Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
On 2003-06-08 17:26, Repsa wrote:
eli keinuvivut pöydälle, ja rälläkkä jossa kapea (~2-3mm) laikka, ja keinuvipu poikki sieltä työntötangon puolelta.
: tässä meillä on muutetulla vipusuhteella olevat virityskeinuvivut.
Vastaavia ideoita OHC mottiin (jossa hydrauliset nostimet) ??
Kysytääs nyt vielä,että mitäs pitäis tollaseen 1.2 tikkukoneiseen c-kadettiin muuttaa alustasta/jarruista,että sen saisi ahtimen kanssa muutoskatsastettua?
Mulla oli yksi pystytupla-Weber. Imusarjan hitsasin ja koneistin itse alkuperäisestä alumiinisarjasta. Kaasarin tyyppiä en muista, mutta se oli parilitrasen Asconan korvauskaasari.
Ja joku kysyi onko kanavat samanlaiset etu ja takavetoisessa. Kanavat on samanlaiset, mutta imusarja on erilainen.
On 2003-06-09 14:37, k-p wrote:
mulla oli mun c kadetissa 40mm vaakaimu dellortto ja noin 200 asteinen nokka ja mun mielestä se piristy siittä pirusti kulki kivasti
Kadetissa on vakiona yli 200 asteinen nokka. Onko sua huijattu...?..
Joo, uutena toi tikkukoneen imusarja maksaa ihan älyttömästi, mutta kyllä niitä välillä on käytettyjäkin myytävänä ihan kohtuu hintaan ja sitäpaitsi jos oikeen budjetti virityksen haluaa niin ei muuta kun rautakauppaan ja MIG:gi kouraan:)
Niin tekis ite?
Saattaisihan sekin onnistua. Jos laipat vaikka jyrsii. Ja ne putket pitäis vaan saada taivuteltua. Sitten lopuksi kun on hitsannut niin oikaisis vielä vaikka jyrsimellä tai tasohiomalla. Onko joku tehnyt ite?
on tullu joskus tehtyä fiat 600:seen
putkien taivuttaminen ja muotoilu on aika homma ja laippa kannattaa tehdä vähintään 15mm paksusta plootusta ja jyrsiä sitten hitsauksen jälkeen ohuemmaksi niin ei väänny pahasti vaikka hitsaa reilulla virralla.
ei mikään mahdoton homma,jos ei ole kaikki sormet peukaloita.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.