astran pensankulutus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
mehtis
'Senator'
'Senator'

astran pensankulutus

Viesti Kirjoittaja mehtis »

missä vika jos 2 litran ruisku kone nielee 9-10 litraa sadalle kilometrille? aikasemmin kiihdytyksissä tuli pensan hajua koppiin mutta ennen ku kerkesin hajun lähdettä tutkimaan se lakkasi. ei näytä vuotavan mistään.

samalla voisin kysästä miksi venttiilikopan ruuvit löystyy ajaessa? rupiaa vituttaan ku kone öljyssä koko ajan. eli ne ruuvit löystyy ja alkaa vuotamaan öljyä, tiiviste on ehjä.
Vectra c 2.2 -06
Fontera 2.2 dti -00

http://www.wolfoil.com/en/productaanbeveling.html
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Re: astran pensankulutus

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

mehtis kirjoitti:missä vika jos 2 litran ruisku kone nielee 9-10 litraa sadalle kilometrille? aikasemmin kiihdytyksissä tuli pensan hajua koppiin mutta ennen ku kerkesin hajun lähdettä tutkimaan se lakkasi. ei näytä vuotavan mistään.

samalla voisin kysästä miksi venttiilikopan ruuvit löystyy ajaessa? rupiaa vituttaan ku kone öljyssä koko ajan. eli ne ruuvit löystyy ja alkaa vuotamaan öljyä, tiiviste on ehjä.
Tuon tuo viepi omakin caravaani kadetti 2.0 cne,vaikka ajas miten.tosin ruuvailtu mutta tuntuu vievän vaikka työntäs.no ehkä jos mittaria oikeen koittaa vinosta kattoo ja vapaalla alamäet ni vois 9 alle just mennä.
enpä usko että ruuvit löystyy,vaan tiiviste huono ja "valuu alta pois).
et tuota koneen mallia kauheesti kertonu,ni ei tiiä mimmonen tiiviste.
Kinneri
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Kinneri »

mulla on -92 astra 2,0 8v (C20NE?) kylmällä koneella ennen termostaatin vaihtoa vei maantieajossa 8,0l/100km kyydissä 3 aikuista ja lapsi. matka nopeus oli 90km/h. tälläkin on jo ajettu 360 000km. nyt luulen että menis 7l/100km, kokolailla sen verran vei -90 veccu mikä oli pari vuotta sitten, ja kone oli sama. mulla on luiskaperä malli, mut ei kai se niin vaikuta kulutukseen?
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Mulla 1.6 8v fastra vetelee vajaan 10 litraa sataselle kaupunkiajossa. Matka ajoa en tuolla ole vielä ajellut..
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
mehtis
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mehtis »

ohjekirja lupailee 7-8 litraa matka ajossa mutta nielee kyllä reilusti enempi. vois poistaa ne kattotelineet jos kulutus laskis. ainaki siinä ohjekirjassa sanotaan että litralla pitäis kulutuksen sillon laskia :-?
Vectra c 2.2 -06
Fontera 2.2 dti -00

http://www.wolfoil.com/en/productaanbeveling.html
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

mehtis kirjoitti:ohjekirja lupailee 7-8 litraa matka ajossa mutta nielee kyllä reilusti enempi. vois poistaa ne kattotelineet jos kulutus laskis. ainaki siinä ohjekirjassa sanotaan että litralla pitäis kulutuksen sillon laskia :-?
ainoot tukevat osat,elä ota pois. :)
Matzi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Matzi »

Wlle kirjoitti:Mulla 1.6 8v fastra vetelee vajaan 10 litraa sataselle kaupunkiajossa. Matka ajoa en tuolla ole vielä ajellut..
Omaa G-koppaista en ole saanut yli 7,5l/100km viemään vaikka kuinka rumasti olen ajanut ja se sentään painaa enemmän eli vähän kyllä tuota kulutusta ihmettelen kun kone käytännössä sama kuitenkin.
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Oma -92 C20NE astra vie 205/45/16 rengastuksella tasan 7l/100km pelkässä taajama-ajossa. Muuta ihmeellistä ei ole tehty paitsi lambda vaihdettu uuteen, joka pudotti kulutusta 0,5l/100km:lle. Taloudellisuusajo on kannattavaa.
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Matzi kirjoitti:
Wlle kirjoitti:Mulla 1.6 8v fastra vetelee vajaan 10 litraa sataselle kaupunkiajossa. Matka ajoa en tuolla ole vielä ajellut..
Omaa G-koppaista en ole saanut yli 7,5l/100km viemään vaikka kuinka rumasti olen ajanut ja se sentään painaa enemmän eli vähän kyllä tuota kulutusta ihmettelen kun kone käytännössä sama kuitenkin.
Niin ihmettelen minäkin, mikä lie syynä :-?
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

katoinpa käsikirjasta vectran 2.0ne moottorin kulutusarvot. kaupunkiajossa n.10,5, 90 vauhdissa 5,5, 120 vauhdissa 6,9, jos joku nämä tehtaanarvot alittaa niin mittari näyttää väärin, itse olen päässyt mittarinmukaan melkein näihin arvoihin, mutta tunnetusti opelin mittarit näyttää liikaa. laita siihen koppaan uusi tiiviste moottorisilikonin kanssa ja kunnolla kiinni, niin pitää muutaman vuoden.
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AussiVectra »

Mulla on 2003 astra 1.8 automaatti joka vie jatkuvasti, uudesta lahtien, noin 10L/100km ja toinen manuaali 2.2L hatch joka menee 7.5 ja alle. molemmilla ajetaan normaalisti, vaimo ja tytar ajelee. Automaatit on bensanhukkaajia.

Hanski
Vectra-B2 V6 CD Hatch, Astra-H Turbo Coupe
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

niinpä, siellä pallon toisella puolella saa sitten vielä pensaa rahalla, täällä ei saa enää kohta millään konstilla, kerroppa vielä aussipensan hinta, niin että kannattako miettiä muuttoa sinnepäin.
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AussiVectra »

No kylla se bansan hinta on kova taallakin, suhteellisesti, tankkaan 98 oktaanista joka maksaa noin $1.65, joka on 0.99 euroo. Dieseli onkin sitten 10c kalliimpaa. Taalla on paivittainen melu tosta bensan hinnasta ja hallitusta "kivitetaan" kun eivat pudota veroo.
Tietysti taytyy muistaa etta maassa bensan hinta on osa koko taloutta ja sen halpuus tai kalleus riippuu palkoista.

Hanski
Vectra-B2 V6 CD Hatch, Astra-H Turbo Coupe
Vastaa Viestiin