Omegan tarina 01.02.08 - 13.01.10

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Speitan kirjoitti:Hommaappa sitte kaukalomatot eikä mitään roiskeläppiä. Kurat pitkin sisustaa noilla reunattomilla kumimatoilla.
Täytyy huomenna käydä Motonetissä kattelemassa, että ostaako tavallisen setin, vai Rensin kaukalomatot.
Tenox
'Senator'
'Senator'

Noniiin!

Ensimmäiset kilometrit on taivallettu ja täytyy sanoa, että parempaa kyytiä (autolta) en muista saaneeni. Hiljainen, mukava, erinomaiset penkit hyvin säädöin ja auton yleiseen luonteeseen sopiva suorituskyky. Automaatti ja vakionopeudensäädin lisäävät mukavuutta vielä piirun, samoin kuin tuo automaattinen ilmastointi. Ajotietokone on toisaalta turha kapistus, mutta ihan kiva sitä on seurata. Audiopuolikin tuntuu ihan riittävältä tällaiselle varttuneemmalle autoilijalle.

Mukava yllätys oli etenkin se, että sisäpesu onnistui oikeastaan yli odotusten ja auto on sisältäkin nyt oikein siisti. Rensin kaukalomatot eteen ja taakse kävin Motonetiltä vielä hakemassa. Väriltään tuo siis on hopeanharmaa ja alla jotkut (Opelin omat?) 16" alut.

Kesäksi vielä pitää vanteet löytää, tai vanteet ja renkaat, kattoo nyt. Mukana tuli uudenveroiset Dunlopin 16" kesärenkaat. Olen kyllä erittäin tyytyväinen Opelin omistaja tällä hetkellä. Keskuslukko toimii kaukosäädöstä OK (molemmin avaimin) ja takaluukun aukaisussa ei koskaan mitään vikaa ollutkaan, vaan käyttäjässä. (Ei ilmeisesti aukea jos kone käy.) Huolto on tehty ja auto on 30.01.08 katsastettu, lapusta päätellen ilman mitään huomautuksia.

Vikojakin on.

1.) Bensamittari tarvii välillä pienen napautuksen lasiin, että herää. Tästä ilmoitin myyjäliikkeeseen ja jos tilanne huononee pitänee korjauttaa tuo.

2.) Autohan ilmoitti 1. koejaon jälkeen "coolant level" ja huollossa ainakin piti katsoa että löytyykö mahdollisia vuotoja. Ei kuulemma löytynyt, mutta ilmeisesti eivät sitten täyttäneet järjestelmää, koska kotiin päästyäni oli jälleen alle kylmän alarajan, lämpimänä. Täytin tuon nyt siihen alarajaan asti ja seuraan tilannetta. Liikkeen kanssa on kyllä selkeästi sovittu, että mikäli tuo hukkaa nesteitä se korjataan liikkeen piikkiin. Eli seurantalinjalla mennään. Yksityiseltä en olisi välttämättä uskaltanut ostaa, kun lueskelin näitä Omegojen syylärinesteen hukkaamisia.
Tenox
'Senator'
'Senator'

Kesävanteet tullevat olemaan 225/45/17 renkailla 8x17 ET30 koossa nämä: http://www.carshine.com.au/Pictures/AZE ... 2017x9.jpg

Hyvin tuntuu toimivan. Ainoa vika on ajoittain mykistyvä bensamittari, joka herää eloon kunhan lasia kopauttaa. Hiukan epätarkan oloinen se on myös, mutta onhan tuossa Range toiminto yms.
Tenox
'Senator'
'Senator'

No niin. 1kk huomenna takana ja noin 1400km. Auto on käytetty pari kertaa takuuhuollossa (öljynsuodatinkotelon vuoto, talttui vasta orkkisosilla) ja nyt vaihdan itse liikkeen kustantamana paisuntasäiliön. Jo koeajossa havaittu "coolant level" teki paluun ja veden pinta kuitenkin oli normaali. Anturivikahan siinä ja Opel ei myy anturia erikseen. Noh, jospa tässä pikkuviat saisi kuntoon alkuviikkoina ja voisi lopettaa myyjäliikkeessä ramppaamisen. 8)

Autoon olen tyytyväinen. Pitkähkölle tylsälle työmatkalle luotu laite. Menee hiljaisesti ja vaivattomasti, ei tarvitse ohjata suoralla tiellä ja alusta on mukavan pehmeä. Bensaa kuluu aavistuksen enemmän kuin odotin (n. 9,8l / 100km) ajossani (keskinopeus 60km/h), mutta ei tuo nyt vielä haittaa. Mukavuusvarusteet bonuksena. Minä pidän.

Edit: Paisuntasäiliö vaihdettu, ilmoitus katosi. Toivottavasti nyt toimii ilman säätämistä.
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

Kulutus on ainakin normaali ku itellä oli -99 farkku samalla koneella karvan alta 10l se pyöri aina.Omegassa saa kyllä rahalle vastinetta ku vertaa samanikäisiin japseihin/muihin autoihin jotka vielä maksaaki enemmän 1.6 koneella :wink:
Skoda Octavia -08
Dave From Sheffield
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Dave From Sheffield »

Kiitos vaan kuvista. On tuo B-mallin facelift Omega hienompi kuin yksikään uusi Opel. Äkkiä nyt mallistoon uusi iso porrasperäinen sedan!
Opel Vectra 2.0 CDX 1995
140 000km mittarissa (liikaa?)

Enemmän kuitenkin ajoa Volvoilla :)
Tenox
'Senator'
'Senator'

Kohta 2000km takana ja on kyllä erittäin miellyttävä auto.
dam
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja dam »

Siitähän tuli fiksun näköinen, kai pesivät penkit huolella? Oli aika kauheessa kunnossa, kävin viime syksynä ajamassa tuota samaista omegaa ja kyllä oli mukava ajaa. :peukku:

Yrittävät näköjään omegan kuluja kattaa vaihdokin hinnalla :D..
nyk: E30
ex: Astra Sport 16V '95 & Kadett GSi 16V '88
Tenox
'Senator'
'Senator'

dam kirjoitti:Siitähän tuli fiksun näköinen, kai pesivät penkit huolella? Oli aika kauheessa kunnossa, kävin viime syksynä ajamassa tuota samaista omegaa ja kyllä oli mukava ajaa. :peukku:

Yrittävät näköjään omegan kuluja kattaa vaihdokin hinnalla :D..
Kyllä tuolle MR2:lle näemmäs hintaa laitettiin juu. :) Ihan OK kunnossa sekin silti on. 7500e sain siitä hyvitystä. Toki sitä ei nyt suoraan voi laskea, mutta olen kauppaan täysin tyytyväinen.

Omega tosiaan kävi sisäpesussa ennen kauppoja ja muuttui kyllä todella paljon. Kaikki muu lähti puhtaaksi paitsi takaovien muoviosiin jäi kyllä tahroja. Verhoilu lähti oikein hyväksi. Oikein yllätyin itse asiassa. Ulkoapäin tuo olikin ihan siisti valmiiksi. Ei nyt virheetön, mutta 173tkm ajetuksi Suomiautoksi erinomaisessa kunnossa.

Noi ovien muovit voisi kai maalata, mutta ei taida mulla riittää moiseen intoa. :yawn:

Tänään vahasin vielä huolella koko auton ja maalasin vetokoukkua hiukkasen.

Eka mopolenkki samoin tänään. :D

EDIT: Myyjäliike on muuten toiminut erittäin hienosti takuu yms. vika-asioissa. Samoin palvelu myynti- ja huoltopuolella on ensiluokkaista. Voisin ostaa seuraavankin auton tuolta.
bdding
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja bdding »

On toi oomega niin makosan näkönen! Itteäki on himottanu tollane kapistus pitemmän aikaa, ei taida toi finanssipuoli vaan olla samaa mieltä mun kanssa :D
Ingman.. saa maidon maistumaan
Opel... saa muovin ruostumaan..
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Sori ihan offtopic, mutta eikö siellä länsirannikolla ole yhtään lunta?
Tenox
'Senator'
'Senator'

Täällä mitään pysyvää lunta ole ollut koko talvena 07-08. Oudoin talvi tähän asti, mitä minä olen nähnyt... :roll:

EDIT: Nuo talvivannekuvat on otettu helmikuussa!
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Törkeen hieno.
janhama
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja janhama »

Tenoxilla ja mulla on selkeesti saman sorttinen aavistuksen "normista" poikkeava maku kulkineitten suhteen.
Tenox
'Senator'
'Senator'

Jep. MP:t kahdella ja autot vähintään kuudella sylinterillä. :lollis:
Vastaa Viestiin