En varsinaisesti tiedä múutakuin sen että kun se on mekaaninen niin joku osa/ palikka hässäkkä ei tykkää pyöriä mukana.Erikoisrengas ekegrenin vastaus osta UUSI mittaristo mitään korjaus osaa ei ole. RaSiTtAvA TYYPPIVIKA!!
Itsellä rupes nakuttaa kyseinen hässäkkä taannoisen mittariston värinvaihdon jälkeen.. joskus se jopa jumii paikalleen, mut nollausnamikkaa räplätessä se sitten lähtee taas liikenteeseen. Nakutus tosin pysyy, teit mitä tahansa..
Askelmoottori pyörittää matkamittaria ja trippiä. Nopeusmittari (LCD) taasen toimii ohjainpiirin "opastamana". Molemaat saavat saman impulssitiedon vaihteistossa olevalta impulssianturilta.
Mittaristo auki, askelmoottori matkamittari ja trippi -paketti irti ja sitten tien päälle kokeilemaan. Jos akselmoottorin ratas pyorii ajossa niin vika on silloin itse matkamittari/trippi -systeemissä. Kenties joskus ruuvattu lukemia ja rattaat jumissa...
Ai toimiiko jollain nopeusmittari? Mulla nimittäin toimii liian hyvin. Pari kertaa aiemminkin olen liikkeelle lähtiessä huomannut nopeusmittarin näyttävän tuplalukemia, kerran jopa triploja. Lisäksi joskus ovat käyttöön tulleet myös parittomat luvut. Näihin on aina liittynyt kova kiihdytys suoraan lähdöstä, ja ongelma on poistunut pysäyttämällä ja kone sammuttamalla, mutta eipä näköjään poistu enää. Mikäpä neuvoksi?
Ilmiö ei ole näköjään tavaton. Se selittää hyvin muutamat Youtuben videot, joissa mittari näyttää astronomisia nopeuksia, mutta maisema liikkuu oikeastaan varsin tavallista vauhtia.