Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
itellä oli -97 hammashihnalla, löysäät laturin kiristyspultin ja mutterin. kampeat jollain laturia sopivalla voimalla rintapeltiä kohti ja kiristät uudelleen.
J.Toivanen kirjoitti:itellä oli -97 hammashihnalla, löysäät laturin kiristyspultin ja mutterin. kampeat jollain laturia sopivalla voimalla rintapeltiä kohti ja kiristät uudelleen.
XEL-koneella? Aika outoa, mun mielestä -95 ja uudemmissa olisi aina moniurahihnalla...
J.Toivanen kirjoitti:itellä oli -97 hammashihnalla, löysäät laturin kiristyspultin ja mutterin. kampeat jollain laturia sopivalla voimalla rintapeltiä kohti ja kiristät uudelleen.
XEL-koneella? Aika outoa, mun mielestä -95 ja uudemmissa olisi aina moniurahihnalla...
96-vuosimallinen ittellä..ja ihan hammashihnalla on!! tosin kyllä riisseli
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Kyllä mulla on se urahihnalla..onko siinä sitten automaattinen kiristin? Hihna oli kyllä itessään hyvässä kunnossa, mutta helvetin löysällä. Meneekö kiristin vaihtoon?
jos hihna ei ulvo niin ei mitään syytä huoleen.
kun kokeilet hihnan kireyttä käsin niin se saattaa tuntua löysälle vain siksi että automaatti kiristin antaa löysiä.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
podemon kirjoitti:Kyllä se aamusin vähän ulahtaa ja kun kokeilin sitä ni oisin saanu sen sormineen pois..auto kun on käynnissä hihna pomppii.
Jos se on annettu vähän pidempi hihna joskus.syystä tai toisesta.
jos rulla ei ulise/kolise ja on suht hyvän jämäkkä,niin ehkä hihna ei ole oikean mittanen,vaikka saman ostasitkin uuden.Siis EHKÄ.