c20let, nelivedon häiriövalo palaa ja tehot katoaa n.5t rpm

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Pekka2311
'Agila'

c20let, nelivedon häiriövalo palaa ja tehot katoaa n.5t rpm

Viesti Kirjoittaja Pekka2311 »

Oisko kellään tietoo mikä calibrassa on ku nelivedon häiriövalo syttyy kun on vähän aikaa ajellu ja auto vetää vaan edestä...onko se se jakolaatikko paskana vai mikä? :-?

Toinen juttu olis kai jo muillakin olemassa oleva vika, että ihan niinku tehot katois jossain 5000 kierroksen kohalla niin kylmänä kun kuumana ja moottorin häiriövalo syttyy mut sammuu vähän ajan päästä ja sit toimii normaalisti. (paitsi tietysti yli 5000rpm)

ja kolmas asia: Jarruvalojen häiriövalo palaa vaikka olen vaihtanut rikkinäiset polttimot, ja ne jarruvalot palaa koko ajan mun mielestä, että onko vika johdoissa vai jossain muualla?

Kaikille jotka viitsii vastata niin kiitos etukäteen. Ite oon ihan tampio näissä tekniikkaan liittyvisä asioissa :oops: :)
Pekka2311
'Agila'

ainii... ja autoo on jonku verran viritetty mm.lastu, avarampi putkisto ja kisakatti ainakin ja vv-suodin ja tehot edellisen omistajan mukaan n.250hv
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

käy eka jossain lukemassa vikakoodit
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Vinski
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Vinski »

Tarkista jarruvalojen kytkin jos kerran tuntuu että jarruvalot palaa koko ajan. Saattaa toi nelikon vikakin korjaantua sillä. On meinaan nelikko aika tarkka jarruvalojen toiminnasta.
Mitäs me pienistä, kun ei pienetkään meistä
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Joo, todennäköisesti johtuu nelikon kenkkuilu noista takavaloista.
Ei välttämättä tartte kuin yksi polttimo takaa palaa, niin nelikko tippuu pois pelistä.

Jarruvalon katkaisija kannattaa ensimmäisenä tutkia.
Sijaitsee jarrupolkimen yläpuolella.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Pekka2311
'Agila'

Kyllä mä koitin sitä katkaisijaa katella mut mun mielestä toimii normaalisti. Kun sitä muutaman sentin painaa alaspäin sitä poljinta niin kuuluu sen katkasijan ääni ja kun päästää takas niin kuuluu uudestaan....
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja CaLis »

No mut ei se silti tarkota et se kytkin toimii vaikka naksuiskin. Testaa vaikka koetuslampulla.
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Pekka2311
'Agila'

Nonii...Jarruvaloasia selvis. Siellä oli se katkaisija paskana, nyt täyyis vaan löytää us jostain...
Vastaa Viestiin