Kadett E 1.6 virranjakaja

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
anttip65
'Agila'

Kadett E 1.6 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja anttip65 »

Sellaista kysyisin, kun en ole itse asiasta täysin varma, että käykö 87 mallin SV moottorin virranjakaja 91 ruiskumoottoriin. Moottorit ovat siis 1.6 molemmat. Ruisku moottorin numero on 5110281063, jos siitä on apua. Kiitokset etukäteen!
Vilderi
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Väittäsin ettei käy, riippuu tietysti ruiskusta. 1p ruiskun suhteen vois olla täysin varma ettei sovi, Irmscherin ruuttaan sopinee, c16se motissa ei taas ole jakajaa...?
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

onko se jakaja saman näköinen (myös sisältä)
noita sv koneita on ollut myös tuolla samalla jakajalla. nissä oli sytytykselle oma erillinen ohjaus boxi, map-anturi yms. samat kilkkeet kun ruisku koneisa.
sitä en tiedä että mistä vuodesta alkaen niitä on ollut, mutta oma oli vm. -90.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
anttip65
'Agila'

Viesti Kirjoittaja anttip65 »

Tilanne on sellainen, että minulla on jäänyt purkuautosta tuollainen talteen ja olen sitä kauppaamassa eteenpäin eräälle naiselle jolta virranjakaja oli omassa sanonut työsuhteen irti. En vain viitsi myydä sitä ellen saa selville että se varmasti sopii ruiskukoneeseen, koska matkaakin ostajalle on 350km. Auto meni paaliin 3 vuotta sitten, mutta siinä oli konehuoneesa enemmän tavaraa kuin normi opelissa on ollut. Joku erillinen musta boxi oli kiinni tuulipellissä ja normi puola akun vieressä. Boxi virkaa en tiedä, enkä muista mitä kyljessä luki. Kaikki piuhat ja releet yms otin talteen kuitenkin.

Ei varmaan auta paljon tämä tieto?
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

ei kyllä voi varmuudella taata sopivuutta.

vertasin motonetin sivulta noita jakajan varaosia niin induktio anturi ja sytytyksen ohjausyksikkö on kyllä eri tuotenumerolla.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

anttip65 kirjoitti:Tilanne on sellainen, että minulla on jäänyt purkuautosta tuollainen talteen ja olen sitä kauppaamassa eteenpäin eräälle naiselle jolta virranjakaja oli omassa sanonut työsuhteen irti. En vain viitsi myydä sitä ellen saa selville että se varmasti sopii ruiskukoneeseen, koska matkaakin ostajalle on 350km. Auto meni paaliin 3 vuotta sitten, mutta siinä oli konehuoneesa enemmän tavaraa kuin normi opelissa on ollut. Joku erillinen musta boxi oli kiinni tuulipellissä ja normi puola akun vieressä. Boxi virkaa en tiedä, enkä muista mitä kyljessä luki. Kaikki piuhat ja releet yms otin talteen kuitenkin.

varmaanboxin kyljessä luki siemens.eli se on just tuo mitä ipa sano.eli sytkälle oma boxi.
onkos se lucaksen jakaja.
vaikee sanoo käykö.mulla oli kanssa 90 kadett,16sv irmelillä ja sytkänboxilla,lucas jakajalla.
liittimet on kai erilaiset,2 napasia boschin ja3 napaiset lukacsen.ovaali liitin delcon systeemi.
riippunee mihin ruiskuun se on sitä laittamassa.laita kuva jos samanlainen.delcon jakaja kyllä erilainen kaasarikoneessa kun pikku i
terokimmo
in memoriam
in memoriam

anttip65 kirjoitti:Tilanne on sellainen, että minulla on jäänyt purkuautosta tuollainen talteen ja olen sitä kauppaamassa eteenpäin eräälle naiselle jolta virranjakaja oli omassa sanonut työsuhteen irti. En vain viitsi myydä sitä ellen saa selville että se varmasti sopii ruiskukoneeseen, koska matkaakin ostajalle on 350km. Auto meni paaliin 3 vuotta sitten, mutta siinä oli konehuoneesa enemmän tavaraa kuin normi opelissa on ollut. Joku erillinen musta boxi oli kiinni tuulipellissä ja normi puola akun vieressä. Boxi virkaa en tiedä, enkä muista mitä kyljessä luki. Kaikki piuhat ja releet yms otin talteen kuitenkin.

Riippunee merkistä ja hinnasta.itsekkin etsin jakajaa kaasari koneeseen,mutta hinta pitää olla kohallaan
laita yv;nä vaikka.tai tähänkin kai.jos et sitä saa myytyä.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

muistelisin että delcon jakajassa on vanhemmassa 4 piuhaa ja uudemmassa 5, tai ainakin mulla oli -91 jakaja ja siinä oli yksi piuha enemmän, saattaahan se silti käydä jos osaa sähköhommia.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

lmb-58 kirjoitti:muistelisin että delcon jakajassa on vanhemmassa 4 piuhaa ja uudemmassa 5, tai ainakin mulla oli -91 jakaja ja siinä oli yksi piuha enemmän, saattaahan se silti käydä jos osaa sähköhommia.
ei delcolainen käy pikku i ja kaasari (tai saahan sen käymään,mutta ei nyt kannata,kun sopiviakin on suoraan.jakajan johdotus nimenomaan eri,ohjainyksikkökin varmaan eri ym. ja itelle etsinkin juuri lucaksen jakajaa ite. -(z)-
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

terokimmo kirjoitti: ei delcolainen käy pikku i ja kaasari (tai saahan sen käymään,mutta ei nyt kannata,kun sopiviakin on suoraan.
se nyt vähän riippuu
miulla on noita 1.3, 1.4 ja 1.6 koneellisia opeleita ollu melko märä ja kaikki on olleeet delcon jakajalla.
vivamanTT
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Musta boxi tulipellissä on oktaanin muuntimen juttuja, moinen viritys löytyy ainakin 1.6sv irmscher C-Asconoista ja ainakin 1.6i 1.ruisku F-Astroista, eli ei auta jakajan selvittämistä :wink:
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

kyllä mulla oli kaasariasconassa delcon jakaja, ja vielä siihen johdotukseen siinä -91 autossa oli katti että tarviko se sen yhden johdon siihen, mulla oli molemmat jakajat nyrkinjatkona ja toisessa oli yksi johto vähemmän tai enemmän miten vain asian näkee, jakajat oli samanlaisia.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

vivamanTT kirjoitti:

Musta boxi tulipellissä on oktaanin muuntimen juttuja, moinen viritys löytyy ainakin 1.6sv irmscher C-Asconoista ja ainakin 1.6i 1.ruisku F-Astroista, eli ei auta jakajan selvittämistä :wink:
jos se boxi on semmonen 15x15cm ,niin seon ihan siihen sytkän ohjaukseen,niitä ollu kokeiluina jo 88 asti.ruiskun boxi on erikseen.pikkurasia mihin alipaine letku menee on ennakon säädin,mutta eipäsitäkään ole jos ei sytkä boxiakaan.jos nyt oikeen ymmärsin.
Vastaa Viestiin