automaatilla painavan peräkärryn vetämistä
automaatilla painavan peräkärryn vetämistä
elikkä kuikas pitää pykäliä hoidella ylivaihteelle ei ainakaan saisi mennä 
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Muutaman kerran olen vetänyt automaateilla raskampaa kärryä. Olen aika tilanne (=vetoauto) kohtaisesti hommaa hoitanut. Vaihteella-D olen lähtenyt liikenteeseen ja tilanteen mukaan sitten itse hämmennellyt.
Monessa autossa vaihteiston-S asento on ollut kätevä kärryn vetoon. Se on ei ole jatkuvasti soutanut "sopivan" vaihteen kanssa ja vaihtokohdat ovat siirtyneet ylemmäksi. Myös pakkovalitut vaihteet voivat olla hyviä kärryn vedossa.
Muutamissa merkeissä ns. ylivaihde ei kestä moottorin vääntöjä, joten siellä sen käyttö on vähän riskaapeliä.
j.h
Kierroksia käyttämällä kuluu polttoainetta enempi, mutta aski kestää paremmin
.
Monessa autossa vaihteiston-S asento on ollut kätevä kärryn vetoon. Se on ei ole jatkuvasti soutanut "sopivan" vaihteen kanssa ja vaihtokohdat ovat siirtyneet ylemmäksi. Myös pakkovalitut vaihteet voivat olla hyviä kärryn vedossa.
Muutamissa merkeissä ns. ylivaihde ei kestä moottorin vääntöjä, joten siellä sen käyttö on vähän riskaapeliä.
j.h
Kierroksia käyttämällä kuluu polttoainetta enempi, mutta aski kestää paremmin
Re: automaatilla painavan peräkärryn vetämistä
Muistaakseni Ompun (B) Omistaja Käsikirjassa oli maininta, että automaattilaatikossa olisi valmiina ohjelma peräkärryn vetoa varten.Realsanta kirjoitti:elikkä kuikas pitää pykäliä hoidella ylivaihteelle ei ainakaan saisi mennä
- motorsport
- 'Diplomat'

Kai se on toosakohtaista. GM TH700sella oon kiskonut lukemattomia reissuja overdrive-asento päällä lastina n 1800kg jöötiä.Realsanta kirjoitti:elikkä kuikas pitää pykäliä hoidella ylivaihteelle ei ainakaan saisi mennä
noh pian nähdää huomenna alkaa armoton peräkärry kistonta tuolla autollakapiteeli kirjoitti:Muistaakseni Ompun (B) Omistaja Käsikirjassa oli maininta, että automaattilaatikossa olisi valmiina ohjelma peräkärryn vetoa varten.Realsanta kirjoitti:elikkä kuikas pitää pykäliä hoidella ylivaihteelle ei ainakaan saisi mennä
jos ei jaksa niin vedetänä monzalla sitten siinä ei oo ainakaa ylivaihdetta eikä varmaa vetämällä hajoo tuo TH-180 siintä
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben