omega 2,5-24v -95
kyse ko.auton jakopäästä.Väittivät ettei onnistu ite vaihtaa remmiä??onko todella näin??miten remmin kesto??en ole koskaan purkanut juuri tuota mallia ja olisin hyviä vinkkejä vailla, sekä muutenkin tuon koneen kestävyydestä tietoa/onko tyypillisiä vikoja tai jotain mitä kannattaa huomioida hankkiessa?
Kiitoset jos joku vaivautuu vastaamaan.
Vesku
Kiitoset jos joku vaivautuu vastaamaan.
Vesku
Hihnan vaihto ei ole mikään mahdottoman vaikea. Niitä lukitus hiluja ei tarvi pakosta. Jos on joskus vaihtanut hihnan, niin vaihtaa kyllä tämänkin, ja varsinkin Omegaan, koska tilaa on paljon enemmän kuin etuvetosissa. Korjausoppaasta saa neuvot kiristykseen, se hieman monimutkaisempi operaatio.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Oiskohan kellän myydä ko. auton korjausopasta, nimittäin jos siihen remminvaihtoon ei tarvi erikoistyökaluja niin eiköhän se sinne ohjeilla saada.
tilaa tosiaan on kyllä kiitettävästi.
onkos tuossa samalla remmillä vesipumppu, vaihtais samalla kun rupeaa.
jos jollain on se opas niin mailaa. vesa.ylitalo@jippii.fi
Vesku
tilaa tosiaan on kyllä kiitettävästi.
onkos tuossa samalla remmillä vesipumppu, vaihtais samalla kun rupeaa.
jos jollain on se opas niin mailaa. vesa.ylitalo@jippii.fi
Vesku
Oletkos itse vaihtanut ko. hihnaa? Ei todellakaan ole niin vaikeaa. C25xe:n hihna oli ensimmäinen jakohihna, jonka olen itse vaihtanut. Apuna oli Haynesin Omega korjausopas. Sitä ennen olin seurannut vierestä parin 8 venttiilisen hihnan vaihdon. Niin ja se pikkuasia, että säästin paikallisen merkkiliikkeen hinnasta n. 600€.On 2003-06-28 23:21, omega mtj wrote:
Vesipumppu on samassa paikassa mutta sitä pyörittää laturin hihna. Ja saa samalla tarkistettua kun vaihtaa jakohihnan. Kannattaa viedä jakohihnan vaihtoon merkkiliikkeeseen saa takuun siihen. Se ei todallakaan ole mikään mikään yksinkertainen homma vaihtaa.
En ole itse vaihtanut yhteenkään Opeliin jakohihnaa. Suurin syy siihen etten vaihda itse on takuu hommat. Näissä Opeleissa tuntuu olevan sitä vikaa että hihnat katkeaa. Olen itse kyllä nähnyt kun vaihdetaan V6 moottoriin hihna ja oli siinä kaiken näköisiä erikois työkaluja sun muuta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: omega mtj on 2003-06-29 21:06 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: omega mtj on 2003-06-29 21:06 ]</font>
Täältä niitä oppaita löytyy.
http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=H3510
http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=H3510
Itselläni Omega v6 2.5 B aivan loistava yhdistelmä tämä kone ja automaattiloota. Yllättävän hyvin jaksaa kone vääntää ja kiihtyä vaikka painava kori. Pitää huolehtia vain että, lootassa on kunnon öljyt ja kunnossa oleva suodatin. Bensan kulutus on tietysti jonkin verran isompi noin 13l kaupungissa ja maantiellä 7,5-8l. Ei voi muuta kuin kehua tätä yhdistelmää.