Puskureiden maalaaminen

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
vilzu88
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja vilzu88 »

Freelancer85
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Freelancer85 »

Yhdympä aiheeseen kun juuri itsellänikin kittaus ja maalaushommat edessä. Elikkä kyseessä normi F astran takapuskuri josta haluan sileän mut samalla saatan tehrä alas muutaman aukon. Kyse onkin voiko tavallisella muovikitillä täyttää noi urat puskurissa ja mitä käyttää jos niiden urien syvyys on liian suuri että tavallinen muovikitti alkaa halkeilemaan? Thänksistä jo etukäteen! :wink:
Opel Astra F
Freelancer85
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Pitääpä alkaa hukkapaloja tuohon sit juottamaan tai muualta muoviosaa keksiä.. Itekki siihen käsitykseen päässy et meinaa syvissä kohdissa elää kitti
Opel Astra F
Freelancer85
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Perhana tuossa astman vakipuskurissa on kovin syvä syvennös alaosassa... jotain 5-8cm syvä. Ei viitsisi tuota alkaa läträän muovilla täyteen, mikä olisi paras täyte noin isoihin alueisiin?
Opel Astra F
FLEKU
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja FLEKU »

Uretaani . . .
Freelancer85
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Kuin hyvin se uretaani siel pysyy ja tarttuu puskuriin, ja nakataanko sen uretaanin päälle vain muovikittiä kun on hiottu sopivaksi? Sorry, rookie näiden juttujen kanssa viel :P

EDIT: Tein hieman hakua gööplella ja ilmeisesti uretaani + lasikuitukitti + muovikitti hyvä yhdistelmä. Mitä mieltä olette?
Opel Astra F
FLEKU
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja FLEKU »

No vähän tehnyt sillai et uretaania ja sen päälle voi vielä laittaa lasikuidun ja sit muovikittiä kunnes tasainen.Ura pitää kuitenkin tarkkaan putsata rasvasta ja kaikesta epäpuhtaudesta.
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

Itse vedin Mastonin harmaalla muovipuskurimaalilla Kadetin puskurit kesän alussa. Tiedättehän minkä näköiseksi ne puskurit olivat menneet 18 vuodessa.
Pesin aluksi huolellisesti rasvanpoisto-aineella karhunkielellä hinkaten, sitten kunnollinen pesu autoshampoolla ja sienellä + kuivatus. Sitten vain projektin helpoimpaan vaiheeseen eli maalaamiseen.
Itse olen lopputulokseen enemmän kuin tyytyväinen. Alkuperäisen näköinen toteutus.

Kuva
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

D`Artagnan kirjoitti:Itse vedin Mastonin harmaalla muovipuskurimaalilla Kadetin puskurit kesän alussa. Tiedättehän minkä näköiseksi ne puskurit olivat menneet 18 vuodessa.
Saako olla jälkiviisas?
Todennäköisesti samaan lopputulokseen olisi päässyt kuumailmapuhaltimella lämmittämällä ;)
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
D`Artagnan
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

TJT kirjoitti:
D`Artagnan kirjoitti:Itse vedin Mastonin harmaalla muovipuskurimaalilla Kadetin puskurit kesän alussa. Tiedättehän minkä näköiseksi ne puskurit olivat menneet 18 vuodessa.
Saako olla jälkiviisas?
Todennäköisesti samaan lopputulokseen olisi päässyt kuumailmapuhaltimella lämmittämällä ;)
Joo. Niin olen kuullut, mutta monet ovat myös sanoneet ettei se pysy yhtä kauan hyvänä kuin maalattu pinta.

Maalaukseen päädyin myös sen takia kun se on helppo ratkaisu, ja minulla oli jo aikaisemminkin siitä hyviä kokemuksia.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

D`Artagnan kirjoitti:
TJT kirjoitti:
Saako olla jälkiviisas?
Joo. Niin olen kuullut, mutta monet ovat myös sanoneet ettei se pysy yhtä kauan hyvänä kuin maalattu pinta.

Maalaukseen päädyin myös sen takia kun se on helppo ratkaisu, ja minulla oli jo aikaisemminkin siitä hyviä kokemuksia.
Juu, kestävämpi ratkaisu tuo maalaaminen todennäköisesti on, eikä kuvien mukaan lopputulos yhtään hassumpi.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Vastaa Viestiin