Olen nähnyt joillakin Calibran omistajilla lasikuidulla tehtyinä kyseiset osat ja siksi tahdonkin tietää että onko niitä valmiina osina myytävänä lasikuituisina vai onko kaikki tehneet ne täysin itse
Calibran takakaaret/lokasuojat RUOSTUU!!!
Calibran takakaaret/lokasuojat RUOSTUU!!!
Nyt kaivataan apuja oikein kunnol. Mulla on Calibra vm.91 josta kukkii pahasti takakaaret ja ei taida kovin hyvässä kunnossa olla lokasuojat muutenkaan.
Olen nähnyt joillakin Calibran omistajilla lasikuidulla tehtyinä kyseiset osat ja siksi tahdonkin tietää että onko niitä valmiina osina myytävänä lasikuituisina vai onko kaikki tehneet ne täysin itse
Lasikuituisia kaarilevikkeitähän löytyy esim www.tuningzone.pl
Taasen esim Riegerin Race korisarjassa kyseiset härpäkkeet ovat muovia ja hintakin on sitten astetta kovempi.
Nuo levikkeethän ei sitten ruosteongelmaa poista mihinkään, korkeintaan peittää
Jos pahasti ruostuneet, niin eikun rälläkkä soimaan ja hitsaamalla uudet korjauskaaret tilalle.
Motonet:
TAKALOKASUOJAT/KAARET/TAKASIVU OPEL CALIBRA
Calibra
Takakehä vasen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50-67591 27.50 ???
Takakehä oikea. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50-67592 27.50 ???
Jos vain pintakukkaa niinkuin itsellä, niin laikalla pelti puhtaaksi ja uutta maalia pintaan.
Taasen esim Riegerin Race korisarjassa kyseiset härpäkkeet ovat muovia ja hintakin on sitten astetta kovempi.
Nuo levikkeethän ei sitten ruosteongelmaa poista mihinkään, korkeintaan peittää
Jos pahasti ruostuneet, niin eikun rälläkkä soimaan ja hitsaamalla uudet korjauskaaret tilalle.
Motonet:
TAKALOKASUOJAT/KAARET/TAKASIVU OPEL CALIBRA
Calibra
Takakehä vasen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50-67591 27.50 ???
Takakehä oikea. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50-67592 27.50 ???
Jos vain pintakukkaa niinkuin itsellä, niin laikalla pelti puhtaaksi ja uutta maalia pintaan.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
-
powerofopel
- 'Diplomat'

meinaatko että ei sieltä sisäpuolelta ole kukallaan jos ulkopuolelta vain korjaa niin ei kyllä kauan kestä niin on uudessa kukassaan... eli myös sieltä sisäpuolelta mahdollinen pintaruoste pois ja varsinkin kotelosuojan käyttöä ei kannata jättää väliin!TJT kirjoitti: Jos vain pintakukkaa niinkuin itsellä, niin laikalla pelti puhtaaksi ja uutta maalia pintaan.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Calibran takakaarissa oleva pintaruosteen näköinen on vain aika usein läpiruostetta. Eli ruostuminen alkaa sisäpuolelta ja tulee lopulta läpi päälle näkyviin. Siellä sisäpuolella kun ei ole tehtaalla laitettu ainakaan 1-Calibroihin (eli Rüsselsheimin tuotteisiin) kunnolla mitään suoja-ainetta ja sinne pintapellin ja lokasuojan pellin väliin kertyy kosteutta ja siitähän se lähtee.
9-Calibroissa (eli Uudenkaupungin tuotteissa) taitaa tuolla jotain suoja-ainetta olla paremmin?
9-Calibroissa (eli Uudenkaupungin tuotteissa) taitaa tuolla jotain suoja-ainetta olla paremmin?
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Mulla oli uudenkaupungin calibra ja siinä kukki kuskinpuolen kaari aika pahasti läpi.Kummallista siinä oli että vänkärin puolella ei ollut nimeksikään ruostetta.ata kirjoitti:Calibran takakaarissa oleva pintaruosteen näköinen on vain aika usein läpiruostetta. Eli ruostuminen alkaa sisäpuolelta ja tulee lopulta läpi päälle näkyviin. Siellä sisäpuolella kun ei ole tehtaalla laitettu ainakaan 1-Calibroihin (eli Rüsselsheimin tuotteisiin) kunnolla mitään suoja-ainetta ja sinne pintapellin ja lokasuojan pellin väliin kertyy kosteutta ja siitähän se lähtee.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
<<pintapellin ja lokasuojan pellin väliin kertyy kosteutta ja siitähän se lähtee.<<
Juu ja vielä herkemmin jos nuo kaksi peltiä ottavat kiinni toisiinsa,sehän ei pääse silloin kuivumaan kunnolla.Tutkin tuota lähemmin kun omaan -98 vectraan tuli kupla takalokasuojankaareen,aiemman omistajan toimesta peltejä oli taivutettu erilleen ja ruostuminen ainakin hidastui.
Läpiruostetta tuo pieni kupla oli!
Juu ja vielä herkemmin jos nuo kaksi peltiä ottavat kiinni toisiinsa,sehän ei pääse silloin kuivumaan kunnolla.Tutkin tuota lähemmin kun omaan -98 vectraan tuli kupla takalokasuojankaareen,aiemman omistajan toimesta peltejä oli taivutettu erilleen ja ruostuminen ainakin hidastui.
Läpiruostetta tuo pieni kupla oli!
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: Calibran takakaaret/lokasuojat RUOSTUU!!!
Eihän se ole valkoinen BZV kilpinen?kinnupa1 kirjoitti:Mulla on Calibra vm.91 josta kukkii pahasti takakaaret
Ei ole. Mul on GFR-669. Tolle ongelmalle on kyll saatava jokin tolkku täs kesän alusBeeascona kirjoitti:Eihän se ole valkoinen BZV kilpinen?kinnupa1 kirjoitti:Mulla on Calibra vm.91 josta kukkii pahasti takakaaret
Ei ole. Mul on GFR-669. Tolle ongelmalle on kyll saatava jokin tolkku täs kesän alusBeeascona kirjoitti:Eihän se ole valkoinen BZV kilpinen?kinnupa1 kirjoitti:Mulla on Calibra vm.91 josta kukkii pahasti takakaaret
Noin yleisesti ottaen kannattaa aina kysellä paljon maksaa kokonainen takalokasuoja niin alkup. kuin tarvikkeena mikäli on saatavana. Joskus on tullut vastaan sellaistakin että ois kannattanu vaihtaa koko takalokasuoja ku hinta ero pelkkiin takakaariin pieni. Lopputuloskin on varmasti sata kertaa parempi ja kestävämpi. Tietenki jos takalokasuojan alkaa vaihtamaan niin sit pitää jo olla silmääki tehä se homma...takakaarethan vaihtaa kuka vain, ainaki siltä välillä näyttää...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Kuljettajan puoli ruostuu yleensä aina pahemmin. Johtuen oikeinpuoleisesta liikenteestä.Opeca kirjoitti:Mulla oli uudenkaupungin calibra ja siinä kukki kuskinpuolen kaari aika pahasti läpi.Kummallista siinä oli että vänkärin puolella ei ollut nimeksikään ruostetta.ata kirjoitti:Calibran takakaarissa oleva pintaruosteen näköinen on vain aika usein läpiruostetta. Eli ruostuminen alkaa sisäpuolelta ja tulee lopulta läpi päälle näkyviin. Siellä sisäpuolella kun ei ole tehtaalla laitettu ainakaan 1-Calibroihin (eli Rüsselsheimin tuotteisiin) kunnolla mitään suoja-ainetta ja sinne pintapellin ja lokasuojan pellin väliin kertyy kosteutta ja siitähän se lähtee.