Omega B1 umpiot uusiin

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Leppis
'Senator'
'Senator'

Omega B1 umpiot uusiin

Viesti Kirjoittaja Leppis »

Lueskelin vanhoja kirjoituksia ja sieltä löytyi tällainen linkki:

http://www.tradefactory.fi/epages/Kaupa ... ucts/62092

ja tällainen:

http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html

En halua xenoneita eikä ulkonäkö ole tärkeää, vaan hyvä valoteho/kuvio/kantama edulliseen hintaan ja nuo ainakin on varsin edullisia. Alkuperäiset ovat sumeat ja valoteho ainakin testien mukaan ollut jo uutena syvältä. Onko siis kokemuksia noista tai muista vastaavan hintaisista? Näkeekö niillä vai pitääkö satsata Hellan tai jonkin muun tunnetun valmistajan tuotteisiin? Onko alkuperäisosat (Hellan?) parantuneet vai saako Opelilta yhtä huonot umpiot kuin alkuperäiset ja kovaan hintaan? Niin ja Suomesta luonnollisesti pitäisi löytyä...
Omega B1 X20XEV
reaper
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja reaper »

Mulla huomautettii viimeksi katsastuksessa, että mun ompun (b1) valot on liian himmeet. Tai siis ne umpiot. Niin jos tilaisin esim. nämä niin ongelmani olisi ratkaistu vai?
Leppis
'Senator'
'Senator'

No en ihmettele yhtään, vaikka katsastuksessa jotain sanottaisiinkin, kun valot on oikeasti aivan perseestä ja näyttää olevan kaikissa muissakin saman ikäisissä missä alkuperäiset umpiot. Toivottavasti jollakin on kokemusta noista tai vastaavista muista tarvikevaloista, että näkeekö niillä hyvin vai ei?
Omega B1 X20XEV
Juge127
OCF Staff
OCF Staff

Viesti Kirjoittaja Juge127 »

Iteltä löytyy Depot keulilta (taitaa noi kaikki halpis linssi valot olla samasta tehtaasta?), mutta voin sanoa että valoteho parani noihin vanhoihin harmaantuneisiin valoihin verrattuna huomattavasti. Tiiä sitten kuinka kauan tollaset valot kestää ennenku niistä jotain hajoaa. Valojen säädöt on huonommat jos vertaa kunnon valoihin, eli Hellan valmisteisiin. Tosiaan valoteho kyllä parantuu ja ulkonäkö siinä samalla :wink:
Ascona B - Manta B - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Timotee »

reaper kirjoitti:Mulla huomautettii viimeksi katsastuksessa, että mun ompun (b1) valot on liian himmeet. Tai siis ne umpiot. Niin jos tilaisin esim. nämä niin ongelmani olisi ratkaistu vai?
Varmaankin. Mulla on 1996-vuoden Omega ja siihen on joku aikaisempi omistaja vaihtanut uudemman mallin linssiumpiot eli just noi linkissä olevat, ilmeisesti kolaroinnin jälkeen (konepelti ja etulokarit on ainakin vaihdettu)..

Näkee paremmin noilla ja näyttääkin paremmalta. Siihen vielä jälkiasennusxenonit niin jep jep! :thumbsup:
reaper
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja reaper »

Timotee kirjoitti:
reaper kirjoitti:Mulla huomautettii viimeksi katsastuksessa, että mun ompun (b1) valot on liian himmeet. Tai siis ne umpiot. Niin jos tilaisin esim. nämä niin ongelmani olisi ratkaistu vai?
Varmaankin. Mulla on 1996-vuoden Omega ja siihen on joku aikaisempi omistaja vaihtanut uudemman mallin linssiumpiot eli just noi linkissä olevat, ilmeisesti kolaroinnin jälkeen (konepelti ja etulokarit on ainakin vaihdettu)..

Näkee paremmin noilla ja näyttääkin paremmalta. Siihen vielä jälkiasennusxenonit niin jep jep! :thumbsup:
Allrite!! Kiitos tiedosta! Pistetääs nämä tilaukseen ennen ensi katsastusta...

EDIT: Tuo 68eskoa kattaa siis vain tuon toisen...?
sasha75
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja sasha75 »

Niin itse ymmärsin, mutta katsoppa Ebay.de sieltä löytyy pari 90€ tai sit mustalla pohjalla 139€.
Eli haku sana vain (klarglas omega)
Leppis
'Senator'
'Senator'

Juge127 kirjoitti:Iteltä löytyy Depot keulilta (taitaa noi kaikki halpis linssi valot olla samasta tehtaasta?), mutta voin sanoa että valoteho parani noihin vanhoihin harmaantuneisiin valoihin verrattuna huomattavasti. Tiiä sitten kuinka kauan tollaset valot kestää ennenku niistä jotain hajoaa. Valojen säädöt on huonommat jos vertaa kunnon valoihin, eli Hellan valmisteisiin. Tosiaan valoteho kyllä parantuu ja ulkonäkö siinä samalla :wink:
Valojen säädöt? Tuleeko niissä korkeudensäätösysteemit mukana vai? Minä luulin, että pitää siirtää vanhoista?
Omega B1 X20XEV
Juge127
OCF Staff
OCF Staff

Viesti Kirjoittaja Juge127 »

Leppis kirjoitti:
Juge127 kirjoitti:Iteltä löytyy Depot keulilta (taitaa noi kaikki halpis linssi valot olla samasta tehtaasta?), mutta voin sanoa että valoteho parani noihin vanhoihin harmaantuneisiin valoihin verrattuna huomattavasti. Tiiä sitten kuinka kauan tollaset valot kestää ennenku niistä jotain hajoaa. Valojen säädöt on huonommat jos vertaa kunnon valoihin, eli Hellan valmisteisiin. Tosiaan valoteho kyllä parantuu ja ulkonäkö siinä samalla :wink:
Valojen säädöt? Tuleeko niissä korkeudensäätösysteemit mukana vai? Minä luulin, että pitää siirtää vanhoista?
Joo ne korkeudensäätö moottorit otetaan vanhoista, mutta ne suuntaukset jotka tehdään umpion päältä löytyvistä ruuveista ei ole kovin hyvät...
Ascona B - Manta B - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
Vastaa Viestiin