Astra F:ään sopiva hammastanko

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
uli
'Agila'

Astra F:ään sopiva hammastanko

Viesti Kirjoittaja uli »

Tere!
Rupesipa -94 Astra F:n tehostettu hammastanko vuotamaan.
Pussit on täynnä kuin paavilla ja ohjaustehostimen säiliö tyhjenee alle kuukaudessa.

Täytyy varmaan hommata uutta osaa, mutta mistä malleista löytyy tuohon astraan sopiva hammastanko?
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja levanen »

Calibra ja Vectra A ainakin
uli
'Agila'

Viesti Kirjoittaja uli »

Dudii, nopeasti löytyi ehdokas.
Luovuttajana toimiva auto on -91 Calibra.

Onko nuo kaikki hammastangot yhteensopivia vai löytyykö niistä eri variaatioita tai malleja?
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja levanen »

valmistajia on ZF josta kaksi eri mallia (vanhemman saa purettua helpommin ja vaihdettua tiivisteet) sekä Saginaw. Todennäköisesti sulla on ZF tanko.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

saginawan tangot on parempia, jos ne risteyttää niin pitää säilyttää putket ja vaihtaa ohjausakselin nivel, zf on pooreilla ja saginawassa toinen pää kantikas, ja kun vaihdat niin laita ensin se nivel ylös ohjausakseliin kiinni, se on sinne tosi vaikea laittaa jälkeenpäin.
uli
'Agila'

Viesti Kirjoittaja uli »

Mitenkäs nuo tangot helpoiten erottaa toisistaan?

Mä kävin omaani katselemassa ja ainakin tehostimen säiliössä lukee ZF. Itse tangossa näyttäisi menevän jotain pikkurillin paksusta putkea, jotka ovat kuusiokolo-mutterilla kiinni.

Mä varmaan pääsen kuitenkin helpommalla jos löydän samanmoisen tangon kun mikä tuossa nykyään on.. ehjänä toki.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

se on zf jos on niillä kuusiokolopulteilla kiinni, saginawassa on samallalailla kun on esimerkiksi jarruputket, edelleenkin olen sitä mieltä, että saginaw on parempi, kun on kokemusta näistä v*** n opelin hammastangoista, jos siinä säiliössä lukee zf, se ei merkkaa mitään se käy molempiin.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

lmb-58 kirjoitti:se on zf jos on niillä kuusiokolopulteilla kiinni, saginawassa on samallalailla kun on esimerkiksi jarruputket, edelleenkin olen sitä mieltä, että saginaw on parempi, kun on kokemusta näistä v*** n opelin hammastangoista, jos siinä säiliössä lukee zf, se ei merkkaa mitään se käy molempiin.
Mulla lakkas vuoto,ku nykäsin koko pumpun kuuseen ja putkia osan.hyvin kääntyy.katsastukseen en tiiä haittaako jos huomaavat pari irto putkenpäätä.
FLEKU
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja FLEKU »

^ tosta tulikin mieleen, erään toisen merkin kanssa ongelmia tuon hammastangon vuodon kanssa ja ajattelin että voisko sen tehostajan vaan "kuolettaa" ,nesteet pois,putket tukkoon? ?loppuis vuoto 8)
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

onko sillä väliä jos ohjaus on raskas kun se vaan toimii kunnolla, muistelen kuulleeni joltain, että sinne pitäs jättää oljyä ja yhdistää putkien päät, en sitte tiedä onko asiaan perää.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Sattuisiko keneltäkään irtoamaan sanallista selitystä tai kuvaa tehostimen pumpun asennosta c16nz:n jakopäässä? Letkujen lähtösuunnat yms. Olen tunkemassa tehostinta Kadettiin ja paikoillaan oleva järjestelmä on näkemättä :-? Pumppu mahtuu hihnakotelon keskelle moottorin kannake irrotettuna (yllättäen kiinnikekumi hieman väsähtänyt), mutta kiinni sitominen ei silti meinaa natsata :bonk: Hammastanko sattui tsägällä Saginaw niin kuin tehostamatonkin, että rattiakselin kiinnitys on samanlainen.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

se on 2 pultilla kiinni vaakatasossa, ja putki lähtee eteenpäin, tai kaks putkea siihen täytyy tulla, ylös ja taakse ei kuitenkaan putket tule, otithan huomioon, että ne pyörät on samanlaiset, eli urahihnalla ainakin se tehostin on. ei se sinne muistaakseni väärin edes mene.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Tuolleen minäkin sen arvelin menevän, mutta silti tuntuisi olevan tarvetta nuijia pois jakohihnakotelon keskireiän seinämät. Pumppu on jo ihan nahkallaan muovissa ja pultinreikä 5 mm:n päässä :x
Vastaa Viestiin