öljynkulutus kun se on mielestäni aika reipasta n. 1L /2000km. Normaalia ??
Näin muistelisin, korjata saa..
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
-
WalesinApina
- 'Kapitän'

Ei, ei, älkää sekottako! Kyllä omistajan käsikirja sanoo, että 0,075l/100 km on normaali kulutus. Tarkoittanee, että vasta tuon jälkeen asiat alkavat menemään uudessa autossa takuun piikkiin. Ei tosin monikaan siedä autossaan noita Opelin ilmoittamia lukuja. Aikaisemmin minulla oli Volvo ja siinä lukema oli muistaakseni 1,5 dl suurempi!On 2003-05-16 11:11, Luu wrote:Eikös tuo tee 0,0075l/100km eikä 0,75l/100km, kun 1000km saa mennä 0,075l. Eli 1,1l vaihtovälillä.On 2003-05-16 10:08, WalesinApina wrote:
Myös Omega 2.0i vm. 98 öljynkulutus on ohjekirjan mukaan 0,075l/1000 km (eli 0,75l/100km). 15 tonnin vaihtovälillä menis yli 11 litraa![]()
![]()
Mihin koneeseen teit rempan ja mitä tuli maksamaan ??On 2003-05-16 01:50, Jupe wrote:
Kyllähän se öljynvaihto vähän varmasti auttaa vuotamiseen/kulumiseen kun vanha öljy on niin notkistunutta. Ohjurikumien vaihto auttaa varmasti mutta samalla kannattaa vaihtaa kaikki muutkin tiivisteet ja stefat niin ei tarvitse heti alkaa pähkäilyä uudestaan. Tein juuri melko täydellisen konerempan, männänrenkaat,laakeriliuskat,venttiilien ja istukoiden koneistukset sekä kaikki mahdolliset tiivisteet. Myös nokka meni samalla uusiksi. On kuin eri auto eikä mene tippaakaan öljyä. Kun ennen meni semmoset 1.5 litraa viikossa (n 500km)
Tarttis harkita tuota myllyn kunnostusta tuossa kesällä, mutta olis ensin kiva tietää että mitä se tulee maksamaan. (meinaan ettei rahat lopu kesken ennen kuin mylly on kasassa, kun ei oikein viitsisi kävelläkään.
Jos perusteelisemman rempan tekee niin eikös silloin kannattais vaihtaa:
öljyt, suodattimet, tiivisteet, hihnat, vesipumppu, männänrenkaat, laakerit ja jotain muutakin varmaan, ei vain muista tähän hätään että mitä.
Kertokaa kaikki info osista mitkä kannattais vaihtaa konerempan yhteydessä jos vaan viitsitte. Kiitos.
Auto kuin auto kunhan se on saksalainen...