X20XEV vääntö hukassa.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
TEPE
'Senator'
'Senator'

X20XEV vääntö hukassa.

Viesti Kirjoittaja TEPE »

Kertokaapa onko tuo kone tosiaan niin laiska, ettei jaksa vetää 4 vaihteella kunnolla 840kg vaunua perässä edes 80km/h? Mua alkaa jo epäilyttämään, että joku suttaa. Kai se nyt jumaliste pitäs vetää vaikka 1300kg moitteetta. Noh tässähän on sitten sellainen hieno feature, että joskus kierrokset seilaa miten sattuun ja se saattaa johtua tyhjäkäyntimoottorista. Lisäksi kone pikkasen nykityttää kiihdytyksissä.

Mutta lisäksi auto haisee niin perkeleen pahalle ajon jälkeen. Semmonen katalysaattorin ja palaneen karstan haju. Toisinaan myös palanut kumi haisee.....Ja tuo kumi haisee silloin kun tosiaankin vetää vaunua perässä. Ajattelin vaihtaa tulpat näin alkuun ja puhdistaa tyhjäkäyntimoottorin, ja vaihtaa takapöntön, kun se näyttää olevan ihan lopussa ainakin ulkopuolelta. Kuinka moni tappelee/elää samanlaisten ominaisuuksien kanssa :) Ajahaan tuolla nytkin mutta tehot tuntuu oikeasti olevan jossain autojen taivaassa :)

Nimimerkillä "ecotekki on parasta mitä minulla on koskaan ollut" :lollis: :lollis:
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

Minulla oli samankaltaisia oireita kun massamittari oli risa. Ei polttanut vikavaloa ennenkuin se hajosi lopullisesti.
ka00z
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ka00z »

Kingis_ kirjoitti:Minulla oli samankaltaisia oireita kun massamittari oli risa. Ei polttanut vikavaloa ennenkuin se hajosi lopullisesti.
Joo massamittari oli mullakin sökönä, ei löytynyt alavääntöä ja kaasulla alkoi "kengurubensaefekti".
Tuon lisäksi uusin tulpat, ilmanputsarit yms.

Poltti vikavaloa tosin kun nykiminen alkoi.
J.P.S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J.P.S »

Oisko se takapönttö tukossa :roll:
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
TEPE
'Senator'
'Senator'

Pakoputki tutkittu ja sielä ei tukoksia ollut. Myöskin katti näyttäs ehjälle. Mutta mittasinpa puolan ja sain tällaiset tulokset

Ensiöpuoli

nastat 1-3 0.9 ohmia
nastat 2-3 0.9 ohmia

Pitäisi olla 0.5 -0.7 ohmia eli on pientä eroa.

Toisiopuoli

LÄhdöt 1-4 8900ohmia
LÄhdöt 2-3 8900ohmia

Pitäisi olla 7400 ohmia eli on jo isoa eroa.

Mitäpä se on jengi mieltä, että puolako meilä tässä nyt teki tepposet?
J.P.S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J.P.S »

Itse painin saman ongelman kassa. kun ostin tuon kotteron niin kyllä siinä sillon oli huomattavasti enemmän alavääntöä kuin nyt vaikkei paljoa ole kilometrejä tullu.. ja huollot oon kaikki tehny. Ei polta vikavaloa. Tietäs nyt että onko se siinä massamittarissa häikkä vai jossain muualla ettei turhaan sitä osta uutta..

Johtuiskohan tuo käryn haju sitte jos käy liian laihalla.. Joskus toi oma vectra haisee kans kärylle, ihan kuin olis jarrut jumissa vaikkei ole.

Päästöt oli:Tyhjäkäynti/kierroksilla

co% 0.01 / 0,03
co2 15 / 15,1
hc ppm 20 / 60
02 0,2 / 0,12
lambda 1,00
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

Massamittarille ääni. Kokeiles paikallaan polkasta kaasu pohjaan, yleensä huomaa jo siinä jos massamittari viallinen, tahtoo vähän miettiä ja booata.
2.0t Re85
TEPE
'Senator'
'Senator'

JJunior kirjoitti:Massamittarille ääni. Kokeiles paikallaan polkasta kaasu pohjaan, yleensä huomaa jo siinä jos massamittari viallinen, tahtoo vähän miettiä ja booata.

Ei ole massamittarissa vika. Ei booaa vaan kiihtyy mutta hitaasti ja aaltoillen. Toisella mittarilla jo kokeiltu.
TEPE
'Senator'
'Senator'

jaahas. Nyt se sitten näyttäs pelaavan kun vaihdoin kolmannen massamittarin :) pientä nykimistä vielä mutta kiihtyy kuitenkin ja se on hyvä se.
pirttis
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja pirttis »

vaikuttaako tuo massamittarin rikkoutuminen mitenkään kipinän saantiin meinaan omassa x20xev on noita samoja oireita ja näyttäs 2 ja 3 pytyltä olevan tuo kipinä aika hukassa saattaa välillä vaan antaa sillon tällön kipinää kun taas 1 ja 4 toimii kunnolla
TEPE
'Senator'
'Senator'

pirttis kirjoitti:vaikuttaako tuo massamittarin rikkoutuminen mitenkään kipinän saantiin meinaan omassa x20xev on noita samoja oireita ja näyttäs 2 ja 3 pytyltä olevan tuo kipinä aika hukassa saattaa välillä vaan antaa sillon tällön kipinää kun taas 1 ja 4 toimii kunnolla
Ei se siihen kipinään vaikuta. Tuo vika kuullostaa puola/tulpanjohto ongelmalle.
pirttis
'Kadett'
'Kadett'

puolaa puolaa...

joo tänään kävin hakemassa uuden puolan ja johdot ja hyvin pelittää taas obelixi!!! puola oli kyllä jo huonokuntonen ku siitä oli jo saumat vähän auennu et silleen
Leppis
'Senator'
'Senator'

Re: puolaa puolaa...

Viesti Kirjoittaja Leppis »

pirttis kirjoitti:joo tänään kävin hakemassa uuden puolan ja johdot ja hyvin pelittää taas obelixi!!! puola oli kyllä jo huonokuntonen ku siitä oli jo saumat vähän auennu et silleen
Paljonko tuli hintaa puolalle ja johdoille?
Omega B1 X20XEV
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Itellä olis nyt vähän ongelmia ton XEV:n kanssa. Eli autoon on juuri vaihdettu ohjurinkumit ja uudet (oikeat) tulpat. Ongelma esiintyy vähän miten sattuu, mutta esim. viime yönä lähdin rampista kiihdyttämään motarille 2.vaihteella ja kyllä pojat kesti, että saavutettiin ensinnäkin se 100km/h vauhti. Autossa oli 4 henkilöä, mutta ei se silti voi olla niin, että pienellä vaihteella alamäkeen kiihdytettäessä kestää 15sek että saavuttaa 100km/h. Auto on välillä todella nuhaisen oloinen ja välillä toimii niinkuin pitääkin. Ilman lämpötilalla ei tunnu olevan kovinkaan suurta merkitystä. Tuo pieni "nykiminen" väheni ohjurinkumien vaihdon jälkeen, mutta ei kadonnut vieläkään kokonaan. Autoon on lisäksi asennettu vapari omaan koteloon ja imuputkisto tehty "paremmin" virtaavaksi. Missähän mahtaa olla vika, pitäisikö alkaa mittailemaan noita puolan vastusarvoja?
pirttis
'Kadett'
'Kadett'

Re: puolaa puolaa...

Leppis kirjoitti:
pirttis kirjoitti:joo tänään kävin hakemassa uuden puolan ja johdot ja hyvin pelittää taas obelixi!!! puola oli kyllä jo huonokuntonen ku siitä oli jo saumat vähän auennu et silleen
Paljonko tuli hintaa puolalle ja johdoille?

maksoi vähän vajaa 90e motonetistä
Vastaa Viestiin