Mittaristo kysymystä..

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

Mittaristo kysymystä..

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Niin eli tarkoitus olisi vaihtaa sign. auton vakio mittariston tilalle tuollainen TboCalibra/Vectra mittaristo jossa 280km/h nopeusmittari.

Saako mitenkään kytkettyä alkuperäisen tilalle?

Vanha siis vaijerilla ja kahdella liittimellä.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Jope
OCF Member 2016

Re: Mittaristo kysymystä..

Viesti Kirjoittaja Jope »

Virimies kirjoitti:Niin eli tarkoitus olisi vaihtaa sign. auton vakio mittariston tilalle tuollainen...
Aika paljon sulla noita vaihtoehtoja :)
Vectra 4x4 20GET
Omega 3000 C30NE
Astra STW GLS X18XE
Senator CD C30NE
Omega GLSi C20NE
Kadett GSi 18E
Kadett Beauty C16NZ

Tod.näk. tarkoitit avatarin autoa eli a-vectraa? Kyllähän tuon luulisi onnistuvan, koska varhaisemmat letin mittarit ovat olleet vaijerilla.
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

Jope kirjoitti:
Virimies kirjoitti:Niin eli tarkoitus olisi vaihtaa sign. auton vakio mittariston tilalle tuollainen...
Aika paljon sulla noita vaihtoehtoja :)
Vectra 4x4 20GET
Omega 3000 C30NE
Astra STW GLS X18XE
Senator CD C30NE
Omega GLSi C20NE
Kadett GSi 18E
Kadett Beauty C16NZ

Tod.näk. tarkoitit avatarin autoa eli a-vectraa? Kyllähän tuon luulisi onnistuvan, koska varhaisemmat letin mittarit ovat olleet vaijerilla.
Jep, siis vectraa tarkotin.
Jos vaijerilla niin oisko homma ihan "Bolt-on" juttu? Onko varmaa tietoa tästä että mihin asti on mittaria tehty vaijerilla..?
Mites, onko erot vain mittareissa vai vaatiiko tuo uus mittari sitten F28 lootanki?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50

vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Mulla on -89 Vectrassa -93 Turbo Calibran mittaristo vaijerilla, on ihan bolt on. Mittari ei kyllä toimi oikein millään muulla laatikolla kuin F28:illa. Koitin mittaria F16 kanssa ja kun todellista vauhtia oli 100km/h niin mittari näytti joku 160km/h. Turbon mittarissa on se W-luku 604 ja F16 laatikkoon sopivalla mittarilla muistaakseni 1083.

Mun mielestä jos mittarissa on lukemat 280km/h asti niin mittari on vaijerilla ja jos lukema on 260km/h(uudempi) niin on sähköinen. Tää on sitte mutua mutta ainakin -93 on vaijerilla, ainakin mulla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

vectraTBO kirjoitti:Mulla on -89 Vectrassa -93 Turbo Calibran mittaristo vaijerilla, on ihan bolt on. Mittari ei kyllä toimi oikein millään muulla laatikolla kuin F28:illa. Koitin mittaria F16 kanssa ja kun todellista vauhtia oli 100km/h niin mittari näytti joku 160km/h. Turbon mittarissa on se W-luku 604 ja F16 laatikkoon sopivalla mittarilla muistaakseni 1083.

Mun mielestä jos mittarissa on lukemat 280km/h asti niin mittari on vaijerilla ja jos lukema on 260km/h(uudempi) niin on sähköinen. Tää on sitte mutua mutta ainakin -93 on vaijerilla, ainakin mulla.
No voi prkl.. Itellä tosin F20 loota mut pitää ny tarkistaa mittarista se koodi..
- Rusko Motorsport -

vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Niin ja 1083W mittari toimii F16 ja F20 kanssa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
export
OCF Partner
OCF Partner

Viesti Kirjoittaja export »

Mulla on 260 asti ja se on vaijerilla.

siinä on kyllä myös maililukemat.

Olikohan F20 laatikon pyörittäjä hieman paksumpi joten se ei mahtunu F28-lootaan, näin ainakin mulla. Kai niitä pyörittäjiäkin on monenlaisia?
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
KadettRaket
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja KadettRaket »

Lainaan tätä topikkia..
Eli ostin -88 B Senatorin ja mukana ei tullut ohjekirjaa joten:
Mistä on kysymys kun mittariston oikeassa yläkulmassa palaa tuommoinen
punainen "F" ? Samalla huomasin notta öljyn palkit on ylhäällä mutta koneessa kuitenkin tikun mukaan on öljyä.
Hetkinen ...sun auto käy vaan neljällä
mjannem
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mjannem »

Käykö vaijeri mittaristoon sähköinen vaihdelaatikko, tai pystyykö vaihtamaan mittariston sähköiseen? käykö suoraan? Auto on calibra tbo 4wd -92
K2Ri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja K2Ri »

mjannem kirjoitti:Käykö vaijeri mittaristoon sähköinen vaihdelaatikko, tai pystyykö vaihtamaan mittariston sähköiseen? käykö suoraan? Auto on calibra tbo 4wd -92
Siis, '92 turbo calibrassa on alkujaan vaijerimallinen mittaristo (280km/h) ja vaihdelaatikossa paikka vaijerille luonnollisesti.

Myöhemmin turbon mittaristo vaihtui kaikista V6 Calibroista löytyvään sähköiseen mittaristoon (260km/h). Samalla F28 vaihdelaatikosta häipyi vaijerin paikka kyljestä.

Jos olet laittamassa "vanhan mallin" turbo Calibraan "uuden mallin" vaihdelaatikkoa, niin saat mittariston toimimaan kunhan hankit
-sähköisen mittariston (esim '95-> turbo calibrasta, tai mistä tahansa V6 calibrasta. Ovat samoja mittaristoja, tunnistaa että viimeinen lukema on 260km/h asti)
-uudemman mallisen ABS -yksikön (taas esim V6 calibrasta. Ero vanhaan on, että uudemmassa on enemmän pinnejä) Vaijerimallinen mittaristo kun ottaa lukemat vaihdelaatikosta, uudempi ABS:ltä elektronisesti.

Kun palikat on hankittu ja paikoillaan, vedät siltä uudelta ABS -yksiköltä yhden piuhan mittaristoon, ja homma on sillä selvä. Muut liittimet käykin suoraan. Muuta ei tarvitse tehdä.

Searchilla löytyy lisää tietoa. Itse olen muunmuassa kirjoitellut aiheesta tänne silloin kun edellisessä elämässä omistin turpo kalipran.. :lollis:
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

Kuva
mjannem
'Kadett'
'Kadett'

Minun calibra on -92 mutta siinä on mittari 260km/h asti. Mistä tunnistaa sähköisen abs- yksikön tai vaihdelaatikon? Onkohan tähän vaihdettu jo sähköinen mittaristo ym. (Mistä tunnistaa)?
Eli minun pitää hommata sähköinen mittaristo ja ABS- yksikkö, mitä johtoja siihen?
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Jos rullaat autolla virrat pois kytkettynä sähköinen mittari näyttää nollaa ja vaijerillinen mittari auton nopeutta.
mjannem
'Kadett'
'Kadett'

joo nopeusmittari sammuu kun virrat ottaa pois päältä ja mittarin numero on k 15458(-94 tai uudempi). Eli uutta sähköistä vaihdelaatikkoa heittämällä paikalleen.
mjannem
'Kadett'
'Kadett'

Nyt olisi semmonen ongelma että saako vaijerivaihdelaatikon(f28) muutettua sähköiseksi? Tai käykö sähköisen abs- yksikkö vaijerimalliin?
Vastaa Viestiin