omega 2,5-24v -95

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
veppe
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja veppe »

kyse ko.auton jakopäästä.Väittivät ettei onnistu ite vaihtaa remmiä??onko todella näin??miten remmin kesto??en ole koskaan purkanut juuri tuota mallia ja olisin hyviä vinkkejä vailla, sekä muutenkin tuon koneen kestävyydestä tietoa/onko tyypillisiä vikoja tai jotain mitä kannattaa huomioida hankkiessa?
Kiitoset jos joku vaivautuu vastaamaan.
Vesku
Rak
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Rak »

Riippuu taitotasosta, mutta ei se kovin helppoa ole. Uutta remmiä kiristäessä pitää välipyöriä säätämällä ajoittaa jakopää.

En ole ite ruvennu veekutosen jakopäätä tekemään vaikka on kaikki tarvittavat lukitustyökalutkin käytössä.
omega mtj
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja omega mtj »

Koneesta kannattaa tarkistaa vuotaako venttiili koppien tiivisteet yleinen vika.
Ruoste näissä Omegoissa on sellainen mitä kannattaa tutkia löytyykö.
i_kone
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja i_kone »

Hihnan vaihto ei ole mikään mahdottoman vaikea. Niitä lukitus hiluja ei tarvi pakosta. Jos on joskus vaihtanut hihnan, niin vaihtaa kyllä tämänkin, ja varsinkin Omegaan, koska tilaa on paljon enemmän kuin etuvetosissa. Korjausoppaasta saa neuvot kiristykseen, se hieman monimutkaisempi operaatio.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
veppe
'Admiral'
'Admiral'

Oiskohan kellän myydä ko. auton korjausopasta, nimittäin jos siihen remminvaihtoon ei tarvi erikoistyökaluja niin eiköhän se sinne ohjeilla saada.
tilaa tosiaan on kyllä kiitettävästi.
onkos tuossa samalla remmillä vesipumppu, vaihtais samalla kun rupeaa.
jos jollain on se opas niin mailaa. vesa.ylitalo@jippii.fi
Vesku
omega mtj
'Senator'
'Senator'

Vesipumppu on samassa paikassa mutta sitä pyörittää laturin hihna. Ja saa samalla tarkistettua kun vaihtaa jakohihnan. Kannattaa viedä jakohihnan vaihtoon merkkiliikkeeseen saa takuun siihen. Se ei todallakaan ole mikään mikään yksinkertainen homma vaihtaa.
i_kone
OCF Member
OCF Member

On 2003-06-28 23:21, omega mtj wrote:
Vesipumppu on samassa paikassa mutta sitä pyörittää laturin hihna. Ja saa samalla tarkistettua kun vaihtaa jakohihnan. Kannattaa viedä jakohihnan vaihtoon merkkiliikkeeseen saa takuun siihen. Se ei todallakaan ole mikään mikään yksinkertainen homma vaihtaa.
Oletkos itse vaihtanut ko. hihnaa? Ei todellakaan ole niin vaikeaa. C25xe:n hihna oli ensimmäinen jakohihna, jonka olen itse vaihtanut. Apuna oli Haynesin Omega korjausopas. Sitä ennen olin seurannut vierestä parin 8 venttiilisen hihnan vaihdon. Niin ja se pikkuasia, että säästin paikallisen merkkiliikkeen hinnasta n. 600€.
veppe
'Admiral'
'Admiral'

Olen vaihtanut n.10 erilaiseen Opeliin, pienempi koneisiin kylläkin, viimeksi 2.0-16 omegaan. Et olis halukas myymään tai antamaan osoitetta mistä noita opppaita saa,kireyden ym.määrittämiseen.
Vesku
omega mtj
'Senator'
'Senator'

En ole itse vaihtanut yhteenkään Opeliin jakohihnaa. Suurin syy siihen etten vaihda itse on takuu hommat. Näissä Opeleissa tuntuu olevan sitä vikaa että hihnat katkeaa. Olen itse kyllä nähnyt kun vaihdetaan V6 moottoriin hihna ja oli siinä kaiken näköisiä erikois työkaluja sun muuta.

<font size=-1>[ This Message was edited by: omega mtj on 2003-06-29 21:06 ]</font>
veppe
'Admiral'
'Admiral'

Ymmärrän kantasi,Isäukon astrasta pamahti remmi poikki kun sillä oli ajettu 40tkm.alkuperäinen hihna, mutta ite vaihdettu. Poikki kuin ois saksilla leikattu n. 80km/h vauhdista ilman järkevää syytä,mutta kun noi merkkiliikkeen hinnat on mitä on, ja riski päivässä piristää aina
Vesku
omega mtj
'Senator'
'Senator'

Ei ole mulla itselläkään korjausopasta Omegaan mutta kirjasto auttaa asiaan.
i_kone
OCF Member
OCF Member

Täältä niitä oppaita löytyy.
http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=H3510
veppe
'Admiral'
'Admiral'

Kiitokset kommenteista ja tiedoista.Onko minkälaisia kokemuksia automaatista ko.koneen yhteydessä, sekä muuten koneen toiminta yleensä.
Vesku
omega mtj
'Senator'
'Senator'

Itselläni Omega v6 2.5 B aivan loistava yhdistelmä tämä kone ja automaattiloota. Yllättävän hyvin jaksaa kone vääntää ja kiihtyä vaikka painava kori. Pitää huolehtia vain että, lootassa on kunnon öljyt ja kunnossa oleva suodatin. Bensan kulutus on tietysti jonkin verran isompi noin 13l kaupungissa ja maantiellä 7,5-8l. Ei voi muuta kuin kehua tätä yhdistelmää.
ttv36
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ttv36 »

Hei

Itsellä on Omega B 2.0 16V + automaatti. Kulutus maantiellä tosi pieni, on määs niin pitkä loikkari. Kaupungissa menee 10 - 12 L/100km.

Omega mtj tai muut, onko laatikon (AR-25) kanssa ollut ongelmia ?
Vastaa Viestiin