automaatilla painavan peräkärryn vetämistä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Realsanta
OCF Member 2016

automaatilla painavan peräkärryn vetämistä

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

elikkä kuikas pitää pykäliä hoidella ylivaihteelle ei ainakaan saisi mennä :roll:
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Isoimmalla pakkovaihteella? Eli esim. mun Omegan tapauksessa pakkokolmosella (AR25 4 vaihteinen) tai ehkä Sport asento + D voisi toimia myös? Tietty jos viisilovinen niin pakkonelosella jne. Näin siis itse kokeilisin, kokemusta ei ole.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Muutaman kerran olen vetänyt automaateilla raskampaa kärryä. Olen aika tilanne (=vetoauto) kohtaisesti hommaa hoitanut. Vaihteella-D olen lähtenyt liikenteeseen ja tilanteen mukaan sitten itse hämmennellyt.

Monessa autossa vaihteiston-S asento on ollut kätevä kärryn vetoon. Se on ei ole jatkuvasti soutanut "sopivan" vaihteen kanssa ja vaihtokohdat ovat siirtyneet ylemmäksi. Myös pakkovalitut vaihteet voivat olla hyviä kärryn vedossa.

Muutamissa merkeissä ns. ylivaihde ei kestä moottorin vääntöjä, joten siellä sen käyttö on vähän riskaapeliä.

j.h

Kierroksia käyttämällä kuluu polttoainetta enempi, mutta aski kestää paremmin ;-).
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: automaatilla painavan peräkärryn vetämistä

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

Realsanta kirjoitti:elikkä kuikas pitää pykäliä hoidella ylivaihteelle ei ainakaan saisi mennä :roll:
Muistaakseni Ompun (B) Omistaja Käsikirjassa oli maininta, että automaattilaatikossa olisi valmiina ohjelma peräkärryn vetoa varten.
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Realsanta kirjoitti:elikkä kuikas pitää pykäliä hoidella ylivaihteelle ei ainakaan saisi mennä :roll:
Kai se on toosakohtaista. GM TH700sella oon kiskonut lukemattomia reissuja overdrive-asento päällä lastina n 1800kg jöötiä.
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

kapiteeli kirjoitti:
Muistaakseni Ompun (B) Omistaja Käsikirjassa oli maininta, että automaattilaatikossa olisi valmiina ohjelma peräkärryn vetoa varten.
noh pian nähdää huomenna alkaa armoton peräkärry kistonta tuolla autolla

jos ei jaksa niin vedetänä monzalla sitten siinä ei oo ainakaa ylivaihdetta eikä varmaa vetämällä hajoo tuo TH-180 siintä :lollis:
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
MVOoppeli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja MVOoppeli »

Öljyn jäähdytys on oltava kunnossa!!
Vastaa Viestiin