Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Elikkäs tässä on nyt pienoinen probleema, entinen paisuntasäiliön korkki anturilla alkaa olla aika kypsässä kunnossa. Niin mahtaako tässä motonet:n korkissa olla tasoanturi? Ja auto on Opel Vectra A GT 16V. Eli siinä korkissa on kiinni kohtuu pitkä musta tanko jossa on ns. koho ja korkkiin tulee kaksi johtoa. Kun ei sattunut ainakaan motonetin listasta sopivaa tuohon? Tai sitten oon puusilmä.
ipa kirjoitti:laita GL korkki ja niputa piuhat tulipeltiin.
Kun se tykkää vähän pahaa tuo. Kun siinä on kulunut se tanko aika pahasti. niin oon vetänyt nippareilla sen kohon yläasentoon Mutta sen korkin johdot pitäs jotenkin oikosulkea että ei ala herjaamaan tuosta nestevajauksesta...
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
powerofopel kirjoitti:onko tullu mieleen että ostat käytetyn? niitä on sitten muutamalla eri liittimellä, voit tietenkin myös oikosulkea eli laitat johdot yhteen,
Voin ostoo jos löytyy käytetty, saa tarjota
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
ipa kirjoitti:ei miulla mitään herjaa kun piuha on kokonaan irti
Miulla 2000 vectrassa, ja edellisessä calibrassa piti johdot olla nimenomaan yhdessä, jotta ei pala merkkivalo mittaristossa. Itse kytkin sulakkeeseen ne molemmat abikot kiinni, niin sai sitten kunnon korkkiin sen helposti takasinkin kiinni.
Tech1 diagnosoinnit onnistuvat tarpeeseen
Pihassa: f11 530d, Model 3 LR
Tallissa: Vectra 2000 16v 1990
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin