Rupesin vaihtamaan tulppia mutta, kun otti tulpanjohdonhatun irti, niin tulpat olivat öljyn peitossa..!
Kuuluuko näin olla? vai mikä mahtaa vuotaa?
omega 20xev tulpat öljyssä??
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Helppo homma.quickfuel kirjoitti:Ok. Ei varmaan ole vaikea homma itse vaihtaa? pystynee ehkä jopa itse sen tekeen?? vai tartteeko siinä jotain erikois työkaluja/osaamista/tietoa?
Koppa irti (pulteista riippuen joko kuusiokolo tai torxeilla kiinni) --> vanha tiiviste ja 10 kpl O-renkaita irti --> molempien (kopan ja sylinterikannen) tiivistepintojen huolellinen puhdistus (itse käytin Sinolia) --> uusi tiiviste ja uudet O-renkaat paikoilleen ja koppa paikalleen. Lopuksi tasainen ja todella kevyt pulttien kiristys. Ohjeellinen kiristysarvokin noille pulteille on vain 6Nm!
Omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei kannata kiristää liikaa eikä kannata käyttää tiivisteiden lisänä mitään tiivisteliimoja ym. mömmöjä. Huolellinen puhdistus, uudet tiivisteet ja kevyt kiristys riittää.

-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Jaa, tuosta harakiristä en tiedä sen enempää mutta ainakin varmistaisin asian viimeistään myyjältäquickfuel kirjoitti:jep! thanks!
Kun tilaa harakiri-liikkeestä uuden tiivisteen, niin samassa paketissa tulee varmaan myös ne O-renkaat? vai pitääköhän ne erikseen mainita tilaukseen..?
Kiitoksia vinkeistä!