ohjaustehostin jälki asennus?
Ittelle laitoin tosa tekniikanvaihdon yhteydessä tehostimen kadettiin.. Astran hammastanko menee sinne suoraan heittämällä ja tehostimen säiliölle valmiit reijät akun alla noita jäähdytys putkia piti hiukan askarrella, mutta vain kiinnitystä.. simppeli homma.. 
No kato nyt tuotaki....
Opel Kadett B Fetival - 72
sillä säkin varmaan teit, "yleismallin pumpulla,mikä 1,8 koneisissa ja eteenpäin noissa kiilahihna pumppuna on,vähän joka autossa.kadetista calibraan)ne astran putket oli erilaiset kun omia kuvia vertailin yhen astran kuvaan.tiettu kun kadetin putket sais ni ei kai se muuta bolt on systeemillä menis.jos lohkossa ne 3 kpl kierteitä.mites tuo vauhtipyrä,kun tarviis ulomman uran siihen pumpulle.mulla oli itellä auton ostaessa pumpusta hihna irti se ei ollut ollut toiminnassa moneen kuukauteen.sano et hihna vaan paikalleen ni pelaa.olikin pussissa jakopään osat ja hihnat kaikiin,mut jääny laittamatta.pumppuhan oli tietysti aivan holo.sain siihen varaautosta(vecu-89) pumpun ja tehostin toimikin moitteetta mut kuukaus ehkä ja jurinaa alko ja vuoto.se oli kai kuivillaan ollu niin kauan et tiivisteitä menny.zf merkkinen.jone kirjoitti:Ittelle laitoin tosa tekniikanvaihdon yhteydessä tehostimen kadettiin.. Astran hammastanko menee sinne suoraan heittämällä ja tehostimen säiliölle valmiit reijät akun alla noita jäähdytys putkia piti hiukan askarrella, mutta vain kiinnitystä.. simppeli homma..
otin pois ne pumput sieltä ja putket ettei katsastuksessa niistä motkota.
hyvin kääntyy ratti.ja 0.02 heppaa lisää(sen huomaa)

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Onhan noita kadetteja tehostajilla,mutta 1,6 sia mietin.samoja kun vecuissa,eli moniurahihnalla.ja ei se nyt ihan keskellä moottoria kyllä ollut se pumppu varmankaan minkä näit.vai?lmb-58 kirjoitti:ainakin minä olen nähnyt -91 kadetin missä oli tehostin, pumppu keskellä moottoria.

moottori kun on poikittain, niin edestäpäin keskellä siis jakoremmin puolella, kyllä se siinä oli en kyllä muista oliko 1.6 vai 1.8. kyllähän saginaw on kestävämpi, se vuotaa jatkuvasti vähän, kun taas zf hajoo kerralla ja vittumainen korjata ynnä kalliit stefat. kun ostin n.3 vuotta sitten itelle -89 vecun, niin silloin ei saanut zf:n tankoa mistään, ja saginavoja oli hyllyt notkollaan, kertoo kai siitä, että samanmerkkisiin on vaihdeltu, itse vaihdoin merkkiä kun se oli niin helppo että muisti ottaa ohjausakselin nivelen ja putket mukaan, muuten kävi suoraan.
kannattaa muuten laittaa se nivel ohjausakseliin ylös kiinni, mulla se tipahti lattialle ja sitten piti raottaa hammastankoa että sen sai takaisin.
kannattaa muuten laittaa se nivel ohjausakseliin ylös kiinni, mulla se tipahti lattialle ja sitten piti raottaa hammastankoa että sen sai takaisin.
niin se 1,6 sen pumput on vecuissa moniurahihnalla.en tiiä muuten onko sopivuus sit muihin osiin mimmonen.lmb-58 kirjoitti:moottori kun on poikittain, niin edestäpäin keskellä siis jakoremmin puolella, kyllä se siinä oli en kyllä muista oliko 1.6 vai 1.8. kyllähän saginaw on kestävämpi, se vuotaa jatkuvasti vähän, kun taas zf hajoo kerralla ja vittumainen korjata ynnä kalliit stefat. kun ostin n.3 vuotta sitten itelle -89 vecun, niin silloin ei saanut zf:n tankoa mistään, ja saginavoja oli hyllyt notkollaan, kertoo kai siitä, että samanmerkkisiin on vaihdeltu, itse vaihdoin merkkiä kun se oli niin helppo että muisti ottaa ohjausakselin nivelen ja putket mukaan, muuten kävi suoraan.
En oikeen ymmärtänyt."saginaw on kestävämpi,se vuotaa jatkuvasti vähän,kun taas zf hajoo kerralla."
mulla zf tanko vuoti pikkuhiljaa ja silloonhan se saa ilmaa ja vouvaa ym.tehosti kyllä.mut repäsin koko pumput pois,kun sotki sen verran ja katsastukseen tahtoo tulla joka asiasta merkintää.
joskus yhtä tankoa koitettiin korjta,joku 89 veccu.siihen sai pussillisen jotain semmosia valkosia muovirinkuloita ja putkien tiivisteitä.mut sinne sylinteri osaan ei musta päässy käsiks ainakaan mitenkään yksinkertasesti.eikä niitten rinkuloiden vaihto auttanu mitään,mikä nyt selväkin.

niin se saginaw vuotaa siitä ohjausakselin juuressa olevasta stefasta, ja sitähän ei saa mistään uutta, tai saa samanlaisen mitoilla , ne eivät vain kestä semmoista painetta, sekin on kokeiltu. zf:n tangosta menee sisältä se stefa eikä sinne edes näe mitään, itsekin yritin vaihtaa niitä tiivisteitä, kun aikani pyörittelin sitä putkea käsissä, niin tuli asiaa romulaan ja merkki vaihtu saginawaan. onneksi en ehtinyt ostaa sitä kallista korjaussarjaa.
Jep.tota tarkotinkin zf,n tangossa.lmb-58 kirjoitti:niin se saginaw vuotaa siitä ohjausakselin juuressa olevasta stefasta, ja sitähän ei saa mistään uutta, tai saa samanlaisen mitoilla , ne eivät vain kestä semmoista painetta, sekin on kokeiltu. zf:n tangosta menee sisältä se stefa eikä sinne edes näe mitään, itsekin yritin vaihtaa niitä tiivisteitä, kun aikani pyörittelin sitä putkea käsissä, niin tuli asiaa romulaan ja merkki vaihtu saginawaan. onneksi en ehtinyt ostaa sitä kallista korjaussarjaa.

Moniurahihnalla on tuo mun pumppu, mutta se tuli tossa koneen mukana(ecotec).. Noi Astran putket on sinne niin helppo laittaa et ei kannata ruveta metsästeleen kadetin putkia kun noita Astran tehostajan osia löytyy joka paikasta.. Ja helpoin on ottaa toi rättinivel tuon hammastangon mukana muutenki irti, löysää vaan kapiinista ohjausakselin irti..
No kato nyt tuotaki....
vai että 100eurootuner1 kirjoitti:elikkä saisin ton pumpun 2,0i 8V KIILAHIHNA 100 euroo se on siis raketista mutta sopiikos siihen sit minkä auton tehostettu hammastanko koitan soitella sinne huomenna jos ehtii
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
tossa nyt on hinta jo aika kohallaan.onkos toi nyt sit kummalla pyörällä.exclusive kirjoitti:vai että 100eurootuner1 kirjoitti:elikkä saisin ton pumpun 2,0i 8V KIILAHIHNA 100 euroo se on siis raketista mutta sopiikos siihen sit minkä auton tehostettu hammastanko koitan soitella sinne huomenna jos ehtii...mulla ois pumppu ja saisit 30€:llä

eli sulla on se tanko ja letkut ja putket ja säiliö.mites ne hihnapyörät,kun siihen tarviis se toisen pyörän pumppua vetämään.noi mun kiilahihnat taitaa olla kiinteella 2 ura pyörällä kampuralta.mut jos siihen laittaa sen moniurapumpun ni se pitäis sit vaihtaa kampuran ja laturinki pyörät.jone kirjoitti:Ja multa löytys loput roippeet 50e:llä
siis tota tunerin1 projektia ajatellen kyselen.