Jeps!
Kaikki merkit ja myös kylkilistat ovat vain teipillä kiinni joten ei muuta kuin vääntää varovasti irti.
Kylkilista lähtevät parhaiten kun liima on lämmin. Merkkien ja listojen alla ei ole kohdistus reikiä.
Itse otin kerran Nissanista merkit pois ensin lämmittämällä kuumailmapuhaltimella ihan hieman, ei kuumaksi ja sitten siimalla ikäänkuin sahasin liimateipin rikki. Lähti hyvin ja merkkikin säilyi ehjänä. Ihan vaan off-topiccina, kyseisen Nissanin takaluukussa lukee nykyään "Pimpera"
tonija kirjoitti:Jeps! Kaikki merkit ja myös kylkilistat ovat vain teipillä kiinni joten ei muuta kuin vääntää varovasti irti.
Kylkilista lähtevät parhaiten kun liima on lämmin. Merkkien ja listojen alla ei ole kohdistus reikiä.
Tarkoitatko, että se isokin -merkki on vain liimalla? En oikein usko (en ole kokeillut), koska Äffässäkin jo se keskellä ollut oli tappikiinnitteinen. Lisäksi F:ssä se oli pienempi ja tasaisella kohtaa toisin kuin hoossa.
~~~~~~~~~~~~~~~ Chevrolet Cruze 1.6 LT 2012 & Chevrolet Aveo 1.2 LS 2011 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~ Grand Master Rekkaribongari 1-999 08/2005 - 02/2010 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
tonija kirjoitti:Jeps! Kaikki merkit ja myös kylkilistat ovat vain teipillä kiinni joten ei muuta kuin vääntää varovasti irti.
Tarkoitatko, että se isokin -merkki on vain liimalla? En oikein usko (en ole kokeillut), koska Äffässäkin jo se keskellä ollut oli tappikiinnitteinen. Lisäksi F:ssä se oli pienempi ja tasaisella kohtaa toisin kuin hoossa.
Uskaltaisin väittää vastaan. Omia merkkejä en ole repinyt irti, mutta ainakin brittifoorumin mukaan astroissa opel-merkkikin on ainoastaan liimalla. Kokeilemallahan se selviää
Uskaltaisin väittää vastaan. Omia merkkejä en ole repinyt irti, mutta ainakin brittifoorumin mukaan astroissa opel-merkkikin on ainoastaan liimalla. Kokeilemallahan se selviää
Kyllä vain yhdenkään merkin alla ei ole mitään reikiä eikä kohdistus tappeja. Itselläni on jo toinen H Astra ja kummastakin olen poistanut kaikki merkit ja kylkilistat. Merkit saa parhaiten irti kun laittaa jotain kangasta alle ja vääntää varovaisesti jollain leveällä ruuvimensselillä. Kylkilista saa hyvin irti kun lämmittää auton kylkeä esim. voimavirta puhaltimella näin ei tule liiaksi lämmitettyä joka on vaarana jos käyttää kuumailmapuhallinta. Sitten vain päästä kiinni ja vetää irti. Liimat saa irti vaikka tärpätillä jonka jälkeen pesu ja vahaus.
Mä olen poistanut merkkejä "sahaamalla" siimalla tai mulla vahvalla narulla merkin ja pellin välistä.
Kannattaa vetää siten että naru/siima on merkkiä vasten,elikkä ulospäin.
Jäljelle jäävä liima varovasti pois lämmittämällä ja vaikkapa clay barilla.
Siinä kannattaa varoa kun hankaa ettei liiman joukossa ole polyä tai likaa jää helposti maaliin pyöröjälkiä merkin kohdalle.
Täällä lähtee kanssa Twintopista merkit heti kun tulee eka kaunis päivä...