Käynnistysvaikeuksia / Astra G
Käynnistysvaikeuksia / Astra G
On ollut hieman tahmeaa kylmällä auton käynnistäminen, toistaiseksi on joka kerta lopulta käynnistynyt ekalla, mutta virtaa hakiessa kuullostaa ainakin että on ihan siinä ja siinä. Itse ajattelin että voisi olla sytytystulppien vaihdon aika, kuullostaako oikealta? Kykeneekö ne helposti vaihtamaan itse?
Ekana kannattaa testata se akun kunto, ennen kuin ostaa uuden. Akkutestereitä luulisi löytyvän melkein joka korjaamosta/huoltamosta, mutta ainakin autosähkökorjaamoista.brady kirjoitti:Jahas. No mistä toi akku kannattaa hommata, onko noista esim. motonetin akuista mihinkään? Ja paljonko siitä noin suurin piirtein kannattaa maksaa?
Toisekseen, jos ajat paljon lyhyttä matkaa ja käytät esim. poppiksia (vahvari ynnä muut hilppeet), tai muita paljon virtaa kuluttavia laitteita, niin ei auton oma laturi ehdi ladata akkuun enemmän virtaa kuin käytät -> akku tyhjenee pikkuhiljaa.
Tällöin jos kyse on vain siitä, että akun varaus on laskenut, niin siitä selviää joko pidemmällä maantiereissulla (ilman paljon virtaa vieviä laitteita päällä) tai sitten hommaat akkulaturin. Ne ei paljoa maksa, muutaman kympin. Esim. http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=45-5510
Tuota kun pitää esim. yön yli, niin kummasti akku latautuu...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Tiedätkö, millon on viimeksi vaihdettu tulpat? Ja muut sytytysosat?Zafira kirjoitti:Ei jaksa uutta aihetta tehä, joten kysytään tässä, että mikä tota mun Astraa (Z18XE) vois vaivata, ku se ei aina käynnisty ekalla startilla vaikka sahais 10 sekuntia? Tokalla käynnistyy heti. Tekee kyllä aika harvoin tota, ehkä kerran parissa viikossa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Tulpat vaihdettu huoltovälien mukaan, kyllä niillä vielä yli parikyt tuhatta on seuraavaan vaihtoon.Timonen kirjoitti:Tiedätkö, millon on viimeksi vaihdettu tulpat? Ja muut sytytysosat?Zafira kirjoitti:Ei jaksa uutta aihetta tehä, joten kysytään tässä, että mikä tota mun Astraa (Z18XE) vois vaivata, ku se ei aina käynnisty ekalla startilla vaikka sahais 10 sekuntia? Tokalla käynnistyy heti. Tekee kyllä aika harvoin tota, ehkä kerran parissa viikossa.