omega 20xev tulpat öljyssä??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
quickfuel
'Agila'

omega 20xev tulpat öljyssä??

Viesti Kirjoittaja quickfuel »

Rupesin vaihtamaan tulppia mutta, kun otti tulpanjohdonhatun irti, niin tulpat olivat öljyn peitossa..!
Kuuluuko näin olla? vai mikä mahtaa vuotaa?
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Eipä ole vielä Omegan tulpille öljyjäähdytystä kehitelty. Eli venttiilikopan tiiviste vuotaa. Tiiviste kannattaa vaihtaa äkkiä uuteen, muutoin voi mennä puola rikki.
quickfuel
'Agila'

Ok. Ei varmaan ole vaikea homma itse vaihtaa? pystynee ehkä jopa itse sen tekeen?? vai tartteeko siinä jotain erikois työkaluja/osaamista/tietoa?
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

quickfuel kirjoitti:Ok. Ei varmaan ole vaikea homma itse vaihtaa? pystynee ehkä jopa itse sen tekeen?? vai tartteeko siinä jotain erikois työkaluja/osaamista/tietoa?
Helppo homma.

Koppa irti (pulteista riippuen joko kuusiokolo tai torxeilla kiinni) --> vanha tiiviste ja 10 kpl O-renkaita irti --> molempien (kopan ja sylinterikannen) tiivistepintojen huolellinen puhdistus (itse käytin Sinolia) --> uusi tiiviste ja uudet O-renkaat paikoilleen ja koppa paikalleen. Lopuksi tasainen ja todella kevyt pulttien kiristys. Ohjeellinen kiristysarvokin noille pulteille on vain 6Nm!

Omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei kannata kiristää liikaa eikä kannata käyttää tiivisteiden lisänä mitään tiivisteliimoja ym. mömmöjä. Huolellinen puhdistus, uudet tiivisteet ja kevyt kiristys riittää.
Kuva
quickfuel
'Agila'

jep! thanks!

Kun tilaa harakiri-liikkeestä uuden tiivisteen, niin samassa paketissa tulee varmaan myös ne O-renkaat? vai pitääköhän ne erikseen mainita tilaukseen..?

Kiitoksia vinkeistä!
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

quickfuel kirjoitti:jep! thanks!

Kun tilaa harakiri-liikkeestä uuden tiivisteen, niin samassa paketissa tulee varmaan myös ne O-renkaat? vai pitääköhän ne erikseen mainita tilaukseen..?

Kiitoksia vinkeistä!
Jaa, tuosta harakiristä en tiedä sen enempää mutta ainakin varmistaisin asian viimeistään myyjältä ;)
Kuva
Vastaa Viestiin