Olis -94 B-koppanen 2,5 V6 Tomaatti Omega, mistä kävin lukemassa vikakoodit ja korjaaja sano että solenoidiventtiili pitäisi vaihtaa. Oliskos jollakulla tietoa kuin vaikea se on vaihtaa kun kuulemma ne löytyy öljypohjan alta?
Olisiko myös tiedossa Turun lähiseudulta paikkaa josta kyseisiä saisi jotenkuten edullisesti?
Omega Automaattilaatikko
mikä niistä on palanut,
lootassa yhteensä 4 solenoidia ja sitten vielä paineensäätöventtiili.
paineensäätöventtiili ja turbiinilukon solenoidi on pienemmän öljypohjan sisässä.
1-2/3-4-solenoidi, 2-3-solenoidi ja pannan ohjaus solenoidi on isomman öljypohjan sisässä.
ja öljyähän sitten sataapi niskaan kun nuita räpeltelee.... nimimerkillä: been there done that..
uusia venttiileitä vois saada esim. tästä firmasta
tai sitten toisesta laatikosta.(itellä varaosaloota)
onko muuten liitokset käyty läpi, olen törmännyt pariin joissa on ollut öljypohjaanmenevä liitin pahasti
hapettunut.
tdic
lootassa yhteensä 4 solenoidia ja sitten vielä paineensäätöventtiili.
paineensäätöventtiili ja turbiinilukon solenoidi on pienemmän öljypohjan sisässä.
1-2/3-4-solenoidi, 2-3-solenoidi ja pannan ohjaus solenoidi on isomman öljypohjan sisässä.
ja öljyähän sitten sataapi niskaan kun nuita räpeltelee.... nimimerkillä: been there done that..
uusia venttiileitä vois saada esim. tästä firmasta
tai sitten toisesta laatikosta.(itellä varaosaloota)
onko muuten liitokset käyty läpi, olen törmännyt pariin joissa on ollut öljypohjaanmenevä liitin pahasti
hapettunut.
tdic
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
- JaniPetteriVirtanen
- 'Admiral'

Sie jani siellä taas vastailet mun puolesta
Siis venttiili on juuri tuo 1-2/3-4. Tuon se sieltä vikakoodista syötti. Ei olla vielä liittimiä tai johtoja tutkittu, mutta pitäis saada tuo auto ylös, niin pääsis jotain tekemään. Öljyistä mua varoteltiinkin, että ne on sitten käsissä
Siis venttiili on juuri tuo 1-2/3-4. Tuon se sieltä vikakoodista syötti. Ei olla vielä liittimiä tai johtoja tutkittu, mutta pitäis saada tuo auto ylös, niin pääsis jotain tekemään. Öljyistä mua varoteltiinkin, että ne on sitten käsissä
Kadett 1.8 -91
Ascona C <-Purkuauto
Omega Autom. 2.5 V6 -94 <- Emännän, mutta tällä hetkellä itse ajelen
Ascona C <-Purkuauto
Omega Autom. 2.5 V6 -94 <- Emännän, mutta tällä hetkellä itse ajelen
- JaniPetteriVirtanen
- 'Admiral'