vapaa virtaus suodatin
vapaa virtaus suodatin
Eli kuis tommonen vectra käyttäytyy tommossella onko kokemuksia? kannattaako laittaa/ meneekö tukkoon kuinka nopeasti??
2.0dti 74 kw.
2.0dti 74 kw.
Omassa 2.0 dti astrassa on ollu puoli vuotta tuommonen paneeli vapaavirttaussuodin. alavääntöä tuli hiukan lisää eikä ala jurnuttaa pienillä kierroksilla ajettaessa. Taitaa kulkea hiukan pienemmillä soppa määrilläkin. Hyväksi todettu tuo greenin paneeli suodatin, suosittelen!
Tukkoon ei ainakaan vielä menny, ajettu n.15000km
Tukkoon ei ainakaan vielä menny, ajettu n.15000km
Hinnat on käsittääkseni 20€-->60€ kartiot halvemtia kuin paneelit.
saatavissa varaosaliikkeissä (fixus) tai tuning liikkeistä.
mulla olis 1 ylimääränen paneelisuodatin(muukkonen)
joka sopii 1,6 -97 bensa astraan (ollut paikalla n.1/2 vuotta) myisin
sopivasti pois, heitän mitat tähän kun oon mitannu.
saatavissa varaosaliikkeissä (fixus) tai tuning liikkeistä.
mulla olis 1 ylimääränen paneelisuodatin(muukkonen)
joka sopii 1,6 -97 bensa astraan (ollut paikalla n.1/2 vuotta) myisin
sopivasti pois, heitän mitat tähän kun oon mitannu.
K&N osanumeron perusteella sama paneeli kuin 2.0 dieseleissä on myös bensaturbossa joten suodin piisannee kyllä.
Ajattelin tehdä jossain vaiheessa huohotinletkun ja ja turbon imuputken liitokseen välikappaleen jossa on lähtö pneumatiikkaletkulle ja mitata manometrillä tms. tuleeko tööbön imupuolelle alipainetta täydellä kuormalla.
Jos tulee voi siitä päätellä että suodinkotelon putkituksessa on oltava jotain väärin koska itse suodinelementti piisaa ihan varmasti vielä melko rankastikki viritettyyn nokilekaan.
EDIT: tämä siis koskee G-Astraa, en ole varma onko Vectrassa 20DTL /DTH imu/suodinpuolessa eroa johtuen erilaisesta konehuoneen layoutista.
Ajattelin tehdä jossain vaiheessa huohotinletkun ja ja turbon imuputken liitokseen välikappaleen jossa on lähtö pneumatiikkaletkulle ja mitata manometrillä tms. tuleeko tööbön imupuolelle alipainetta täydellä kuormalla.
Jos tulee voi siitä päätellä että suodinkotelon putkituksessa on oltava jotain väärin koska itse suodinelementti piisaa ihan varmasti vielä melko rankastikki viritettyyn nokilekaan.
EDIT: tämä siis koskee G-Astraa, en ole varma onko Vectrassa 20DTL /DTH imu/suodinpuolessa eroa johtuen erilaisesta konehuoneen layoutista.
-
astramaani
- 'Diplomat'