Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
kinnupa1 kirjoitti:Mistä tietää millaista ohjaustehostimen öljyä tulee ostaa autoon kun mul on toi ihan perus calibra 2.0 vm.91
Kai sen jostain öljyoppaista tietää tai käyttöohjekirjasta.
mutta kyllä kai se tosiaan atf öljyt siihen aikaan vielä käytössä oli.nykyautoihin tullu uuden tyyppisiä tehostajan öljyjä.
voiko ohjaustehostimen nestettä lisätä vaikka se olisi erinlaista kuin aiempi neste tämänhetkinen on jotain atf sch:ta ja mitä olisin lisäämässä on atf-x:sää???
toinoin kirjoitti:voiko ohjaustehostimen nestettä lisätä vaikka se olisi erinlaista kuin aiempi neste tämänhetkinen on jotain atf sch:ta ja mitä olisin lisäämässä on atf-x:sää???
molemmat synteetisiä.ei pitäis olla estettä.(muut korjannee,jos aihetta).
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
sama kysymys, mutta b-vectra-96. ja tyhjennettinkö se niin, että paineeton letku hammastangosta irti ja rattia edestakaisin, niin jos samalla vaihtais uudet öljyt. ainakin se tyhjenee a-vecussa näin
lmb-58 kirjoitti:sama kysymys, mutta b-vectra-96. ja tyhjennettinkö se niin, että paineeton letku hammastangosta irti ja rattia edestakaisin, niin jos samalla vaihtais uudet öljyt. ainakin se tyhjenee a-vecussa näin
Taas täällä ollaan,(kipeenäkin pitää,eilen sairaalasta).paluu irti ja siitä kautta pitäis tulla enimmät.vedä jo laitaan ennen ku avaat ekan kerran ja sit hitaasti veivaat(pyörien kevennys ei haittaa)...tietänet kyllä ite.
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
jaa että hengissä selvittiin, no tervetuloa kerhoon. joo systeemi on sama, mutta ei siitä käsikirjasta selvinnyt mitä litkua sinne laittas, olisko atf 220, niin ja jos se suositus olis kirjasta löytynyt, niin se olis ollut jotain opelin omaa ja kallista öljyä, mitä itse laittasitte.
Simo kirjoitti:ATF 220 käy erinomaisesti kuten muutkin Dexron II, III, IV..
Joo,Mobil ATF220 (Dexron IID) on "hyvä" ja halpa. Alle 5€/l. Mobil ATF SHC (Dexron IIE ja täyssynteettinen) maksaakin sitten jo 15€/l. Itse olen kumpaankin vanhaan F-Astraan laittanut ihan tuota ATF220:stä.