Ledytyksestä taas

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
juxu82
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja juxu82 »

Inkeri kirjoitti:Ja valaiseeko kierroslukumittarin ja nopeusmitarin ledit myös km näytön vai onko tälle ledi erikseen?
Neljä valoa Astra G:n mittaristossa, yksi näyttää valoa moottorin lämpötila-/kierroslukumittarin välistä, toinen kiekka-/nopeusmittarin välistä, kolmas nopeus-/polttoainemittarin välistä. Viimeinen on sitten pelkästään matkamittarille. Mittaristoon ja lämmönsäätimille plus monitoiminäyttöön käy kaikkiin sama kanta. En ole noita keskikonsolin valoja itse ikinä katsonut, mutta kuulemma näin. Valokatkaisimen ja tupakansytyttimen valoista en sitten tiedä. Täällä on ohjeita: http://koti.mbnet.fi/ap85/astra_projektit.htm

Miten muuten saisi sen kaikkein päällimmäisen muoviosan paikalleen siinä joka on ratin päällä? Eli joka irroitetaan ensimmäisenä, kun haluaa päästä mittaristoon käsiksi. Jotain vinkkejä mistä kohtaa se pitää laittaa ensin kohdilleen, kun ei tunnu meikäisen peukalo-keskellä-kämmentä -taitotaso riittää, jää aina jonkun verran vinoon johonkin suuntaan, niin ettei pääse laittamaan viimeisiä ruuveja kiinni.
Riisikippo
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

^^ ei mene lämmön säätimiin sama, sinne menee ns. pienilasikanta, kun muissa on tuo muovinen kanta valmiina.
Toxic
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Toxic »

Paskan maku jäi suuhun xenonledin tuotteista. Alkuperäisiin kantoihin verrattuna ovat aivan leluja. Metalli on jotain kaljatölkistä tehtyä alumiinia ja katkeaa heti kun vähänkin vääntää. A vectraan laitoin ja kaksi neljästä ledistä loisti. Ei hyvä. Koitin myös kääntää ledejä toisinpäin mutta ei mitään vaikutusta. Yhteensä 8 lediä hajotin kun aikani jouduin tappelemaan ja laittamaan niitä kiinni ja irroittamaan taas. Hienot ovat kyllä mut oishan se kiva jos kaikki ledit loistais eikä vaan puolet mittaristosta.
A Vectra 2.0 16v X20XEV
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
juxu82
'Kadett'
'Kadett'

ap85 kirjoitti:
Inkeri kirjoitti:Voisiko joku ystävällisesti kertoa, että millä kannalla olevia ledejä pitäisi tilata tuolta xenonled.comista tuohon G:hen vai täytyykö mun ensin purkaa koko paketti ja katsoa itse.
T5+B8.5D-kantaiset

Tuolla heti toisena listassa.
http://xenonled.com/leds12.htm

Nuo käyvät mittaristoon, lämmönsäätimeen sekä digitaalinäyttöön. Menekki 4 + 2 + 2.
Riisikippo: Tuosta minä vain ajattelin, että sama kanta menis mittaristoon ja lämmönsäätimiin. Puhutaankohan me eri asioista?
Riisikippo
Minut on bannattu!

juxu82 kirjoitti:
Riisikippo: Tuosta minä vain ajattelin, että sama kanta menis mittaristoon ja lämmönsäätimiin. Puhutaankohan me eri asioista?
Gastran lämmönsäätimeen menee:

- Kanta: T5 (W2x4.6d, W1.2W)
- Ns. pieni lasikanta
- 1 kpl tasapäinen LED
- Värivaihtoehdot: Punainen, keltainen, vihreä, sininen, valkoinen
- Esim. mittaristo, katkaisijat
- Tilaus: T5 - väri

ja mistä tiedän? no kun olen sellaiset sinne laittanut..
juxu82
'Kadett'
'Kadett'

Riisikippo kirjoitti:
juxu82 kirjoitti:
Gastran lämmönsäätimeen menee:

- Kanta: T5 (W2x4.6d, W1.2W)
- Ns. pieni lasikanta
- 1 kpl tasapäinen LED
- Värivaihtoehdot: Punainen, keltainen, vihreä, sininen, valkoinen
- Esim. mittaristo, katkaisijat
- Tilaus: T5 - väri

ja mistä tiedän? no kun olen sellaiset sinne laittanut..
Hyvä tietää, olen itsekin ajatellut nuo säätimien valot vaihtaa, mutta en saanut keskikonsolia kunnolla itrti, niin en päässyt niihin valoihin käsiksi. Eipä minulla olisi sitten ollut oikeita valojakaan sinne ilmeisesti. :(
Riisikippo
Minut on bannattu!

pikku vinkkinä että Gastran lämmönsäätimiin saa vaihettuu ton ledin kun ottaa ne nupit irti ja pinseteillä vaihtaa.. :) mut siel ei oo sit kun 1 paikka, joten valo ei jakaudu kovin hyvin.. :no: :-?
juxu82
'Kadett'
'Kadett'

Riisikippo kirjoitti:pikku vinkkinä että Gastran lämmönsäätimiin saa vaihettuu ton ledin kun ottaa ne nupit irti ja pinseteillä vaihtaa.. :) mut siel ei oo sit kun 1 paikka, joten valo ei jakaudu kovin hyvin.. :no: :-?
No perkele, luulin, että siellä on kaksi paikkaa ja keskikonsolia yritin irrottaa sen takia, että saisin samalla sen monitoiminäytön valon/t vaihdettua.
Aina sitä oppii uutta.
FLEKU
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja FLEKU »

Toxic kirjoitti:Paskan maku jäi suuhun xenonledin tuotteista. Alkuperäisiin kantoihin verrattuna ovat aivan leluja. Metalli on jotain kaljatölkistä tehtyä alumiinia ja katkeaa heti kun vähänkin vääntää. A vectraan laitoin ja kaksi neljästä ledistä loisti. Ei hyvä. Koitin myös kääntää ledejä toisinpäin mutta ei mitään vaikutusta. Yhteensä 8 lediä hajotin kun aikani jouduin tappelemaan ja laittamaan niitä kiinni ja irroittamaan taas. Hienot ovat kyllä mut oishan se kiva jos kaikki ledit loistais eikä vaan puolet mittaristosta.

^ Itse tuolta kanssa tilasin,eikä yhtään moitittavaa ledeissä,kaikki toimi kuten pitääkin.Ethän ollut liian kovakourainen ledien kanssa. . :D
VecculiOoppeli
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja VecculiOoppeli »

^ Täällä taas huonoja kokemuksia..ledit toimivat jonkin aikaa ja kohta alkavat vilkkumaan ja ties mitä. Ja tosiaan melko leluja, aika helposti katkeilee ne langat.
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
Riisikippo
Minut on bannattu!

ainakin tässä Gastrassa mihin vaihdoin niin kun otti keskimmäisen pyörittimen irti niin sen takana oli yks "lasikanta" ja sen tilalle vaihdoin ledin.. ja ei siellä muita kyllä ollu.. auto on 98 tai 99.. en oo varma..

toi on ap85:lle joka sanoi että siellä ois 2 muovikantaista... mutta poisti viestinsä..
juxu82
'Kadett'
'Kadett'

Riisikippo kirjoitti:ainakin tässä Gastrassa mihin vaihdoin niin kun otti keskimmäisen pyörittimen irti niin sen takana oli yks "lasikanta" ja sen tilalle vaihdoin ledin.. ja ei siellä muita kyllä ollu.. auto on 98 tai 99.. en oo varma..

toi on ap85:lle joka sanoi että siellä ois 2 muovikantaista... mutta poisti viestinsä..
Haluaisitko kertoa tarkemmin, miten se keskimmäinen pyöritin irrotetaan, pitäisi vaihtaa sinne lamppu palaneen tilalle. Tarvitseeko työkaluja? Mulla on -98 GAstra.
Riisikippo
Minut on bannattu!

juxu82 kirjoitti:
Haluaisitko kertoa tarkemmin, miten se keskimmäinen pyöritin irrotetaan, pitäisi vaihtaa sinne lamppu palaneen tilalle. Tarvitseeko työkaluja? Mulla on -98 GAstra.
ihan vetämällä lähtee, voi olla tiukka, mutta kyllä se lähtee, ei voi hajota edes.
Toxic
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Toxic »

FLEKU kirjoitti:
Toxic kirjoitti:Paskan maku jäi suuhun xenonledin tuotteista. Alkuperäisiin kantoihin verrattuna ovat aivan leluja. Metalli on jotain kaljatölkistä tehtyä alumiinia ja katkeaa heti kun vähänkin vääntää. A vectraan laitoin ja kaksi neljästä ledistä loisti. Ei hyvä. Koitin myös kääntää ledejä toisinpäin mutta ei mitään vaikutusta. Yhteensä 8 lediä hajotin kun aikani jouduin tappelemaan ja laittamaan niitä kiinni ja irroittamaan taas. Hienot ovat kyllä mut oishan se kiva jos kaikki ledit loistais eikä vaan puolet mittaristosta.

^ Itse tuolta kanssa tilasin,eikä yhtään moitittavaa ledeissä,kaikki toimi kuten pitääkin.Ethän ollut liian kovakourainen ledien kanssa. . :D
En ollut. Menivät hyvin paikalleen eli väkivaltaa ei tarvinnut käyttää. Pettymys tuli, kun laittoi piuhat kiinni, kun yksikään ledeistä ei palanut. Loppuen lopuksi sitten hajosivat, kun koitin saada toimimaan..
A Vectra 2.0 16v X20XEV
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
Riisikippo
Minut on bannattu!

mulla on toiminu kaikissa autoissa joihin oon ledit vaihtanu (n.10 eri autoa) ja kaikissa on toiminu, ei oo ruvennu vilkkumaan, eli kyl jotain mätää on asennuksessa.. :lol: :lollis:
Vastaa Viestiin