Mulla meni viime kesänä f-18 loota hajalle alkaen samantyyppisillä oireilla.En selvinnyt pelkän tasauspyästön vaihdolla ku meni pääakseliltakin yks ratas sitten paskaks.Purkaamot pyys järjestään 7-800 egee

käytetystä lootasta.V...u mitä ryöstöhintoja

.Ostin yksityiseltä A Vecun f-18 askin 250 egulla mutta se ei käy suoraan B Veccuun(oma on -97 x18xe),koska A:n kytkinkopassa ei ole paikkoja B:n vaihteensiirtäjätangoston kiinnityksille. A:n mekaaninen kytkin ei olis aiheuttanu ongelmia(helppo purkaa pois),mut kytkinkopan takia jouduin vaihtamaan ehjät sisuskalut B:n omiin kuoriin.En tiedä mikä mahtaa olla korjaamolla ohjeaika laatikon vaihtoon,mutta ei se ihan hetkessä käy kun joutuu purkamaan koko keulan,että lootan saa pois.Keulille jää vain kone apulaitteineen.Itselläni meni vaihto-operaatioon noin 25 tuntia vaikka oli nosturi ja hyvät työkalut käytössä.Tein itse korjauskäsikirjan ohjeiden mukaan kun en ole mikään ammattilainen.Yx tuttuni joka on Tampesterissa Tammerdieselin joku korjaamopäällikkö tjsp. sanoi mulle myöhemmin,että lootan saa "lievää" väkivaltaa käyttäen pois ilman koko keulan purkua mut en tiedä miten.Joka tapauksessa jos joudut vaihtamaan askin niin kannattaa vaihtaa kytkin samalla jos epäilet olevan aihetta,sillä sama operaatio on edessä sitten kun kytkimestä joku osa antautuu. Jos sulla on vaihteensiirto tangoilla niin loota on f18,jos kahdella vaijerilla niin sit se on f23.Molempia ainakin kirjat kertoo näistä löytyvän.Mun askilla oli ajettu noin 335000km ennen laukeemista joten tuntui olevan heikompaa tekoa kuin vanhan Asconani loota(f16) jolla oli ajettu jo yli 400000km kun se vaihtoi omistajaa.