Lämpöongelmia

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
iso.kunkku
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Mitäs haittaa on jossei koneen lämmöt nouse "tarpeeksi" korkealle? Nimittäin tuosa kadetisa ennen meni mittari ihan punaselle asti eikä flekti lähteny pyöriin enkä viittiny sitte koittaa, että millon se lähtee pyöriin, koska tuntu, että alkaa motti kiehumaan... Vaihoin siihen sitte sen lämpötila-anturin, että flekti lähtee aiemmin päälle ja nykyään lähteeki siinä punasen rajalla mittarista katottuna... Nyt ku oon kattonu niin normaaliajosa lämpömittari pysyy keskellä koko ajan eikä nouse siitä sen ylemmäs muutako jos autoa pitää tyhjäkäynnillä parkisa jonkin aikaa.

Niin eli mitä haittaa tuosta mahtaa olla ja pitäskö sille tehä jotain? :-?
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

|777| kirjoitti:Mitäs haittaa on jossei koneen lämmöt nouse "tarpeeksi" korkealle? Nimittäin tuosa kadetisa ennen meni mittari ihan punaselle asti eikä flekti lähteny pyöriin enkä viittiny sitte koittaa, että millon se lähtee pyöriin, koska tuntu, että alkaa motti kiehumaan... Vaihoin siihen sitte sen lämpötila-anturin, että flekti lähtee aiemmin päälle ja nykyään lähteeki siinä punasen rajalla mittarista katottuna... Nyt ku oon kattonu niin normaaliajosa lämpömittari pysyy keskellä koko ajan eikä nouse siitä sen ylemmäs muutako jos autoa pitää tyhjäkäynnillä parkisa jonkin aikaa.

Mun mielestä toi on ihan ok.ei sen sinne flektilämpöön tarvi nousta.kunhan termari aukee ja sisällä tulee lämminyä.
Toi viimenen lauseesi.siitä en saanut selvää mitä tarkotit."muutako jos autoa... :-?
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
iso.kunkku
OCF Member
OCF Member

terokimmo kirjoitti:
|777| kirjoitti:Mitäs haittaa on jossei koneen lämmöt nouse "tarpeeksi" korkealle? Nimittäin tuosa kadetisa ennen meni mittari ihan punaselle asti eikä flekti lähteny pyöriin enkä viittiny sitte koittaa, että millon se lähtee pyöriin, koska tuntu, että alkaa motti kiehumaan... Vaihoin siihen sitte sen lämpötila-anturin, että flekti lähtee aiemmin päälle ja nykyään lähteeki siinä punasen rajalla mittarista katottuna... Nyt ku oon kattonu niin normaaliajosa lämpömittari pysyy keskellä koko ajan eikä nouse siitä sen ylemmäs muutako jos autoa pitää tyhjäkäynnillä parkisa jonkin aikaa.

Mun mielestä toi on ihan ok.ei sen sinne flektilämpöön tarvi nousta.kunhan termari aukee ja sisällä tulee lämminyä.
Toi viimenen lauseesi.siitä en saanut selvää mitä tarkotit."muutako jos autoa... :-?
Niin tarkotin, että tarviiko tuo asia toimenpiteitä :P Joo kyllä lämpimää puskee oikeenki mukavasti jne. Eli se on ihan ok vaikka lämmöt pysyy suht matalalla?
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
terokimmo
in memoriam
in memoriam

|777| kirjoitti:
terokimmo kirjoitti:

Niin tarkotin, että tarviiko tuo asia toimenpiteitä :P Joo kyllä lämpimää puskee oikeenki mukavasti jne. Eli se on ihan ok vaikka lämmöt pysyy suht matalalla?
Niin jos termari aukee ja kiertoa on,niin kyllä mun mielestä ei mitään hätää.ja sen kyllä letkuistakin tuntee,ettei se tuskin niin matala oo kun viisari näyttää.varmaan 90 tietämissä on lämpö kuitenkin.kunhan varmistat että ei ole ilmaa.eli syyläri o tasaseen lämmin ja antureiden kohdalla on samaa lämpöä kuin muuallakin.
KuvaKuva
Leppis
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Leppis »

Termostaattihan ei paljoa maksa ja helppo vaihtaa, jos vähänkään epäilyttää ja jos oikein nuukaksi alkaa, niin voihan sitä vanhaa kokeilla keittää kattilassa. Todennäköisesti bensankulutus on hieman suurempaa, jos moottori ei ole oikeissa lämmöissä ja paremmin tarkenee pakkasilla, jos lämmöt kohillaan.
Omega B1 X20XEV
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Leppis kirjoitti:Termostaattihan ei paljoa maksa ja helppo vaihtaa, jos vähänkään epäilyttää ja jos oikein nuukaksi alkaa, niin voihan sitä vanhaa kokeilla keittää kattilassa. Todennäköisesti bensankulutus on hieman suurempaa, jos moottori ei ole oikeissa lämmöissä ja paremmin tarkenee pakkasilla, jos lämmöt kohillaan.
eiköhän tuo toimi jos koitaanut että syyläri tasaseen lämpee ym.mulla itellä pyörii viimessä välissä lämpö ja flektirajalla jatkuvasti kun paikallaan tai ruuhkassa ajaa.uuen wallun vaihoin eikä muutosta. ja sama.normaali lämpöhän se kai on,mutta aina nuo vanhemmat mielummin sais vähän matalammalla lämmöllä olla.90 sopiva.
KuvaKuva
iso.kunkku
OCF Member
OCF Member

Juu eli nyt tuon koitin niin on tasaseen lämmin syyläri ja letkut eli kaippa se on sitte ihan sopivan lämpönen ja pelaa normaalisti. -(z)-
Vastaa Viestiin