Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
toinoin kirjoitti:joutuuko xe koneessa purkamaan jako kopan taka levyn? onko vaikea vaihtaa??
Joutuu. Homma ei ole vaikea mutta purkamista on paljon
Itse en kyllä muista tuota takalevyä purkaneeni jakopäänrempan yhteydessä.
Venakoppa toki oli auki ja nokat irti kun painimet vaihdoin samalla.
Voihan tietty olla, että muistan väärin, tai sitten joku tuota omaa takalevyä leikellyt pumpun kohdalta.
Voihan se olla että joku on sitä levyä jo aiemmin leikellyt mutta ästä kuvasta näkee aika hyvin miksi se takalevy pitää poistaa:
Pelkkien vesipumpun pulttien avaaminen on jo aika haasteellinen homma tuota levyä poistamatta. Tuokin kuva on tosin jo nelisen vuotta vanha joten en tiedä riittääkö se todisteeksi
Nyt varsinkin kun tuota kuvaa katsoo, olen entistä enemmän varma, etten tuota takalevyä poistanut.
Pitää varmaan joku päivä huvikseen ottaa jakopään koppa auki ja katsoa miten ihmeessä tuon vesipumpun olen leiponut ulos.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
TJT kirjoitti:Nyt varsinkin kun tuota kuvaa katsoo, olen entistä enemmän varma, etten tuota takalevyä poistanut.
Pitää varmaan joku päivä huvikseen ottaa jakopään koppa auki ja katsoa miten ihmeessä tuon vesipumpun olen leiponut ulos.
Koita nyt ihmeessä tarkistaa tilanne ja kertoa kuinka se sieltä lähtee niin et joudu tälläkään kertaa myöntämään olevasi väärässä
omega16T kirjoitti:niin et joudu tälläkään kertaa myöntämään olevasi väärässä
Jos nyt tuohon huumetopicciin viittaat, niin melko kieli poskella kaljapäissäni eilen noita juttuja kirjoitin
Asiaan: en tosiaan varma ole tuosta, mutta muistikuvat vaan sellaiset ovat,etten tuota takalevyä joutunut purkamaan.
Koitan huomenna katsoa josko ehtisi kurkkaamaan.
Jossen saa koppaa raotettua tarpeeksi irroittamatta laturin remmiä(mitä vähän veikkaan) saa jäädä tuon tarkistaminen siihen kun seuraavan kerran tarttee konehuoneessa jotain isompaa tehdä.
Ei näitä paskoja huvikseen viitsi alkaa purkamaan nääs
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
omega16T kirjoitti:niin et joudu tälläkään kertaa myöntämään olevasi väärässä
Jos nyt tuohon huumetopicciin viittaat, niin melko kieli poskella kaljapäissäni eilen noita juttuja kirjoitin
Asiaan: en tosiaan varma ole tuosta, mutta muistikuvat vaan sellaiset ovat,etten tuota takalevyä joutunut purkamaan.
Koitan huomenna katsoa josko ehtisi kurkkaamaan.
Jossen saa koppaa raotettua tarpeeksi irroittamatta laturin remmiä(mitä vähän veikkaan) saa jäädä tuon tarkistaminen siihen kun seuraavan kerran tarttee konehuoneessa jotain isompaa tehdä.
Ei näitä paskoja huvikseen viitsi alkaa purkamaan nääs
Sitä se kalja teettää...no joo, en oikeestaan niinkään tohon huumetopicciin vaan kun yleensäkin meillä on niin hyvää vääntöä kun kumpikaan harvemmin antaa periks... .
Se jakokoppa ei taida lähteä irti laturinhihnaa löysäämättä ellei ne kopan kiinnityksen pinnapultit pyöri mukana auki(ei pääse taivuttamaan tarpeeksi kun alareuna ottaa alahihnapyörään kiinni). Voi olla ettei vielä sittenkään kun joskus se irroitus vastustaa vaikka olis purkanut hihnankin tieltä, joskus taas se tuntuu irtoovan melkein ajatuksen voimalla.