Vectra B V6 putkisto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
v6vectra
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja v6vectra »

mitä putkistoja teillä on autoissa? pitäis vaihtaa nykyinen simons johku toisee putkistoo, hinta sais olla ~500€. tekeekö martelius v6 vectraa putkia?
ilevile
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ilevile »

Itellä on putkisto vielä "vähän" vaiheessa, vasta Supersprintin takapönttö (takapönttö tuning :wink: )ja ihan tyytyväinen oon ollut. Takapönttö maksoi n.365, lisää tulee kun varat mahdollistaa. :razz:
Tesla Model 3 SR -23
Ex-opelit Opel Karl 1.0 -16 Meriva A 1.8 -04 Vectra B 2.6 -01 Vectra A 2.0 -93
-J-
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja -J- »

Nostellaas tätä..
Eli uutta putkea pitäisi hommata katsastukseen.. :o Tällä hetkellä kallistun Marteliuksen putkistoon ja kysymys kuuluu, mihin hintaan porukka on niitä ostellut? KATista taaksepäin vaihdetaan.
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Just laitoin Remuksen keskiputken tilaukseen, hintaa n.260€. Toimitusaika 3-4 viikkoa, kun tarvi tilata tehtaalta asti.
Simonsin rosterinen vastaava olisi ollut kalliimpi ja Supersprint ei tee enää kuin 02 ja uudempiin autoihin.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
opel07
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja opel07 »

Nonni... Tänään kävin katsastamas auton ja eihän se läpi menny ku pakoputki oli KOKONAAN POIKKI siitä takapöntön juuresta! :evil:
Eli tarviikos mun nyt sit käydä ostamassa sekä takapönttö että myös keskiputki?? Ei oo varmaan mikään ihmeellinen homma ite vaihtaa noita?
Kaipa noilla Motonet kamoillakin pärjäis... kai....
Vectra B 2.6 V6 Sport 5d A -01
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Mulla oli ainakin edellisessä 2 litran vectrassa motonetin keski- ja takavaimennin ja hyvin ne kesti. Mun mielestä sun ei tarvitse ostaa molempia, jos saat sen liitoksen auki. Ei kai se nyt ole liitoksen kummaltakin puolelta poikki?
opel07
'Admiral'
'Admiral'

ekto kirjoitti:Ei kai se nyt ole liitoksen kummaltakin puolelta poikki?
Eipä kai, tarvii kattoo viel tarkemmin... Ihmeen hyvin se sai mitattua päästöarvot vaikka putki oli poikki, itekki se ihmetteli sitä!
Ny on kyl rahatilanne kohtuu tiukka niin enköhän mä tollaset Motonet kamat hanki!
opel07
'Admiral'
'Admiral'

Nyt tuli huomattua vielä tälläinen juttu että kun mulla on peräkoukku niin sen takapöntön pitäis olla hieman muotoiltu...
Eli varmaan sit pitäis antaa motonetista hankitulle pöntölle vähän lekaa ennen kuin se menee paikoilleen.
Onkos kellään tiedossa että minkäs hintanen se orkkis takapönttö on joka olis valmiiksi oikean muotoinen?
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Jos se peräkoukun pultti on kovin pitkä, niin leikkaat sen rautasahalla lyhkäseks. Näin ainakin itse tein ja ei ottanu kiinni. Kun vaihdat takavaimentajan, niin katso samalla, että se polttoainetankin suojalevy on kunnolla kiinni. Ajan myötä ne kiinnikkeet kuluu ja se suojapelti saattaa tippua osittain takavaimentajan päälle.
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

opel07 kirjoitti:Nyt tuli huomattua vielä tälläinen juttu että kun mulla on peräkoukku niin sen takapöntön pitäis olla hieman muotoiltu...
Eli varmaan sit pitäis antaa motonetista hankitulle pöntölle vähän lekaa ennen kuin se menee paikoilleen.
Onkos kellään tiedossa että minkäs hintanen se orkkis takapönttö on joka olis valmiiksi oikean muotoinen?
Tilasin n. vuosi takaperin omaan Vectraan V6:n takapöntön (orkkismallisen tarvikkeen) Saksasta. Hintaa tuli kotiintuotuna n.70€ ja Motonetissä muistaakseni hintaa jotain 120€...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
opel07
'Admiral'
'Admiral'

Jaku kirjoitti:
opel07 kirjoitti:Nyt tuli huomattua vielä tälläinen juttu että kun mulla on peräkoukku niin sen takapöntön pitäis olla hieman muotoiltu...
Tilasin n. vuosi takaperin omaan Vectraan V6:n takapöntön (orkkismallisen tarvikkeen) Saksasta. Hintaa tuli kotiintuotuna n.70€ ja Motonetissä muistaakseni hintaa jotain 120€...
Et satu muistaa että mistä paikasta tilasit sen??
Mitä tuleeks sen katapöntön ja sen väliputken väliin joku tiiviste?
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Ei tuu takapöntön väliin tiivistettä. Kaivelen jostain tuon firman nimen...

EDIT: tuosta saa ainakin > http://cgi.ebay.de/Endschalldaempfer-Au ... dZViewItem
näillä mennään...
opel07
'Admiral'
'Admiral'

Jaku kirjoitti:Ei tuu takapöntön väliin tiivistettä. Kaivelen jostain tuon firman nimen...

EDIT: tuosta saa ainakin > http://cgi.ebay.de/Endschalldaempfer-Au ... dZViewItem
Heh, saksa ei oo mun vahvimpia kieliä... Ei nyt ainakaan pahan hintanen olis. Mut mites mä saan ton ostettua?? :oops:
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

pistin yv:tä...
näillä mennään...