Ostamassa B omegaa...???

Keskustelua Opeleista
Fmon
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Fmon »

Mä meen lauantaina katsomaan tuollaista -01 2,6L farmaria. Mitähän siitä pitäis tarkastaa, siis mitkä on ollu yleisimmät/pahimmat havaittavissa olevat tyyppiviat?
Tiedän, haku on olemassa, mutta tuntuu löytyvän vain vanhemmista malleista tietoa. Eiks näissä uudemmissa ole vikoja? :lollis:
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

Niissä niitä vikoja vasta onkin...
OVERDRIVE.FI
Nykänen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Nykänen »

Puolavika noissa kutosissa taitaa olla kans hyvin yleinen. mitä nyt foorumilta lueskellu ja ite 3 puolaa vaihtaneena. tosin tulpanjohdot oli kahden viimeisimmän puolan palamisen syy. ei tykänny boschin johdoista.
Vectra opc
ex. Omega MV6
ex. Civic Type R
ex. Vectra C 2.0t
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

Fmon kirjoitti:Mä meen lauantaina katsomaan tuollaista -01 2,6L farmaria. Mitähän siitä pitäis tarkastaa, siis mitkä on ollu yleisimmät/pahimmat havaittavissa olevat tyyppiviat?
Tiedän, haku on olemassa, mutta tuntuu löytyvän vain vanhemmista malleista tietoa. Eiks näissä uudemmissa ole vikoja? :lollis:
yleistä on pölläyttäminen käynnistäessä.ohjurinkumit irtoaa. kannattaa myös varmistaa ettei äänieristykset ole märkänä. kondenssivesi tulee usein lattialle kun ei osu poistoletkuun.koneen ulkoiset öljyvuodot kannattaa myös tarkistaa.
itsellä nyt takana 60000 kilsaa ja tyytyväinen olen ollut.

nuo puola- ja tulpanjohtoviat ei tuota konetta yleensä vaivaa.perinteisiä tulpanjohtoja ei ole ja puolatkin on erilaiset kuin vanhemmissa kuutosissa.
omega 2.6 V6 car.elegance 2002
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

SKL kirjoitti:Niissä niitä vikoja vasta onkin...
kerro toki...
JNS
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja JNS »

JNS kirjoitti:Nii joo b omegaa oon kanssa kattellu (2.0) ja empä viittiny alottaa uutta topiikkia kysyäkseni että onko tuo polttoaine suihkutus toteutettu samalla tavoin kaikissa 94-98 autoissa..

Ja entäs sitten se lukkoperä tai sen puuttuminen..?, siitä oon ollu täälä ristiriitaisia tietoja, mutta voiko nyrkkisääntönä pitää että kaikissa suomiautoissa on alunperin ollu lukkoperä..??
Eli pitää alottaa uus topiikki vai..? :banghead:
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Mitä noissa uudemmissa kutosissa on tehty erilailla kun vanhemmissa kerta niistä irtoilee niitä venavarrenkumeja? Eihän 2.5 ja 3.0 koneissa taida tollasia ongelmia olla?
janne81
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja janne81 »

JNS kirjoitti:Nii joo b omegaa oon kanssa kattellu (2.0) ja empä viittiny alottaa uutta topiikkia kysyäkseni että onko tuo polttoaine suihkutus toteutettu samalla tavoin kaikissa 94-98 autoissa..
Ei ole, 94-96 simtec 56.1 ja 96-98 simtec 56.5 X20XEV moottorisessa omegassa.
Fmon
'Admiral'
'Admiral'

mtt kirjoitti:
Fmon kirjoitti:Mä meen lauantaina katsomaan tuollaista -01 2,6L farmaria. Mitähän siitä pitäis tarkastaa, siis mitkä on ollu yleisimmät/pahimmat havaittavissa olevat tyyppiviat?
yleistä on pölläyttäminen käynnistäessä.ohjurinkumit irtoaa. kannattaa myös varmistaa ettei äänieristykset ole märkänä. kondenssivesi tulee usein lattialle kun ei osu poistoletkuun.koneen ulkoiset öljyvuodot kannattaa myös tarkistaa.
itsellä nyt takana 60000 kilsaa ja tyytyväinen olen ollut.

nuo puola- ja tulpanjohtoviat ei tuota konetta yleensä vaivaa.perinteisiä tulpanjohtoja ei ole ja puolatkin on erilaiset kuin vanhemmissa kuutosissa.
Äänieristykset? Mulla ei ole tietoa ton putken sijainnista, jos viitsit tarkentaa?

Kiitos kuitenkin tässä vaiheessa vastauksista, taitaa huomenna lähteä mukaan tuo...
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

kondenssivesiputikia on 2. keskikonsolin molemmilla puolilla. itsellä oli märkänä jopa takajalkatilat. vesi vain jostain syystä tuli sellaisella kierteellä, että kondenssivesiputkea ympäröivä vaahtomuovirengas kastui ja siitä vesi valui lattialle. ne vaahtomuovirenkaat näkee siitä keskikonsolin ja kojelaudan välistä noin 30 senttiä polkimista pois päin.

ei ole paha homma raottaa lattiaverhoilua sen verran, että saa käden työnnettyä sen alle. jos vesi on mennyt putkesta ohi, niin sitä on reilusti. tuon kuivaaminen ei ole amerikantemppu ja itse laitoin letkun pätkän ohjaamaan veden paremmin. äänieristeet tosin joutuu leikkaamaan paloina pois jos meinaa saada kunnolla kuivattua.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

JNS kirjoitti:

Ja entäs sitten se lukkoperä tai sen puuttuminen..?, siitä oon ollu täälä ristiriitaisia tietoja, mutta voiko nyrkkisääntönä pitää että kaikissa suomiautoissa on alunperin ollu lukkoperä..??
Eli pitää alottaa uus topiikki vai..? :banghead:
99% jokaisessa suomi b-Omegassa lukkoperä. Merkkiliikkeessä eivät edes tienneet että on olemassa lukottomiakin b-Omegoita, edes tuontiautojen joukossa.
Fmon
'Admiral'
'Admiral'

No, se omppu tuli sit hankittua. Onhan tuo aika pulkka, kun vertaa sportti-veccuun. Mutta maantiellä mukava. Aika kivasti potkii toi 2,6:n. Ja pirun hiljainen. Koukku kiinni talven aikana, ja vene persiiseen...
Pystyyks tota soitinta päivittämään mp3-versioon?
Vastaa Viestiin